Lohko- vai letkulämmitin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Akademiks, 24.12.2014.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Meillä tuli kanssa tosi nopeasti ne lämppärit. Suurin ongelma mitä luulen että noissa on niin se sähköpuoli ei ole millään tavalla kosteuseristetty ulkopuolisilta roiskeilta. Sen kannen ja rungon välissä ei ole mitään tiivistystä niin se on ihan varma että sinne menee vettä sisään.

    Kannattaa vähän suojata niitä johtoja ja liimata se kansi jollain massalla kiinni. En uskaltanut vetää massaa täyteen sitä sähköpuolta, mutta aika reilusti levitin sinne sitä että liittimet ja johdot olisi sen massan sisällä.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tuossa on asiasta kiinnostuneille hyvä katalooki Phillips & Temrolta. Kiertolohkiksia sivulta 87 alkaen. On made in Canada tai USA. Kaikenlaisia kiintosia jenkkivehkeiden ja raskaanpuolen sovelluksia. Meillä on hommissa ollut niiden letkulämppäreitä jatkuvassa käytossä eli aina päällä vuosia yhteen menoon! Kymmeniä tuhansia tunteja. Syynä se että pitävät varavoima dieselgeneraattorit aina lämpimänä.

    http://www.phillipsandtemro.com/userfil ... atalog.pdf

    Ostin itselle "8000" sarjan 1500W letkulämppärin odottamaan asennusta, sivulla 88.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joko kiinan lämppäreitä testailtu?
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites kuinka paljon normaalia esim. 500W letkulämppäriä kestää käyttää

    Ajatus ois sellainen kun muutamassa vaunussa ei kattilatoimi ja pattereilla pysyy lämmössä, mutta käyttäjien kulttuuriin kuuluu, et patterit kiskotaan seinistä lähtiessä ja sit tullessa genu huutaa hoosiannaa kun kaikki kytketään yhtä aikaa päälle ja lämpöä säädellään patterin täysillä hönkiessä ikkunoilla ja kattoluukuilla

    Niin jos ottais sen kattilan ja patterit pois ja suoraan virtaan sen lämppärin ja kiertovesi pumpun laittaisi, mutta kestääkö se wanha calix 3kk putkeen kuumentaa

    Ohjauksenhan vois tehdä normaali termarilla (20e? clasulta) jos tuntuu, et liikaa lämpenee
     
  5. JKF

    JKF Gearhead

    Mullakin odottelee hyllyssä asennusta tuollainen:

    [​IMG]

    Avasin liitäntäkotelon kannen ja näyttäis kyllä ihan asialliselta.
    Mitään tiivistettä tässäkään ei tosiankaan ollut. Täytyy vetää moottorisilikoonit siihen.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oho. Ompas siistin oloinen malli.
     
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No on :oops: Simate on melkein samanlainen mutta huteloiden tehdyn näköinen. Runko tulee varmaan samasta paikasta.
     
  8. DD6

    DD6 Gearhead

    Tuosta lähdettiin liikkeelle:

    [​IMG]

    Tuollainen siitä nyt tuli:

    [​IMG]

    Nyt voi vielä lisätä sisätilan lämmittimen haaran niin halutessaan.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onnea ja menestystä tuon kanssa!
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Onks tossa oma pumppu integroituna
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On juu.
     
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Nyt on sitten toinen palanut simate !! Ostettiin kaverin kanssa ja sillä loppu toiminta kokonaan. Ei polta sulakkeita, mutta ei vaan toimi. Kerkesi vissiin pari kertaa kokeilla sitä. Käämit varmaan poikki mittausten perusteella, ei ohmeja. Taitaa olla aika paskaa laatua.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juujees
     
  14. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Sellainen pieni moka tuossa simatessa muuten on. Kun se termostaatti sammuttaa sen lämmittämisen niin loppuu myös pumpun pyöriminen. Pitäisi haaroittaa ennen sitä termostattia se sähkö pumpulle ja vaikka laittaa siihen toinen vaikka 80c nappitermari väliin.

    Jos se nyt jostain syystä kuumenee se möhkäle 60 asteeseen niin pumppu ei tuo viileempää vettä sinne.
    Lämmittimen pesä on meinaan varmaan 1desin kokoinen ja 2kw vastus siellä sisällä.

    Omaa ei ole vielä tullut sen enempää testattu kuin että toimi 5min. :D Ei ole vielä kestotesti kelejä.
    Niitä odotellessa. :oops:
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuo on totta!
     
  16. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    ^ Niin en tiedä onko heille kerrottu tällaisesta tuotekehityksestä. Mutta se runko, vastukset ja muut osat jäähtyisivät nopeammin kun sieltä tulisi koko ajan uutta vettä. Uuden saa kun maksaa toimituskulut kuulemma.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu näin on.
     
  18. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kuulemma pyysivät 35€ postikuluja. Luulen että saavat vielä tolla rahalla vähän voittoa lämmittimestä vaikka lähettävät suomeen...
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo. Kyllä se siitä.
     
  20. JKF

    JKF Gearhead

    Kattelin tuossa jotain lämmitysvastuksien suunnitteluohjetta ja siinä mainittiin, että virtaavalle vedelle vastuksen pintateho sais olla max. 7,5-10W/cm2.
    Taulukon mukaan esim. 8,5mm halkaisijaltaan olevalle 2kW putkivastukselle se tarkottaisi karkeesti 1m minimipituutta.
    Ei taida tuo yhtälö oikein toteutua näissä kinujen tekeleissä.
     

Kerro tästä muillekin!