Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Kauheet,liian kalliit eli aivan liian helpolla hommaa hoidetaan nykyään,ei näkyvyyttä jne.Todella homma mennyt alaspäin kaikilla mittareilla!Ps.ainoastaan suorituspaikat parantuneet esim.uudet pinnat johon saa tarvittaessa isoille Poijille/Tytöille huippu pidon.
     
  2. "uudet pinnat johon saa tarvittaessa isoille Poijille/Tytöille huippu pidon."

    Tuosta on haaveiltu ja nähty unia. Kirjoitin kerran joulupukillekin.
    Tarvittaessa saa huippupidon, mutta sitä tarvetta ei ole ollut useasti viimeisen 10v aikana (1-2kertaa)


    Aulis
     
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Hienosti sinä Aulis dissaat muut eli kyllä meillä on todellakin nopeita autoja jotka tarvitsevat hyvän radan mikä esim. Meillä täällä Savossa on nykyään eli ei pomppuja,tasainen.Toivottavasti näemme kesällä Comp ryhmän,TD:n sekä muut nopeet vermeet Motoparkin loistavalla radalla!Ps.Olisi hienoa kun taas esim.Pietilä,Oksa ja muut Prot testivetoja ennen Tierppiä Savossa!
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  4. Niin niin, mutta pitää muistaa tosiasiat. Testivedoillako tämä homma täällä lähtee nousuun. Ei kuule kukaan lähde ihailemaan muutamaa testivetoa, ei edes savolaisvaari. Mitä selität PRO ryhmien tiimeille, omistajille, kuskeille siitä että kun ei ole pitoa ollut ja EM kisaa ei ole. Onko helppo saada paikallisesta firmasta sponssia pelkästään ulkomailla kisaamiseen? Kuule, näitä meidän ryhmiä ajetaan vaikka ilman sponsseja, mutta pro hommat tulee kuihtumaan vaikka kuinka vähän olisi savossa pomppuja tai vaikka olisi kuinka monelle istuinpaikka ja oma bajamaja kauhavalla.

    vanheneminen (dementia) ja aika kultaa muistot !!!

    Niin, mitä se joulupukki vastasi kirjeeseeni:
    "Aulis hyvä, vastaukseni on hyvin selvä. Pidot paranee kun joulu lähestyy " .



    Se kuule Supo tämä homma mene sillä eteenpäin että kaikki on hyvin, kaikille on oma ryhmä ja kaikki ajaa 200m TD:tä tai ET räkettiä.... Ei ne ihmiset tule katsomaan Neste ralliakaan jos kansalliset ryhmät siellä päristelee niin perkeleesti. Mutta jos tuntuu siltä että nämä asiat on nyt kunnossa ja RANKKOJA korjausliikkeitä ei tarvi tehdä, niin Good Luck!

    Oletko valmis lähtemään uuteen street & drag race osakeyhtiöön? vai onko parempi niin että amerikanautokulttuurin ylläpitoa ja edistämistä varten perustettu yhdistys pyörittää yhdistysmäisellä otteella kiihdytyshommaa?
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Nyt tällä hetkellä on vain yksi taho joka järjestää Sm-kisaa/jotain isoa kisaa mutta katsotaan jos sellainen on tulossa niin mikä homman nimi on.Mulle on ihan sama missä kisat sillä kun Willys kunnossa niin ajan missä ajan sillä eli ihan sama kuka järjestää kisat missäkin.
     
  6. pile

    pile Gearhead

    Olisko mahdollista järjestää hallittu äänestys mitä luokkia kansa haluaa katsella. Vaikka täällä overdrivellä , ylläpito laittaas etusivulle jonkin moisen raksi ruutuun lanketin . Johon jokainen sais merkata mitkä luokat on se mitä tultaisiin katsomaan.Mitä kisoissa pitäis /sais olla. Sitä sivua vois sitten linkitellä muuallekin. Voitaas oikeasti saada laaja otanta siitä mikä kansaa kiinnostaa eikä ainoastaan muutaman aktiivisen ukon mielipiteet pääse jylläämään.
     
    tito tykkää tästä.
  7. supo

    supo Double Gearhead

    En kannata tänne mitään sillä ei vaikuta mitään nykyiseen toimintaan!Höpö Ukot jauhaa tyhjää vaan täällä,ne vaikuttaa jotka kesän aikana eri kilpailun järjestäjän kisoissa pyörii!PS.Aulis,onko sulla sen osakeyhtiön toimintasuunnitelmaa,kisoista tietoa missä niitä olisi jne,vastuu henkilöt jne.
     
  8. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Supo, jos täällä tehdään pikku galluppi niin ei siitä haittaa ole. Sen voi sitten toimittaa kattojärjestölle ihan vaan vaikka iltalukemiseksi. Ei se mitään muuta mutta herättää keskustelua ehkä sielläkin.
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Väärä foorumi. Laita kysely Ilkkaan jos niitä massoja katsomoihin yhä halutaan.
     
    GS tykkää tästä.
  10. GS

    GS Gearhead

    Ok, mutta et nyt oikein vastannut kysymykseeni siitä miten sinun mielestäsi kohtuuttoman suuriksi paisuneita osallistumismaksuja voitaisiin käytännön tasolla alentaa?
    Eli mistä ja millä alentuneet osallistumismaksut voitaisiin korvata?
    Se radan parantunut pinta ja pitokin vaativat kuitenkin koko ajan pääomia, joita nyt siis ei tule ainakaan katsomoista eikä juuri markkinoinnistakaan.
    Tämä ihan loogisesti tarkoittaa sitä, että silloin rataa käyttäviltä on kouraistava syvemmältä?

    Ei kai tästä ansaintalogiikasta nyt kuitenkaan voi kenelläkään mitään epäselvyyttä, eikä rahaa varmasti voida taikoa tyhjästä.
    Se rata ei siliä itsestään, eikä siihen ilmesty pitoa vain sormia napsauttamalla, vaan jotta edes suorituspaikat pysyvät kunnossa, siihen on löydyttävä maksumiehet siitä hyvästä pidosta nauttivilta.
    Ratakuluja alentamalla toki voidaan pitää myös osallistumismaksut alhaalla, mutta kaikki Drag Racing ei voi olla No Preppiä(nykyistä isompi osa kuitenkin voi), vaan meillä pitää ehdottomasti olla fasiliteetit kilpailuttaa myös pro kalustoa.

    Joo, voimme toki syyttää myös nykyisen markkinoinnin laiskuutta...poissaoloa, mutta jos katsomot jo nyt ovat autiot, niin lajissa silloin prioriteetit ovat radankäyttäjien omassa kivanpidossa, eikä lajin pitämisessä kasvu-uralla.
    Koska tällä hetkellä katsomot ja markkinointi eivät tuota lajiin pääomia, artistit maksaa, mutta tinkaan nyt vielä hieman sinua Supo, miten sinä lähtisit ongelmaa purkamaan, vai onko sitä lopulta tarvetta purkaa lainkaan?
     
  11. Kuule, elä sinä huoli vielä mistään osakeyhtiöstä. Tiedät itsekin että muualla maailmassa Drag Racing kisat järjestää yritys , joka tekee vain sitä toimintaa ja silloin osakkeenomistajat tietävät kaikki asiat ja voivat ostaa osakeyhtiön osakkeita. Miten sinun mielestä on parempi se että kilpailuja järjestää yhdistys, joka on luotu amerikanautokulttuurin edistäjäksi ja ylläpitäjäksi?

    Jos tästä suosta halutaan nousta, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin se että höpöpaska johtokunnat ei johda drag racingia. Kenelläkään ko. johtokunnassa = fhra marketing , ei ole markkaakaan kiinni hommassa joten näethän miten hommia on hoidettu. Sinä vain jaksat silitellä asiaa ja uskotko todella että tuommonen organisaatio nostaa homman suosta? Ei tosiaankaan.
    Kun on SPEEDGROUP tyyppinen osakeyhtiö, jokainen yksityinen, firma, yhteisö voi ostaa osakkeita ja näin homma lähtee tyhjältä pöydältä. Osakepääomalla hankitaan ajanottolaitteet, tarvittavaa kalustoa joko omaksi tai vuokra periaatteella. Näin se homma lähtee nousuu, vai meinaatko että odotellaan vielä 5-10vuotta ?

    Osakeyhtiölaki on selkeä ja valmiin rekisteröidyn OY:n voi ostaa edullisesti ja muuttaa se tähän tarkoituksen sopivaksi. Osakkeenomistajista valitaan hallitus ja hallituksen pj sekä palkataan mahdollinen markkinointihenkilö jne.


    Vai pitäskö kuitenkin odotella 5vuotta meiningillä "kyllä se tästä vielä lähtee".... vittu, kun se vain ei lähde vaikka uskoisi joulupukkiin tai fhra:n johtokuntaan.!!!

    Aulis

    niin ja mitä paskan väliä onko jollain ryhmällä SM arvo tai ei? kuka niitä EDRS tai 3-5 auton SM mitaleita arvostaa palkintojakojen jälkeen? ei kukaan.
     
    GS tykkää tästä.
  12. pile

    pile Gearhead

    Miten niin väärä foorumi. Täällä on kumminkin asioista kiinnostuneita ylivoimaisesti enemmän kuin sun mainitsema Ilkka:ssa. Ja sitä sivua vois hyvin linkittää eri suuntiin ja kerätä muualtakin kiinnostuneita antamaan äänensä. Olis hienoa vaan oikeasti nähdä mitä se iso yleisö /harrastajat haluaa drag racesta.Laita sä se sinne ilkkaan jos susta siltä tuntuu.
     
  13. GS

    GS Gearhead

    Tämä olisi toki mielenkiintoinen äänestys jos otosta saataisiin 3000-5000 äänestäjään, mikä toki olisi mahdollisuuksien rajoissa.
    Äänestystuloksen voittajat vain tiedetään etukäteen, eli TD/Pro Mod ja Top Fuel ja yleensäkkin niitä rajuimpia laitteita joita jo nyt lähdetään katsomaan?

    Ongelma on vain siinä että miten esim.Street:iä äänestettäisiin? Eli mitä sillä tarkoitetaan, koska suomessa yhtenäistä strettiä ei ole olemassakaan, vaan eri kuppikuntien Street ja näissäkin kaikissa ihmeellisin rajoituksin/jaoin?
    Yleisesti ottaen, tällöin äänestettäisiin nykyisiä ja nykymuotoisia luokkia ja pieni kutina kuitenkin on että suuri yleisö haluaisi nähdä nimenomaan hieman uudenlaista toimintaa/luokkia/ajamista radalla?
     
  14. Sanotaan niin että jos tuommonen firma tulisi perustettavaksi, minulla on perkeleesti aikaa tehdä sen eteen ilmaista työtä. Tähän nykyiseen systeemiin ei minkäänlaista intoa. Minä en lähde korjaamaan toisten virheitä rajoitetuilla valtuuksilla.

    esim. 500e tai 1000e per osake ja osakkeenomistaja saa tietyn vuosimäärän edullista osallistumista. Luulen, että aika nätisti tulisi 100 000e alkupääomaa. Lupaan panna itse 5000e ko firman osakkeisiin.

    Vai odotellaanko jännässä vielä vuosi, kaksi, viisi? voihan se olla että enskeväänä ACS järjestetään pirun pienillä kuluilla ja ihmisiä käy perhanasti, joten FHRA taas saa pienen ruiskeen perseeseen kun rahaa tulee välillä kassaan.... mutta silti ei ole sitä EM kisaa eikä tule.
    Uudella organisaatiolla jossa mukana kisakuskit, on huomattavasti helpompi lähteä mukaan pieniin ja isoihin kisoihin ja hankkeisiin.
     
  15. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Näin katsojan näkökulmasta Auliksen ideassa järkeä.

    Osakkailla olisi samalla äänivaltaa joten homma voisi toimia hyvin, varmaan motivaatio myös tehdä oman hyvän eteen olisi korkeampi.

    Ja tietysti katsomoissa viihdyttäisiin kun olisi enemmän autoja kisoissa.
     
  16. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Tuo Oy juttu vois tosiaan olla hyvä ,mutta miten se käytännössä laitettas alkuun eli kuka/ketkä alkaa hommaa laittaa tulille?
     
  17. pile

    pile Gearhead

    Nimen omaan äänestetään nyky luokkia ja sitten vois olla joku oma ehdotus eli muu kohta johon vois itse kirjoittaa haluamansa luokan tai mitä mieleen tuleekin.
     
  18. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Sen verran laitan kommenttia ,kun niin moni on sitä mieltä,että Kauhava on niin kaukana.
    Itse käynyt kisoissa 1986 lähtien ja Motoparkkiin 130 km,Kauhavalle lähes 500 km.
    Tämän vuoden EM- kapinat eka kerta Kauhavalla ja matka ei tuntunu missään.
    Tottakai,jos vaan 1 pvä ni eri asia,mutta 3 pvä ja kausikortti sekä FHRA jäsen,ei kallista.
    Majoitus 10 km radasta,makso 2 ukolta 2 yötä 120 eur AAMUPALALLA.
    Pointtini on se,että miten nuo kisat vois pitää lähellä suurta yleisöä,kun teki radan vaikka hevon ...ttuun,aina löytyy valittajia,sellasta korpea ei Suomesta löydy,että paikalle ei tule joku viherpiipertäjä,jolla on kesämökki lähellä ja meteli häiritsee.
    Sitä paitsi se stadilaisten kehuma Malmin lentokenttä on kohta muisto vain,siellä ei ajeta kun korkeintaan rollaattorilla tai pyörällä.
    Kauhava kaikkineen paljon parempi kuin Alastaro.Tilaa ja palveluita löytyy.
     
    Mika.V, supo ja pile tykkäävät tästä.
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Suuri yleisö asuu etelä- suomessa, eli ne perheet jotka valitsevat lähimmän pärinäpaikan, siis se suuri maksava yleisö, eivätkä todellakaan aja 1000 km päivässä, ja tämä jengi ei helposti yövy.
     
    Yarza, PPRCuda, tito ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. GS

    GS Gearhead

    Kyllä.
    Nyt vain se tila ja palvelut pitäisi pystyä hyödyntämään koska itsessään ne ei tuo lisää maksavia katsojia. Jos nyt puhutaan pelkästä EM-kisasta, tähän viikonloppuun voisi nyt rakentaa paljon isomman/laajemman häppeningin.
    mm.Suomen suurin ja kaunein paripäiväinen cruising voisi rakentua samaan viikonloppuun Kauhavalle ja näin saataisiin synergiaa/potentiaalia myös kisakatsomoihin.
    Tähän yhdistetynä sisätiloissa järjestettävä suomen suurin ja kaunein paripäiväinen rompetori lisäisi taas tuhansilla potentiaalisilla lipunmaksajilla kiihdytyskisaan.
    Väitän, että EM-kisan katsojamäärä saataisiin lähes kokonaan tuplattua ilman lisäpanostuksia rahalla, mikäli samalla alueella olisi omana tapahtumanaan paripäiväinen Kauhava Drag Race & Pick Nick. Tästä Pick Nick väestä valuisi katsomoihin maksavia katsojia taatusti ja paljon.
    Tällainen kokonaisvaltainen tapahtumaviikonloppu alkaisi olemaan vain jotakin josta kukaan ei oikein voisi olla poiskaan?
     
    cutlass cruiser ja supo tykkäävät tästä.
  21. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear


    Edelleen ymmärrän hyvin,että suuri yleisö asuu e-suomessa....mutta kun sinne ei voi/saa lupia/kukaan riskillä/millään muullakaan säädöllä tehdä rataa,JOKA ON MUUTAKIN KUIN 4 LAUANTAITA KESÄSSÄ TOIMINNASSA!!!
    Suoranainen ihme,että on pystytty ajamaan Malmilla nuo ajot,mitkä ajettu, vrt.valittajat.
    Olin paikalla oliko 1995,kun Malmilla ajettiin OIKEAT Drag Race kisat.Varmaan loistava tapahtuma saada paikalle sponsorien edustajat ja muut yt.kumppanit..mutta itse kisoilla ei ollut oikein mitään yhteistä oikealle kilvanajolle.Stock ryhmät vielä jotenkin meni,mutta ylemmät ryhmät yhtä sudittelua,kuin ennen aikaan Räyskälässä Metanoli vehkeet.Ajaminen näytti lähinnä Drifting kisoille,ei mitään pitoa.
    Mikä mahtaa olla syy,ettei voi yöpyä,tapahtuman voi ottaa loman kannalta.
     
    Mika.V tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!