Lohkon valinta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rautapää, 22.9.2016.

  1. rautapää

    rautapää 3rd gear

    Pitää letukkaa lohko vaihtaa ja aattelin kysästä et mitähän lohkoo tääl arvon raati suosittelisin. Oon ite silmäni iskeny toho dartin shp tuotokseen mut on pirun arvokas. 2200 ekuu Loki ja tonni siihen koneistuksii... Nykyinen Kaks pulttien 010 Loki tuli tiensä päähän.
     
  2. spede

    spede Gearhead

    Arpapeliä. Mulle sattu kolmas lohko vasta hyväksi joka tuli gm:ltä. Porattiin sitten Suomessa. Monenlaista kuullut noista kalliimistakin ja monesti jotain vikaa. Mutta gm tuli hyvä ja uusi lohko oli 1400e. Sama lohko mihin itse tekevät 383 stroukin.
     
  3. shr1

    shr1 Gearhead

    Mulla toi shp ollu nyt muutaman kesän ja toistaiseksi ainakin kestänyt, vaikka valmistajan "tehoraja" onkin ylitetty. Ei siis mitään huonoa sanottavaa siitä, muutenkaan.
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Onpa Spedellä huonot kokemukset GM-lohkosta? Mikä niissä oli vikana, ja miksi se kolmaskin täyty porata vielä suomessa, eikö oikeaan välykseen hoonaus riittänyt?

    Omakohtaiset kokemukset tollasesta SHP-lohkosta on hyviä, mun mielestä erittäin laadukkaan oloinen ploki. Monelta kohtaa sitä on parannettu vakiolohkoon verrattuna, noin performanssimielessä ja muutenkin. 400cid koossa painoikin 45kg enempi kuin vakiolohko.

    [​IMG]

    Jos vakiokonetta(tai lähes vakioo) tekisin niin laittaisin kyllä ns. vakiolohkon, joko uuden tai käytetyn, pidän tota SHP:tä vähän liioteltuna sellaseen käyttöön jo ihan kustannusmielessäkin....?
     
  5. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Simunan Shopilta uusi GM 4 pult lohko 2-osa stefalla. 1090,-

    t, Antti
     
  6. spede

    spede Gearhead

    Ensin tuli valmiiksi koneistettu lohko joka ei ollut lähtenyt koneistuksessa puhtaaksi vaan jurmuja pytyn seinämissä ja kannenpultin kierteet syöpyneet osasta pois. Sitten tuli lohko jossa hirveä valuhuokonen. Kolmas porattiin sen takia kun männät oli jo olemassa 0.030 ylikoossa ja niissä sylintereissä oli muutenkin työstövarat eli hyvä oli se kolmas.
     
  7. rautapää

    rautapää 3rd gear

    Tollasee laululiiterii kone ois tulossa, mut mitäs nuo tehojen kestot nois nyt tarkottaa??? Eli repeekö joku kohta vai... Kaikki muut hilppeet on valmiina mut loki vaa puuttuu. Eli oli ajos mut ei pystynyt kierrättämään vanhalla lohkolla ku alko värisemään vajaassa 7 tonnissa penkis ollessaan.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei kai se värinä lohkosta johdu??
    Tietty se värinä voi hajoittaa sen lohkon.

    Missä osat on puntitettu?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun yhditetty laululiiteri/kesävessa käyttis ja välillä matalan 12sekan katu "kilpuri" on tullut toimeen 2bolt lohkolla jossa alakerrassa pinnapultit ja girrdle. Nyt vasta ~3vuoden repimisen jälkeen kävi eka damage kun meni venttiili poikki täyslaulussa, enkä siitä lohkoa syytä.
    Ennen noita heviduti lohkoja myös tässä maassa on ihan vakiolohkoista väsätty melkosen tehokkaita kilpakiidättimiä jopa ahdettuina.
    Seuraavaksi tulee orkkis 4bolt lohko jossa on billettipukit kun on tarkoitus kierrättää sinne 8tonnin seutuville. Ja sen tukikehikonkin laitan vielä sisäksi.
     
  10. rautapää

    rautapää 3rd gear

    Kiitos Antti kivinummelle joka ehdottomasti suositteli dartin lohkoa. Ei kuulema normi lohko kestä viritystä nii hyvin.
     
  11. Mika.V

    Mika.V Gearhead

Kerro tästä muillekin!