Loiskelevy ja öljyn paksuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jpe, 29.12.2014.

  1. jpe

    jpe 3rd gear

    Kyseessä "täysirolleri" sbc 377, jossa öljytilassa Milodonin loiskelevy. Nyt olisi tarkoitus startata tuo pitkän varastossa makaamisen jäljiltä ja laitoin sisään Kendalin paljon sinkkiä sisältävää 10w-40 öljyä.

    Nyt kun pyörittelin porakoneella öljyä koneeseen, niin hetken kun pyörittää kunnolla siten että öljy nousee hyvin keinuille asti, sutaisee pumppu ikäänkuin tyhjää. Aivan kuin pumppu ei hetkeen saisi öljyä. Kysymys kuuluu, onko nuo liian paksut öljyt loiskelevyn kanssa? Eli käykö niin, että pumppu kiskaisee öljyt kiertoon ja imaisee tyhjää kun riittävästi öljyä ei ehdi palautumaan öljypohjaan kun tuo loiskelevykin taitaa palautumista hivenen hidastaa jos öljyt ovat paksut ja kylmät ?

    Vai onko tuo ihan normaalia, eli käyntiin vaan?
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei se tyhjää imaise jos sulla normaali öljymäärä. Ilmeisesti pyörittämisen hetkellinen keveneminen johtuu siitä kun öljypumpun ylipaineventtiili aukeaa, tuo on ihan tuttu ja normaali ilmiö.
     
  3. jpe

    jpe 3rd gear

    Ahap, siellä on siis yp venttiili, taas oppi jotain uutta.
    Kiitokset.
     
  4. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Jos se öljy tuntuu paksulta ja jäykältä, sitä on helppo lämmittää
    öljypohjan alta vaikka 250-500W raksahalogeenilampulla hetken.
    Ja pysy auton luona lämmityksen ajan jos siellä on jotain ölyjä tms.
    tihkunut...
     

Kerro tästä muillekin!