Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. GS

    GS Gearhead

    Näin. Tämä jos mikä juuri kertoo siitä ketä varten nykyisin laji on olemassa ja ketä ei.
    Ajetaan käärmettä piippuun vain jotta omissa housuissa hetken lämmittäisi ja samaan aikaan sitten väki vähenee samaa tahtia kuin artistien osallistumismaksut nousevat.
    Katsomot ammottavat tyhjyyttään ja vieläkin nähdään vain positiivisia asioita keinoissa/”tyylissä” pitää lajin pää pinnan yläpuolella.

    Nythän on kuitenkin niin että pitäisi vihdoin ymmärtää että tämä nykyinen tie johtaa kaltevaa pintaa vain alaspäin ja nyt ei enään pitäisi toistaa vanhaa samaa ja odottaa eri lopputulosta.

    Tähän sopii erityisen hyvin paljon tyhmyyttä tutkineen ja siitä kirjoittaneen Matthjis van Boxelin käsitys tyhmyydestä (erityisesti määritelmän viimeinen lause osuu):

    :...”Tyhmyyden voi määritellä vain jonkin muun ominaisuuden puutteeksi tai vastakohdaksi. Tyhmyyttä ei voi tavoitella, koska tietoisena se ei ole enää tyhmyyttä vaan lisätietoa.
    Omasta tyhmyydestään ei siten voi olla tietoinen.
    Tyhmyyteen liittyy toimiminen tietämättään vastoin omaa etuaan”....
     
    pile tykkää tästä.
  2. z 900

    z 900 Gearhead

    Hohhoijaa tää ketju alkaa jo muistuttaa suomi 24 foorumia.
    Onhan tässä sellainenkin mahdollisuus että FHRA lopettaa kokonaan Drag race kisojen järjestämisen? Sitten vaan kaikki innokkaat kisojen järjestäjät perustaa kerhon ja rakentaa kehä kolmosen sisäpuolelle radan ja alkaa järjestää nitrokisoja niin että jokaikinen katsoja on tyytyväinen????????????????? Ja kilpailijat?????????????
     
  3. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Yks asia mikä kummastuttaa kaiken muun lisäksi. Tuli joku rallisprintii ja Oikeen AKK lajina. Mikä helvetti on kun siihen kuuluu ralli, rata, carting, rallicross, autosuunnistus, jokkis, rallisprint. Dragracea ei ees mainita?? Pari vuotta sitten syyskokouksessa Lehtimäen Timppa kyseli akk rahojen perään mitä sinne maksetaan ja mitä olis saatavilla. Kaikki on ollut hiljaa koko hommasta kai? Jos maksetaan Akk:lle ja ylpeenä elvistellään senkin alaisuudessa niin miksi ei ole vastaavaa tv lähetystä kun on muista? IHRA pystyyn ja erotaan koko akk sta kun muistakin Fia, EDRS ym lähdetään..:))
     
    nixxon tykkää tästä.
  4. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Tarkoitit varmaan tuota suoli 24 ..:))
     
    z 900 tykkää tästä.
  5. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Ottamatta kantaa mihinkään kerron oman kokemukseni vuosi sitten Eppingin nhra kisoista.
    Pieni rata eli jonottaa sai sinne pellolle parkkiin, ja jonottaa sisään pääsyyn, ei kuitenkaan kohtuuttomasti. Omat juomat kiellettyjä(alkoholit) mutta katsomon takana hehtaarin kaljateltta jossa sai 20 taalalla 4 isoa kylmää olutta.
    Vain katsomopaikkoja jotka sisältyi päivälippuun 65 dollaria.
    La ja su ilmoitettiin että sold out 30 000 paikkaa jo klo 12.
    Aamu kymmenestä iltaan asti ei ollut taukoja muuten kuin jenkkihapatukset (laulut, laskuvarjohyppijät, hornetit, suihku ja rakettimoottorivempeleet ym.)
    Oli ihan komeeta.
    Varikko ja varsinkin nitro alley oli jotain järisyttävää tähän Euroopan tarjontaan tottuneelle. La aamulla yli 40 nitrotiimiä lämmityskäytteli autojaan ja näitä sponssareitten kojuja oli joka välissä. (Mello yello on kauheeta lientä) sai otattaa vitosen kuvan topikan ratissa ja vaikka mitä.
    Kaikki muu alue täynnä vanhoja etumoottori kilpureita, rodeja, muskeleita ym. ja niitä käyteltiin välillä. Ja krääsää riitti.
    Ainut väli missä piti lähteä katsomosta oli 8.9,9.9 ja 10.9 indeksiryhmät. Jostain syystä tuolla ajetaan niin että burnis, kennoihin ja vihreällä 2000 rpm 50-70 metriä ja sitten kaasulle.
    Tarkasti ne ajoi mutta voi elämä miten TYLSÄÄ katsottavaa.
    Pro modeja ei ikävä kyllä ollut mutta kulmakarvat sai kohoamaan moottorikelkat, turbokelkkoja ja muita ihmevirityksiä, yes.
    Vaikeinta oli valita että mitä menisi katsomaan kun päivä ei riitä kaikkeen. . Ja juu, pääosin +40 vuotiaita katsojat.
     
  6. RamiEspoosta

    RamiEspoosta 2nd gear

    Minulla on taas henkilökohtaisesti katkolla FHRA:n jäsenmaksu, koska oikeasti minä olen maksanut (kannatusmielessä) sitä vain sen vuoksi, että FHRA järjestää Drag Race (mukaan lukien EM tasoisia) kisoja liimaradoilla. Nyt kun nuo EM kisat on pudotettu pois, niin syyt maksaa vuoden 2020 JÄSENMAKSU on todellakin menneet aika olemattomiksi.

    ... Eli katsojana minäkin äänestän jaloillani... Olen itseasiassa jo varaillut majoituksen Tierpin kisojen aikaikkunaan Uppsalasta...
     
    Muokattu: 11.10.2019
    supo tykkää tästä.
  7. josu

    josu Gearhead

    Vaikkei kukaan sitä ääneen myönnä niin silloin kun Streetti ryhmiä ruvettiin ajamaan alas tavalla tai toisella niin siitä lähtien on alkanut FHRA,n alamäki osallistujissa,muistelen kun esim b ryhmään suunnittelivat kuristimia kun Eloranta ja kumppanit saivat autot kulkemaan,
    Ja Streetti ryhmät kun sai SM arvon niin alkoi osallistuja kato,samalla kun SM arvo tuli niin osallistumismaksut lähes tuplaantui,pelkästään sen takia että ryhmällä on SM arvo.
     
    jknR ja BS 150 tykkäävät tästä.
  8. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Fhra miksi sitä mainostetaan joka iesuksen yleisölle suunnatussa julkaisussa, minusta aina joku lyhennetty kirjainyhdistelmä tuottaa mielikuvan aivan jostain muusta kuin katsojalle suunnatusta mielihyvän tuottamisesta. Voisi unohtaa tuon kirjain lyhenteen järjestäytyneestä toiminnasta ja luoda mainoksiin enempi maksavaa asiakasta kosiskelevaa, kyllä maksava sitten sen fyyran löytää jos sen omakseen kokee.
     
  9. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Osallistumismaksut eivät vastaa kilpailijoiden saama
    Vastinetta! valitettavasti !!! ja jos meinataan repiä lisää
    Kilpailijoiden
    Pe..nahasta niin kato käy.Tulkaa nyt ulos siitä vaaleanpunaista
    unelmasta lopettakaa itsenne selkääntaputtaminen.Katsokaa
    realiteetit ja miettikää mihin tämä on mennyt ja miksi.
    Selkeät kannanotot, kova myynti/mainostyö lähempi tiiviimpi
    yhteistyö teamien kanssa,käyttää KERHO toimintaa hyväksi
    Egojen kolahtaminen yhteen maksaa ihan v...sti ja valitettavasti siitä kärsii eniten teamit
     
    chevy 2, supo, BS 150 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Laske Aulis mopon keulaa ny vähän alemmaks,mistä sä sellasen käsityksen itelles oot kehitellyt et olen ulkomailta tänne kilpakumppaneita edes odotellu.
    Spettiin oli ainakin yks Ruotsalainen Funnycar eksynyt Finaaleihin ajamaan,mut ymmärtäisin et ne ketkä indeksit muutti oli tyytyväisiä kun kutosen aika tuli.
     
  11. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Compissa oli pikkasen sama juttu,tietty porukka narisi aikoinaan kuin vanha nahkapaketti,nahkapakettia en lähde yksilöimään mutta mielestäni näin kävi,vittu!Noh,ainakin neloskonemiehet vittuuntui minä mukaanlukien,Comp kuopattiin Suomessa!Ruottissa kilpailijoita Compissa silti riittää.Hieno luokka,90-luvulla yleensä 16-kaavio,isoissa kisoissa vajaa 32 kaavio!Voi tehdä melkein minkälaista vehjettä vaan,koppiautoa,alteredia,dragsteria,vaparia,turboa,mekaanista ahdinta,nossia jne!Laji hyytynyt Suomessa pahasti sitten 90-luvun,se on näkemykseni!
    En oo kisoissa käynyt 15 vuoteen,ei tarjoa mulle enää oikeestaan mitään EM-kisaa lukuunottamatta.
    Noh,esitän näkemykseni sillä se kai sallittakoon,jotkut saattavat ottaa nokkiinsakin,mitäs siitä ,semmosta on maailman meno.
    Ja sanottakoon vielä,junnudragsterien ja pikkuprätkien päristelyä ei suuri yleisö liiemmin ihannoi vaikka vanhemmat aivan täpinöissään olisivatkin!Ja onhan toi bracket aivan kauheeta,hirmuista suunnistus-ja tarkkuusajoa mitä en oo ikinä ymmärtänyt.Jumalauta,vehkeet liikkumaan ja mennään niin perkeleesti kuin vehkeet liikkuu! Päätän raporttini Lohjalta tähän!:rolleyes:
     
    Muokattu: 11.10.2019
    jknR, Joe Hunt, josu ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Ei oo koskaan menny mun järkeen, et ensin kilpailijat lypsetään ja sitten pitäis vielä niinkuin saada maksavaa kansaa sankoin joukoin paikan päälle. Voisikohan niitä uusia nousevia kuljettajiakin olla enemmin järjellisillä maksuilla kuin oman luomun kautta.
     
  13. three hundred

    three hundred Gearhead

    Tää on kyllä hyvin sanottu...
     
    mpower tykkää tästä.
  14. RamiEspoosta

    RamiEspoosta 2nd gear

    Hienosti kirjoitettu... Minä (siis vain) katsojana tykkäsin erittäin paljon juuri noista tehokkaista 4s koneista COMPissa... Ja minua vitutti paljon se kun eräiden teamien toimesta lobattiin ne indeksien kiritykset niin epäoikeudenmukaisiksi... Olen siitä vieläkin heille (en muuten vieläkään kannusta erästä suomalaista - nykyään- TF tiimiä) katkera että minun ehdoton suosikki luokka tapettiin Suomessa... Toivottavasti herää uudelleen henkiin. Mielestäni COMP on luokka jossa innovaatiot kukkii ja kaverit saa ajaa nilkka suorana loppuun asti...
     
    josu, kuula, BS 150 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. supo

    supo Double Gearhead

    On sellainen kutina että Comp nousee Suomessa lähivuosina sillä useita projekteja on tekeillä/hankittu Suomeen.Toivotaan että samaan aikaan saadaan hyvä buusti taas hommaan muutenkin uuden Tj:n toimesta,varma tieto että hommaa paranee!
     
    kuula, mpower, RamiEspoosta ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ankaraa keskustelua kilpailijoiden ja eri kilparyhmien kesken. Lisäksi sain ymmärrettyä, että Alastaron perään on turha haikailla. Siitä en vielä saanut käsitystä, että kuinka katsojat palautetaan rahapusseineen takaisin lajin pariin ja miten artistin ei tarvis jälleen raottaa lisää ennestään ohutta racelompakkoa.
     
    Muokattu: 12.10.2019
    bbford ja supo tykkäävät tästä.
  17. Araldite73

    Araldite73 3rd gear


    Hoitamalla perusasiat kuntoon, Kunnollinen selostus, kunnollista kisaruokaa järkihintaan, kunnollinen hinnoittelu sekä katsojille että ajajille ja kunnollinen toiminta järjestäjien taholta esim porteilla.

    Noilla parannuksilla pääsee alkuun.
     
    cutlass cruiser tykkää tästä.
  18. supo

    supo Double Gearhead

    Katsojat saadaan kun laitetaan tuote kuntoon ja tosiaan saadaan tontille lisää mielenkiintoista kalustoa sekä huippu yhteiskumppanien avulla kisojen talous kuntoon että kisatapahtumissa paikat paranee kaikelta osin että katsojat ja kilpailijat viihtyy eli saadaan sellainen TJ jolla oikea asenne sekä ammattitaito nähdä asiat oikein!
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  19. z 900

    z 900 Gearhead

    Mitäs sitten tehdään jos nämä kaikki toteutetaan siis kaikki, kunnolliset?????? mitä se sitten tarkoittaakaan Ja siitä huolimatta ei tule porukkaa ja tulee vaan tappiota joka kisassa????? Kuka sen tappion kuittaa???? kaikki kunnollisetko?????
     
    eilhik tykkää tästä.
  20. auburn

    auburn Gearhead

    Pistetään lusikka tähänkin soppaan, itse kiertelin drag race kisoja -80 ja 90 luvulla jonkin verran katsojana, useampana vuonna Mantorpissa jne. Viime vuosina ei ole tullut käytyä kuin Räyskälä Vintage dragsissa, ja jossain katuauto kisoissa noilla lentokentillä, niissäkin sellainen 2-3h riittää hyvin,
    eli osa niistäkin kapinoista on jäänyt näkemättä

    Mun mielestä tonne Kauhavalle voisi tehdä ( paikallisten ) katsojien saamiseksi paikalle jonkinlaisen lauantai Drag Race shown, jossa paikallisia harrastajia lisäbonuksena.

    Nythän sanotaan suurin piirtein : tulkaa aamusta paikalle, koko päivän tapahtuu jotain ( jos tapahtuu )

    Tämä drag Race show olisi noin 2h - 2,5h, joka alkaisi TASAN esim. kello 14.00 että ns. suuri yleisö voisi luottaa että silloin alkaa tapahtua

    - Blacklist autojen TOP 6 kohtaavat parilähdöillä
    - Näe suomen nopein leikkuupuimuri, Petri Plosila yrittää uutta maailmanennätystä leikkuupuimurilla
    - Heath Garagen kaikki rodit paraatissa
    - Pari paikallista katuautoa parilähdöillä
    - Noita näyttävimpiä TD ryhmän vehkeitä parilähtöjä
    - jotain etumottori dragstereiden ja nostalgia kilpureiden lähtöjä
    - loppuhuipennuksena Anita Mäkelä tai Timo Lehtimäki ym. TF lähtö

    Joku Joke Linnanmaa tai Antero Mertaranta selostamaan / tunnelman nostattajaksi, että juttua tulisi koko ajan

    Nyt kohta joku sitten kysyy että tätäkö sun mielestä on Drag Race tai tulisitko itse paikalle tuollaista huttua katsomaan, molempiin vastaan ei, mutta jos tällä tavalla saataisiin paikallinen tuulipukukansa ostamaan lippuja, se olisi se tavoite.

    Ennen tätä showta ja sen jälkeen normaali kisaviikonlopun lauantai ohjelma jatkuisi normaalisti, ne jotka jäisivät katsomaan show jälkeen niin ne sitten jäisivät
     
    Blower Camino ja Jarde1 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!