Lokasuojien korjausta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja -ari p-, 28.5.2006.

  1. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Eli hyviä vinkkejä lokasuojien korjaukseen. Kyseessä GMC Subbari ja takalokasuojat pitäisi paikata(löytyy yhdet vanhat paikat jotka pitäisi varmaan tarkistaa ja muutamat ruosteen aiheuttamat reiät jotka pitäisi paikata). Tietysti hitsaamallahan tuosta pitäisi päästä mutta lähinnä kokemuksia tästä olisi kiva kuulla. Entä miten noiden "muovi" ulkolokasuojien asentaminen ja niiden hyöty oikeasti? Omasta mielestä ne muovireunat eivät näytä hyvälle varsinkaan kun on kyse 1989 luvun korimallista.
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kai katsoit eilen ''pimp my ride''?? Siinä näytettiin miten Suburbanin koria korjataan, katossa olleet isot reiät täytettiin lasikuitukitillä ja kohta oli vielä suomennettu että '' me emme vain poista ruosteita, me teemme uutta peltiä!!''..... :lol:
     
  3. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Tuota noin... Leikkaa reilun kokoinen pala irti reiän ympäriltä, ettei tarvii paperin ohkaseen ruostehöttöön alkaa paikkaa räkimään. Sit mittailet reiän koon, tai jos haluat tehdä tarkasti tai jos paikka on vino/kaareva, ni pistä pahvi tai paperi reiän taakse ja piirrä siihen reiän muoto. Sit viivoja pitkin leikkelet siitä sapluunan, jonka mukaan sitten leikkaat paikka pellin.
    Peltien päät päittäin. Eka jostain nurkista hiukan kiinni, hiukan pellin palan asettelua ja ehkä vasaralla naputtelua, ja lopuksi vaan pelti hitsaten kiinni. Ite hitsaan aina yhtenäisellä saumalla ni ei tarvii tinailla tms. Tosin jos paikan vieressä on paljon suoraa pintaa tai muuten vaan "löysää" peltiä niin kannattaa hitsata aika pienellä virralla pätkä kerrallaan, ihan vaan ettei rupee pellit vetelemään, ja siitähän ei sitten pikku naputtelulla tai hitsailulla enää selviä... :soosoo:

    Ja semmonen juttu sitten vielä, että kannattaa pitää vähintäänkin märkä rätti vieressä kun hitsailet. Massat ja verhoilut meinaan tykkää syttyä palamaan jos niitä kovin lämmittelee... :D

    Semmonenkin juttu vielä, että jos tahdot vieläkin parempia ja tarkempia ohjeita, niin neuvompa kuinka pääset siinäkin alkuun. Aloita niin että rullaat tämän sivun yläreunaan, paina "CTRL" ja "kysymysmerkki" nappeja noin kahdeksan kertaa yhtäaikaa... Tästä eteenpäin osaatkin jo varmaankin itse. :D
     
  4. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Kiitos kovasti hyvistä neuvoista. Sen verran noviisi olen näissä hommissa että parempi kysäistä :D
     
  5. chevystw

    chevystw 1st gear

    Eieiei :D Virtaa koneeseen vaan reilusti. Säätelyt tapahtuu sitten liipasimesta ja langan pituudella voi myös säätää, jos on ohkasempaa peltiä niin pitemmällä langalla. Palaa läpi asti ja tulee matala palko, helppo hioa. Heftailee sieltä täältä kiinni ja kun on pisteitä parin sentin välein niin voi alkaa täytellä välejä. Niitäkin pienissä pätkissä.

    Jäähdytykseen ei märkää rättiä, vesi tee kuin kiusaa siinä hommassa. Paineilmalla jäähtyy hyvin. Tietty jos ei omista kompuraa niin sitten kyllä mutta itse todennut rättijäähdytyksen olevan aivan hanurista.

    Massat/verhoilut ?!? Verhoilua voi raottaa tai ottaa pois. Itse ei enää edes purkamatta viitsi alkaa. Vielä kun työkseen tekee niin ei viitsi polttaa asiakkaiden autoja. Ei kyllä omaakaan. Massaa tietty raapii pois niin paljon kuin saa, alustamassat lähtee hyvin rälläkän katkaisulaikalla. Varovasti vaan ettei ohenna peltiä. Kotelosuoja onkin pahempi ahtaista koloista raapia mutta se paineilmalla sammuu kyllä.

    Ja vielä muistutus tähän perään. Nämä ovat itse hyväksi todettuja menetelmiä. Jokainen tekee tavallaan ja koska kekkoslovakia on vapaa maa niin saa myös sanoa mielipiteensä. Ei siis palkokasveja hengityselimiin, kiitos :wink:
     
  6. AteV8

    AteV8 Gearhead

    No kukin tehköön miten ite tykkää... Ite tykkään että jos pelti on ohutta, niin hitsaan sitten pienellä virralla, eli namikka ykkösellä tai kakkosella. Tulkoon iso "palko". Rälläkkään saa myös hiomalaikkoja. :poff:

    Sitä märkää rättiä en tosiaan meinannut jäähdyttelyyn, vaan hätätapauksiin... Kunnon hevimiehet ei pura sisustaa tai raavi massoja, vaan sytyttää ne palamaan. :wink: Siksi se rätti.

    (nimim.: vasta yhden asiakkaan auton johtonipun polttanut :oops: )
     

Kerro tästä muillekin!