Lohkolämmitinx2??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja J.M, 11.3.2007.

  1. J.M

    J.M 1st gear

    Mites ukkelit ootte laittanu lohkolämmittimiä v-lohkoihin ? siis molemmin puolin vai pärjääkö yhdellä? mopar pikkolohkoon käy vissiin tuo defa104?
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    Yhdellä pärjää, ainakin voorttissa
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    Kyllähän se imukannen ja vesipumpun kautta jonninverran kiertää, kädellä koittaen ei ole hirmu suurta lämpötila eroa.
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Parempihan se molemmin puolin on,mut yhdellä alavesiletku lämmittimelläkin pärjää hyvin!
     
  5. Antti P

    Antti P Gearhead

    Yksi oli mulla GM 6.5TD koneessa alkuun mutta yli -25 pakkasilla oli pidettävä yö läppärissä ja silti ei ollu kovin hyvä käynnistyy. Sit laitoin toisen niin jo alkoi oikeasti lämmetä. Parissa tunnissa sai lämpenee sen verran kuin yhdellä 8 tuntia. Yhdellä pärjää mielestäni mutta kahdella paremmin.
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Letukan pikkulohko lämpes ainakin ihan riittävän tasasesti yhellä vastuksella. Aika erikoinen motori sais olla ettei lämpö johdu
    "toiselle puolelle".. Mutta saishan siitä toisesta vastuksesta lisätehoja, jossei yhellä lämpee tarpeeks.
     
  7. TmG

    TmG 1st gear

    Kaksin aina kauniimpi..
     
  8. Blazer 1986

    Blazer 1986 1st gear

    omasta mielestäni paras lämmitin olisi webasto mutta jos ei malta sellasta ostaa niin sitten laittaisin umv letkulämmittimen... tuos osottees ois tietoo sitä
    http://www.calix.se/index.asp?lang=FI
     
  9. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itsekin tykkään letku-jutusta... En oo varma onko minulla juuri noita UMV-lämmittimiä... Traktorikaupasta kuitenkin ostettuja.
    Ja toimii hyvin, varmasti, huolettomasti... Ja asennus on helppoa! :D
     
  10. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Mulla tehtaalla asennettu 110V lohkari chryslerin isolohkossa. Lukee vielä tehtaan build shiedissäkin toi. On vastukset molemmilla puolilla, piuhat onnettoman näköiset narut ja se pieni litteä pistoke, heh! Toi olis helppo muuttaa 230 volttiseksi.
     
  11. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    550W lohkis Valmetista toimi pienessä Fordin pikkulohkossa ihan hyvin.
    Tosin piti olla sen pari tuntia kiinni, että oli jotain hyötyä.
     
  12. !VivaLaTigra!

    !VivaLaTigra! Gearhead

    4.6 Fordissa yksi Defan 104 ja toimii mainiosti, kahden tunnin lämmityksellä kuumaksi. Kahta ei sopisikaan ja alaletkustakaan ei löytynyt niin pitkää suoraa osaa että letkulämppäri olis mahtunut.

    Aiemmassa V8-talviautossa oli letkulämppäri ja sekin oli kyllä hyvä.
     
  13. kalhu1969

    kalhu1969 1st gear

    lämmityslaitteen vesikiertoonkin on saatavana lämmittimiä ja ovat yllättävän tehokkaita, itselläni ainakin mopen kutvonen lämpesi todella hyvin.
     
  14. Aako

    Aako 1st gear

    Nuo letkulämmittimet kannattaa jättää ihan suosiolla unholaan, jos vain lommiin lämmittimen saa, ne ovat aina kompromisseja ja lämmönhukka suuri.

    Kestävyyskään niissä ei ole lohkolämmittimen kans samaa luokkaa, ainakaan jos asennuskohta jää vähsenkään liian ylös, niin ei tahdo neste kiertää ja lämmittimestä tulee vanha uutena.
     
  15. kalhu1969

    kalhu1969 1st gear

    niin, onhan se hassua jos jokin ei toimi asennusvirheestä. letkulämmitin on pääsääntöisesti tehokkaampi lämmittämään kuin lohkolämmitin ja johtuu nesteen kiertämisestä.
     
  16. Aako

    Aako 1st gear


    Voi kiesus...
     
  17. kalhu1969

    kalhu1969 1st gear

    näin se vaan homma etenee :)
     

Kerro tästä muillekin!