lohkolämppäri polttaa sulakkeen samantien!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja NUS-50, 26.2.2013.

  1. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    lohkolämppäri+sisätilalämppäri on toiminut tähän asti ihan moitteetta aina, nyt eräs aamu auto olikin kylmä. katsoin että jaaha sulake pompannut tolpasta. silmämääräisesti katsoin ne johdot ja muut että olivat kunnossa, ajattelin myöskin että onko puhallin syypää tähän mutta puhaltimen johto irtikin sama homma, pomppaa sulake heti.
    voiko se lohkolämppärin vastus yksinkertaisesti vain kyrvähtää vai mistähän mahtaa olla kyse?
     
  2. renttu81

    renttu81 Gearhead

    voi kyrvähtää. Ja todennäköisesti juuri niin on käynyt. Onneks kesä tuloillaan joten vaihtamisenkin voi unohtaa myöhäiseen syksyyn. ;)
     
  3. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    kyllä se vastus voi mennä oikariin/yleisemmin kyllä taitaa yhteys katketa , mut myös auton puoleisissa johtoliitoksiin jos päässy vesi , tekee samaa
     
  4. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Mullakin kerran kyrvähti niin, että poltti sulaketta. Vastus elementtiin oli tullut reikä ja sieltä virta päässyt veden kautta runkoon.
     
  5. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    jep jep näinpä arvelin. saattaahan se olla että on vettä päässyt jostakin välistä, täytyy yrittää vähän tarkemmin vielä katsoa johtoja ja sitä elementtiä. no mutta onneks on jo kovat pakkaset osapuilleen ohitse niin ei sen kanssa niin hätää ole :rotfl:
     
  6. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Nuissa pikkupää lohkiksissa irtoaa herkästi ne liitokset tai liitin vastuksesta ja palaa. Olikohan että caleksessa oli sellaiset lukot estämään tätä.
     
  7. Bukero

    Bukero Gearhead

    kun poltaa sulaketta tai varsinkin jos laukaisee vikavirtasuojan niin kannattaa kääntää seinäpistoke puolikierrosta toisinpäin.epäpuhtaat liitokset saa usein aikaan läpilyöntejä liitoksissa.ns hiilisiltoja
     
  8. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    mun mielestä kannattaisi enneminkin putsata siellä auton päässä oleva pistorasia, siellä sitä suolatöhnää yleensä on enemmän kuin siinä seinäpistokkeen päässä.
     
  9. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    tää on kyllä vanhaa mallia iso. tiukasti on siellä vastuksessa kaikki kiinni. täytyy yrittää ruikkia crc:tä siihen auton pistokkeeseen ja putsailla, ei se näytä huonolta mutta onhan siellä ilman muuta sitä suolanpaskaa kerääntynyt vaikka siinä se läppä onkin edessä.
     
  10. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Jos sulla on nuita isopäisiä liitos johtoja niin kokeille suoraan uudella johdolla vastukseen, jos palaa sulake niin vastus on kaput, jos ei niin johto/liitokset oikosessa.
     
  11. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    pitääpä yrittää jostakin etsiä.
     
  12. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    hommaa ennemmin yleismittari
     
  13. deme

    deme 1st gear

    Katoppa se haaroitus kappale sieltä konehuoneesta voi olla hapettunu.
    itsellä oli defan T haara hapettunu ja siitä ei tolpan vikavirtakytkin tykänny
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Koita toisella liitosjohdolla. Siis sillä joka tulee pistorasiaan... :rotfl:

    Itsellä meni viime talvena 2kpl näitä vihreitä liitosjohtoja paskaksi.
     
  15. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ei se oo vihreä
     
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No, olkoon vaikka vaaleanpunainen mutta siitä huolimatta vika saattaa olla MYÖS liitosjohdossa.
     
  17. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ainoa oikea väri on musta eikä niistäkään kaikki ole hyviä
     
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ei ehkä liity aiheeseen, mutta sellainen vinkki kuitenkin että autoa ei kannata käynnistää ennenkuin on irroittanut lohkolämmittimen piuhan.

    Nimittäin moottorin tärinä rikkoo helposti kuumana olevan vastuksen. Se on rakenteeltan vähän kuin hehkulamppu.
     
  19. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Just vastikään lueskelin lohkiksen asennus/käyttöohjeita ja siinä sanottiin että ei pitäis käyttää konetta lohkis päällä koska vastuksen ympärille muodostuu jostain kumman syystä ilmakupla ja vastus palaa. Onko tuo sit konekohtainen juttu (6.9/7.3 d) vai ei, en tiedä. Ei se ainakaan hetivälittömästi ole minulta palanut vaikka joskus olen asian unohtanut. On perinteinen pakkasproppu malli.
     

Kerro tästä muillekin!