Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. 1320

    1320 Gearhead

    Kokouksessa oli puhetta, että tuota kokeiltaisiin kai 1-2 kisassa, eli kaikki kisat ei olisi muuttumassa tuohon suuntaan...Onneksi.
    Tuossa on myös näin kuljettajan näkökulmasta sellainen ongelma, että kisoihin paikalle pääseminen hankaloittuu kummasti jos perjantaina ajetaan jo lajittelut, kun duunissakin täytyy kuitenkin käydä. Kaikkien kisojen muuttaminen tuohon malliin aiheuttaisi äkkiä sen, että esimerkiksi meidän tiimi saattaa sit lähteä ajelemaan vaikkapa EDRS sarjaa jos kaikkiin SM kisoihin ei pääse ajamaan.
    Lauantaina aamulla jos on pari lajittelurundia kuten kokouksessa sanottiin, niin eipä siinä ehdi paljoa säätöjä hakemaan ennen Eliminaattoria -> pakko olisi silti olla jo perjantaina paikalla.



    Juniorit aiheuttaa näköjään närää kuten monesti ennenkin. Itse olen sitä mieltä, että ne olisi ehdottomasti pidettävä mukana kisoissa kuten tähänkin asti. Junioreista kuitenkin suuri osa tulevista "isojen luokkien" kuskeista tulee, joten mun mielestä junnutiimeistä kannattaa yrittää pitää kiinni. Eikä noissa junnukierroksissa tosiaan kovinkaan kauaa kestä, kun laitteet on melko toimintavarmoja ja harvemmin hajoilevat pitkin rataa. Myönnän, että junnuluokat ei ehkä ole kaikkein näyttävimpiä seurata, mutta suosittelen joskus silti katsomaan niiden pudotuskisaa, se on kilpailumielessä kuitenkin melko mielenkiintoista seurattavaa, koska kisaajia on paljon ja kisa on tasaväkistä, voittajan veikkaaminen etukäteen on erittäin hankalaa.

    Junnukisaamisesta on muuten oikeasti myös hyötyä. Siirtyminen isomman auton tai pyörän rattiin on huomattavasti helpompaa kuin tyhjästä aloittamalla. Se entinen junnukuski on nimittäin yllättävän nopeasti kiusaamassa isompien luokkien konkareita...

    Lisäksi junnutiimit tuo kuitenkin tukun rahaa FHRA:n kassaan, joten jos nämä luokat pudotettaisiin pois skaboista, mistä tuo puuttuva raha sitten pitäisi repäistä...?

    Ja sanotaan tähän perään vielä se, että mulla ei ole "omaa lehmää ojassa" näiden junioriasioiden kanssa. En ole itse ajanut junioriautolla tai pyörällä koskaan kilpaa eikä meidän tiimissä ole muutenkaan koskaan Jr-kilpuria ollut.


    Toinen ainainen ongelma, eli Bracketin ymmärtämisen mahdottomuus jaksaa kanssa aina naurattaa. Se periaatehan on hyvin yksinkertainen, ainakin itse ymmärsin ihan hyvin miten Brackettiryhmissä kisataan jo silloin kun kävin pikkupoikana (alle 10-vuotiaana) faijan kanssa katselemassa Alastarolla kisoja kun faija opasti näiden luokkien sääntöjä.
    Tästähän olisi hyvä olla joku infopaketti tavalliselle kisaturistille jossa asia selitettäisi lyhyesti ja selkeästi. Vaikka pieni "vihko", jossa lyhyt esittely joka luokan pääpiirteistä ja siitä miten kilpailu kyseisessä luokassa tapahtuu kuten Arto yllä kirjoittikin. Infolehtisen tekeminen ei varmaan paljoa maksaisi, ja pino näitä lehtisiä lipunmyynnin yhteyteen, josta sen saisi halutessaan ottaa mukaan luettavaksi katsomoon.

    Mut siitä Braketistä vielä, että itsehän suhaan luokassa jossa kisalähdöt yleensä ajetaan Brackettina... Siitä jarruttelusta on sikäli turha inistä, että eipä siellä maalipäässä tapahtuvaa himmailua kovin helposti edes katsomoon huomaa, ja vaikka huomaisi niin tuskinpa se hirveästi ketään haittaakaan, lähdössähän kuitenkin kaikki mielenkiintoinen tapahtuu. Eikä toisaalta välttämättä ole mikään pakko jarrutellakaan. Esimerkiksi itse voitin Porissa kerran ET Bracket luokan jarruttamatta yhdessäkään pudotuslähdössä - indeksi sattui silloin hyvin kohdalleen.
    Toki meidän ryhmässä lajittelupäivänä on tarkoitus mennä niin kovaa kuin mahdollista, ja itse olen kyllä pari kertaa kirjaillut pudotuspäivänäkin sellaisen numeron lasiin, että saa ajella maaliin asti pedaali pohjassa ja jos indeksi silti alittuu niin ei haittaa... Enkä kyllä niillä muillakaan kerroilla ole tietoisesti pudotuskisaan lähtenyt jarruttelemaan, vaan lähtökohtaisesti mennään täysiä ja maalipäässä katsotaan onko tarvetta varoa indeksin alitusta.
     
  2. GS

    GS Gearhead

    [QUOTE="fmila, post: 3693070, member: 4222”]

    .... Joko ajetaan vain heads up luokkia ja ihmetellään kenen rahat riittää touhuun? Rahalla niitä hevosvoimia on aina ollut saatavilla. Saattaa olla vehkeet aika harvassa heken päästä? Ihan niin kuin Street ryhmissä on jo käynyt, joka vuosi tuntuu autojen määrä vähentyvän, vai onko joku muuta havainnut?
    [/QUOTE]

    Luokkia voidaan rakentaa teknisen säännöstön kautta, sallimalla jotakin, kieltämällä jotakin.
    Kaikki tasapäistäminen keinotekoisin elementein korruptoi lajia ja tekee siitä lajia seuraavalle suurelle yleisölle mielenkiinnottoman, oli se kuinka hauskaa tahansa kilpailijan näkökulmasta.

    Kyllä...”street ryhmä”...siis, FHRA:n Street ryhmä on näivettynyt sen täysin absurdin ja mitenkään tähän päivään liittymättömän sääntöjen vuoksi (toki myös artisti maksaa).
    Streetissä suomessa kaikkialla muualla taitaa olla kalustoa kokonaisuutena enemmän kuin ikinä ja olisi vieläkin enemmän mikäli tässäkin lopetettaisiin nostalgian haikailu ja tehtäisiin lajiin päivitys 2000-luvulle ja yhden sääntökirjan alle.
    Näissä erilaisissa suomen street skaboissa ei pärise ruohonleikkurit eikä katsoja pääse nukahtamaan traktorin jauhaessa latua tunnista toiseen ja katsojiahan on enemmän kuin SM-kisoissa. Kertoo siis niistä prioriteeteistä mitä maksava yleisö tänä päivänä haluaa.
    Näin siltikin vaikka minkäänlaista järjestelmällistä lajimarkkinointia ei käytännössä ole lainkaan.
    Se on ihan selvä että junnuille on lajissa kiistämätön ja tärkeä osansa, mutta sekin on selvä että suuren yleisön mieleen se ei ole. Nämä ovat ne olemassa olevat faktat ja joo, aika järjetöntä ajattaa junnuja ladulla mitä on viikko tolkulla tehty Pro luokkia varten, samalla kun maksetut liput katsomoissa odottaa jotain ihan muuta.
    Pitää muistaa että meillä pitäisi kerran vuodessa kuitenkin olla ”se” skaba johon ne yhteistyökumppanit ja tutut/kummipojat... voi tuoda tutustumaan lajiin.
    Se tarkoittaa sitä että silloin lyödään parasta pöytään ja väitän että lajin tulevaisuutta ajatellen se on yhtä tärkeää kuin junnujenkin ajaminen.
    Eli, jos junnuja ajatetaan kauden päätapahtumassa, ajot pitäisi tapahtua muulloin kuin kalleimpien katsomopäivien prime time aikaan. Silloin pitää ajaa, ja lujaa.
     
    Zoidberg427, PilsnerBil ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  3. GS

    GS Gearhead

    Niin, minulla eka kilpailukosketus katsomon puolelta on v.-79 ja vaikka 90-luvun alkupuoli oli hieman hiljaisempaa, kohta 40-vuotta on tullut skaboja kierrettyä(mm.kaikki suomessa ajetut EM:t).
    Drag Race lajia, lajina ja katsomoja on siis tullut tahkottua kohta 40-vuotta ja edelleenkään en ymmärrä tuon taivaallista mistään bracketeista.
    Syy tähän on se että olen sen verran yksinkertainen ja suoraviivainen kaveri, että kaikki mikä minun maailmassani jarruttaa konkreettisesti ja henkisesti lajia, ei vain ole minun juttu.
    Tiedän että näin ajattelee varsin moni muukin ja se fiilis että lähes koko laji on muuttunut bracketiksi, saa kyllä suuntaamaan lajikatsomoon missä ei tarvitse lukea mitään opuksia todetakseen kuka on nopein.
    Minua katsojana ei vain koskaan ole vittuakaan kiinnostanut kuka Drag Racingissa on ”tarkin”, vaan ainoastaan nopein suhteessa sääntökirjan antamaan kontekstiin ja tästä syystä ei ole koskaan ollut tarvettakaan opetella bracketin ”hienouksia”.

    Ymmärrän, ymmärrän...kustannukset ja olisi jäätävä aikaa grillaamiselle, mutta suurta yleisöä ja sitä kautta tämä ei lajia palvele, mikäli koko laji alkaa olemaan tätä samaa.
    Sääntökirjalla kuitenkin voitaisiin aikaansaada loogisia ja tasaväkistä kalustoa erilaisiin kustannustasoihin ilman että myös katsoja tarvitsee sääntökirjan ymmärtääkseen lajia.
    Kyse on myös siitä että tuot oman sidosryhmäsi yhteistyökumppaneita katsomaan ”kovaa drag racea” ja jo pienessä nousussa olevalle porukalle aletaan pitämään luentoja miksi tuo ja tämä ei voittanutkaan ja mikä ihmeen ”indexi”...ai jaaa,ha...
    TV-lajina tai edes uskottavana somelajina kaikenlainen muu kuin suoraviivainen kilvanajo karkoittaa lajin tukijat ja ”laji-uteliaat” melkoisen tehokkaasti ja tämä ei ole mutua, vaan 40-vuoden kokemuksella lajista kerättyä faktaa.
     
    PilsnerBil tykkää tästä.
  4. 1320: " Junioreista kuitenkin suuri osa tulevista "isojen luokkien" kuskeista tulee, joten mun mielestä junnutiimeistä kannattaa yrittää pitää kiinni"

    Voitko luetella kaikki junnukuskit jotka ajaa aikuisena?
    Onko suurin osa?
    Sehän tarkoittaa sitä että joka vuosi tulee lisää saman verran junnuista aikuisten luokkiin, mitä "luonnollinen poistuma" vie vanhoja vanhainkotiin.

    Taitaa nyt vaan olla monella niin että isät ja äidit siellä elää omaa unelmaansa ja heille kovempi juttu..... ja nyt kun niitä helvetin mopoja ja muita tullut lisää niin onhan se ihan selvä että ne vie suomen ajattamisnopeudella aivan liikaa aikaa. Minulle on ollut aivan sama SM kisassa, mutta EM kisa jne sinne ne ei kuulu, ei missään tapauksessa.

    Lisäys:
    Ja nyt kun on tämmönen murros päällä niin ehdotan että SM kisat yksipäiväiseksi eli LA aamusta iltaan. SU varapäivä.

    1) SM ryhmät
    2) katuautoihin tosi kova panostus esim. Street week sääntöjen mukaan. Katsokaa netistä.
    3) Tiivistetään 5-6lajittelurundia autoryhmille stockista top doorslammeriin ja katuautot vahvasti 4 eri ryhmään mukaan ( streetweeksweden.se). Siihen päälle eliminaattori ja homma on selvä.
    4) junnut menee päristelemään omia juttuja muiden kisojen yhteyteen.

    Tässä on ajatuksena se että keskitytään STREET RACE , DRAG RACE hommaan ja kun ei ole semmosta pitkäveteistä ajattamista , niin tahti on hyvä ja katsojienkin mielestä se on intensiivistä hommaa. Nythän on monesti niin että 7-8aika-ajorundia, hidas tahti, pitkiä taukoja .... Ketä se palvelee? niin ja en vain ymmärrä sitä miten se lisää oikeilla autoilla kisaavien määrää jos junnuja on 30-40% kaikista kuskeista.... Olen vahvasti sitä mieltä että ne uudet kuskit tulee katuautopuolelta 10 x suuremmalla todennäköisyydellä !!! tai sitten mulle faktoja niin paljon pöytään että ostan yhden ruohonleikkurin olemassaolevien lisäksi.



    Niin ja kun siellä junnutiimissä nyt on äiti ja isä maksamassa ja niillä on vähintään yhtä paksu lompakko kuin meikäläisillä, maksaako ne saman ilmoittautumismaksun? Vai saavatko jotain äiti-isä -alennusta?

    Junnut pihalle ja Ruotsin Street week tyyppiset säännöt katuautoihin kehiin ja katuautoihin perkeleenmoinen panostus. Sieltä nousee todennäköisesti niitä jotka seuraavana ajaa putkirunkoisella pelkällä drag race autolla......

    Yökisassa kun oltiin todella surkealla Blacklist kokoonpanolla, voin sanoa että veti porukkaa hyvin varikolla paikalle ja porukkaa riittii autojen ympärille. Paikkakin oli mitä parhain heti katsomon jälkeen. Tämä on se mitä normaali amerikanautoharrastaja haluaa. KATUAUTOJA kaikissa niiden muodoissaan !!! (ja tänne niitä Bimmeri ja summeri harrastajiakin tulee kokeilemaan ja innostuvat lajista).

    Katuautot ja Pro kuusi! häh, eikö nousekin vähän ihokarvat pystyyn?
     
    Muokattu: 11.10.2019
    superbird, rotax, PilsnerBil ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. josu

    josu Gearhead

    Hyvä Aulis
    Katuautot ja Streettiryhmät uuteen nousuun,Street race on parasta paikan päällä!
     
    Mija ja BS 150 tykkäävät tästä.
  6. exchevelle

    exchevelle 3rd gear

    Kannattaisiko sitä miten hyvin bracketin ymmärtää, miettiä myös muulta kannalta kuin omalta? Jos itse isin opettamana ja nyt ko luokassa kisaavana se on yksinkertaista kuin bingo. Niin se ei ole sitä suurelle yleisölle.

    Avara-alainen ajattelu autta usein ymmärtämään asioita paremmin. Eikä vaan se omaan napaan tuijottelu.
     
  7. supo

    supo Gearhead

    Anteeksi,miksi muissakin EM-kisoissa on junnupuoli?Nyt Poijat vaan ne vermeet radalle eikä täällä huudella eli suurta meteliä aivan turhaan Street miehet sillä kun niitä ei näy tuolla radalla kuin muutama!Kerrotko Aulis jonkun joka tullut katuautopuolelta ajamaan isoja autoja viime aikoina?
     
  8. pile

    pile Gearhead

    Pitkälti ihan asiaa.
    Vielä haluan noista junnuista sen verran sanoa että on hyvä että heitä on ja heidän kauttaan tulee uusia kuskeja myös. Mutta se että tarviiko ne sen parhaimin liimatun radan ja parhaimmat ajoajat. ( tää liimaus tarve on ollut syynä että esim street joutuu maksamaan saman osallistumismaksun kuin nää ” kovat luokat” no miksi sitten ei junnut samalla radalla ne suhaa ) Näissähän ei varsinaista melurajaa varmaan ylitetä. Niin ajatetaan vaikka heti aamusta muutama rinki. Jonka jälkeen päivän ajais isot luokat. Silloin itse päivä jolloin yleisö on paikallaa ( se vähä mikä nykyään tulee paikalle ) näkis sitä mitä mitä on tullut katsomaankin. Eli kaikille sama osallistumismaksu luokista riippumatta. Koko ajan puhutaan siitä että kilvanajoa haluataan. No kertokaapa omia laskelmia köyttäen. Montako ryhmää ajaa ilman indeksiä. Eli ajetaan oikeasti kilpaa.
     
    GS, Aulis Hämeenkorpi ja three hundred tykkäävät tästä.
  9. pile

    pile Gearhead

    Mitäs ne supon isot autot on.
     
  10. Supo, mää oon niin väärässä,.... mutta ei ole eka kerta.
    Eiköhän meistä kuskeista suurin osa ole tullut katuautopuolelta.
    Ja kerro sää ny sieltä sun Kristallipallosta että miten JUNNUT pelastaa maailman? Drag Racingin? Mennäänkö yhdessä kyselemään yleisöltä ja kuskeilta mitä mieltä ne on. Taitaa tulla aika tyrmäävää tekstiä. Mutta jos on niin että kaikki peukuttaa asian puolesta niin kai tässä tarvii ostaa yksi semmonen vehje, mutta en kyllä semmosta lähde lykkäämään. Sääliksi kävi kaveriani Jari Halistakin kun katsoin Tierpissä hommaa. Niin kovettu äijä kun onkin....

    Sano ny supo ottaako sulla ihokarvat tuulta alle kun junnuvarikolla kävelet tai kun kuulet niiden käynnistyvän line upissa?

    Eikö ne tuolla ratapuolellakin aja mikroautokisat ja ratakisat eripaikoissa , eri aikaan.
    Miksi niitä meillä pitää olla siellä?

    Tiiviimmäksi homma, autoja radalle enemmän ja katuautosäännöt semmoisiksi että siellä voi ajaa muutkin katuautot kuin Top Street ja Real street. Me jokainen tiedetään että siellä on ne katuautojen kovimmat äijät ja niitä on perkeleen mukava katsoa, mutta onko mitään järkeä mennä katuryhmään tuommosella autolla kuin minulla on? no ei ole ja on se jo turvallisuusriskikin kun toinen tulee takaa 100kmh suuremmalla loppunopeudella.....


    - Stock / SuperStock
    - Competition Eliminator (jokainen varmaan tietää Comp säännöt eli vaikka on indeksiryhmä, pitää mennä niin perkeleesti että pääsee edes omaan indeksiin ja kun pitäs päästä sen alle!)
    - 4xStreet ryhmät (lukekaa ne ruotsin säännöt ennen kuin tyrmäättä asian)
    - Ehkä yksi pro kuusellinen super ryhmä , Super Gas tai Super comp.

    TD:t, Pro Streetit voi ajaa ihan hyvin Comp.Eliminaattoria. Helvetin kova ryhmä ja nyt kun nämä on niitä meidän kovimpia ryhmiä, miksi ne ei voi ajaa siellä? Tätä ihmettelen kun kaikille pitää olla oma ET ryhmä, joista en tajua mitään, ja sitten on 200m ryhmä......Comp on yksi vanhimpia juttuja (Ex. street altered) ja NHRA:ssakin hyvin suosittu. Kovat äijät sinne, loput yhteen SUPER ryhmään ja Stock/Superstock on tietenkin omansa.

    Nyt on ollut hirveästi ryhmiä ja vähän kuskeja. Tutustukaa viimeisimpään SM taulukkoon FHRA:n sivulla. Aika vähän on niitä ryhmissä kaikki tai yhtä vaille kaikki kisat ajaneita.
    AIVAN LIIKAA RYHMIÄ AUTOMÄÄRÄÄN NÄHDEN !!!

    Aulis
    Ja edelleen en mene ET kuskiksi kuin pakottamalla.
    Ja edelleen; mitä junnut tekee siellä jos yritetään tehdä vetävää ja ihmisiä kiinnostavaa lajia?, nostaa juttu suosta ylös. Ja kun aikataulua tiivistetään yhdelle päivälle, siellä ei ole tilaa ruohonleikkureille ja kiinan mopoille.
     
    Muokattu: 11.10.2019
  11. supo

    supo Gearhead

    Junnut vaan osa drag race hommaa.Mulle itse ihan sama sillä 2020 kesä on aivan välivuosi koko lajille kun ei ole mitään EM-kisaa Suomessa ja itsellä suattaa olla parit Tierppit ohjelmassa sekä koitan tuota -41 Willys projekti saada kasaan että 2021 ollaan sillä jossakin ajamassa testiä,sillä ajetaan sitten jotain ryhmää joka elossa Suomessa,Ruotsissa.Ps.Olin taas parilla kisareissulla kesällä Junnujen kanssa Tierp,Gardermoen niin kyllä se on Aulis ihan oikeata kilvanajoa!Suosittelen sinullekkin tutustua aiheeseen tarkemmin.
     
  12. Ei minunkaan yöunet mene siitä mitä siellä ajaa. Nyt vain pitäs ajatella lajia kokonaisuutena.

    AH
     
  13. supo

    supo Gearhead

    TMD Liimatainen,TF Horto ja esim.Lauran Spet ahdettu Dragster,Mico funnycar sekä tietysti Stock/Super Stock autot Julia,Vilma jne.
     
  14. pile

    pile Gearhead

    :) olihan tuos pari juu. Missäs ne muut. ? :)
     
  15. supo

    supo Gearhead

    Tuossahan on enemmän kuin Top Streetissä osallistujia ja tässä sulle lisää Tony V,Anna H,Henry K,Emilia T,Akseli K jne.Eli jos nykyiset junnut ja entiset jäisivät kisoista pois niin sinnehän ei jäisi kuin kourallinen porukkaa,vai mitä mieltä on Pauli?
     
    Muokattu: 11.10.2019
  16. SG 448

    SG 448 3rd gear

    Kun on paljon asiantuntijoita paikalla oikeasta kilvanajosta ilman indeksiä(Heads Up) joku vois kertoa jos toinen on 7.5sek ja toinen 8.5sek auto vaikka katsojan näkökulmasta tai kuljettajan onko voittaja selvillä jo ennen lähtöä ilman tekniikkamurhetta vai pitääkö katsoa maalikameran kuvasta?
    Bracketissä voittaja selviää viimeistään maalissa ja siinäkin näkee ajoista kumpi on nopeempi.

    Aulis FHRA-streetissä on jo montavuotta ollut Pro-kuusi.
     
  17. BS 150

    BS 150 3rd gear

    Itse ajan taas sitten TS katuluokkaa kun osallistumismaksut on sillä tasolla jolloin oli paljon ajajia.
    Eli max. 100€ kisa.
    Nykyään koko kausi vissiin ~2200€ /6 kisaa, niin ei piisaa vuoden säästöt edes näihin ja sitten pitäis vielä autoakin laitella yms.. kisamatkat, ruuat ja juomat.

    Tiedän että monta turbo euroa jotka ei aja juuri kalliin maksun takia.

    Terveisin KukiRacing
     
    chevy 2 ja jknR tykkäävät tästä.
  18. pile

    pile Gearhead

    Montako niistä oikiasti ajaa kilpaa ei siis tarkkuutta.
     
  19. supo

    supo Gearhead

    Ne ajaa sellaisia luokkia missä oikeasti osallistujia joissa oikeasti joutuu ajamaan hyvin ja niin kovaa kun vermeet kulkee jotta pärjää eli ajavat oikeasti kilpaa!Tiedän että nyt on kova uho päällänsä kun saatu maistaa mitallin syrjää mutta annathan arvoa muillekkin kisaajille jotka tuolla kisapaikoilla on.
     
  20. 1320

    1320 Gearhead

    En mä tuota mitenkään omalta kannalta miettinytkään. Heitin vaan esimerkkinä, että jos itse ihan tavallisena kisaturistina silloin pikkupoikanakin ymmärsi tuon kilpailuperiaatteen ihan hyvin, niin kyllä sen ymmärtää kuka vaan normaalilla järjenjuoksulla varustettu katsoja. Vaatii tietysti sen, että joku selittää kyseiselle katsojalle miten homma toimii, ja katsoja ei saa olla niin kova jätkä ettei haluakaan ymmärtää "jarrutteluluokista" mitään.

    Ja muistutetaan nyt vielä se, että meidän luokassahan tavoite on mennä juuri niin kovaa kuin mahdollista vaikka pudotuskisa brackettina ajetaankin. No, kyllä pudotuksissakin ainakin meidän tiimi ajaa ihan yhtä kovaa kuin lajittelussakin.


    Aulis, niitä junnuista siirtyneitä en pysty luettelemaan, niitä on vuosien varrella tullut niin paljon ja hyvä niin. Montahan tuossa jo lueteltiinkin aikaisemmin.

    Ja jotta ei jää epäselväksi, niin minunkin mielestä katuautoja pitäisi saada lisää Fyyran kisoihin mukaan. Ne on mielenkiintoista seurattavaa minun ja myös ilmeisesti yleisön mielestä. Lisäksi Heads Up luokissa monesti on mielenkiintoisempaa kalustoa kuin Brackettiluokissa, joten niissä olisi hyvä olla lisää osallistujia.
     
    jknR tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!