Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Hyvä idea supo. Kohta joku sanoo että niin on Amerikassakin ja Englannissa ja Tierpissä. Mitä siitä, kun tilaa on niin kannatetaan.
     
  2. tamrokki

    tamrokki 1st gear

    Tämä hyvä ,itse tykkäänn kaikissa kisoissa kierrellä varikolla,jos on vaan mahdollista ei vaan ole aina
    olin joskus ennen myös katsastuspäällikkönä jokkis kisoissa ,ja monissa muissa katsastushommissa
     
  3. GS

    GS Gearhead

    Kyllä.
    Taas kerran Kauhavalla fyyra ei ole ajatellut lainkaan maksavaa asiakasta, vaan pistänyt kaluston piiloon vaeltavalta rahvaalta?
    Samalla saadaan tehokkaasti piiloitettua kilpailijoiden yhteistyökumppaneiden mainokset ja kokonaan se lajin yksi vetovoimatekijä, ”avoimet” varikot?
    Aivan järjetön ajatuspieru taas kerran ja täysin turhaa ajatellen Kauhavan varikon kokoa.
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  4. GS

    GS Gearhead

    Kyse taisi olla nimenomaan EM-kisasta, mikäli sellainen vielä suomessa ajetaan.
    Tämän ympärille voisi oikeasti ja varsin pienin kuluin rakentaa paljon isomman tapahtuman kuin pelkkä EM-kisa, siitä ei ole epäilystäkään.

    SM-kisa onkin sitten eri juttu, jos/kun tuote on mikä on.
    Eli tätähän ei pomppulinnat pelasta, koska radalla ei oikein ole suurelle yleisölle mitään nähtävää, paitsi nopeampi ajattaminen/kilpailurytmi kuin EM-kisassa. Tämä ilmeisesti halutaankin kuitenkin pitää pienen porukan omana kivanpitona enemmän kuin yleisötapahtumana, jossa artistit itse haluaa maksaa hyvät pidot?
    Street kun saataisiin suomessa yhteen kuosiin, tällä varmasti saataisiin katsomoihin lisää jengiä, vaikka muihin lajeihin ei koskettaisi lainkaan.
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Tästä keskusteltu varikolla paljonkin eli ei pelkästään minun idea.
     
  6. superbird

    superbird Gearhead

    Keskusteluissa tullut esille kisajärjestäjät. Mikä on nykyään Drag Race Finlandian tilanne?
    Menikö suurin puhti Alastaron asfalttiin, ainakin fasessa aika hiljaista pitelee.

    Jos nyt kuviteltaisi että Fhra ei olisi kykeneväinen järjestämään kisoja tulevaisuudessa, pystyykö/haluaako DRF siihen?
     
  7. Bukero

    Bukero Gearhead

    osaa meistä katsojista tosiaan kiinnostaa pääosin juurikin tuo varikkotoiminta, mutta ei kaikki teamit varmaan kaipaa liikaa hulinaa/liikaa lauantai-illan "kaikkitietäviä säätäjiä"pyörimään ympärilleen.
    TIL-racingin varikon ympärillä yleensä aika hervoton(lue:paras) meininki..asentajat/katsojat heittää läppää ja vaihtaa kuulumisia lennosta.
    mutta toki joka tiimi toimii itselleen parhaaksi näkemällään tavalla, työrauha on tärkeää tarvittaessa.
     
    Muokattu: 27.10.2019
    MIAMIDRAGRACING tykkää tästä.
  8. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Päin vastoin, moni team kyllä kertoo mielellään ihmisille eli asiakkaille tekniikasta ym toiminnasta, toki kaikki ymmärtää jos kauheessa kaasussa tule örveltämään team pilttuuseen ei se kivaa enää ole. On toki meilläkin käynyt "muutaman" ottaneita ja asiallisesti ovat käyttäytyneet ja paidat kainalossa lähteneet.
     
    Bukero tykkää tästä.
  9. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear


    Tämä kiinnostaa kyllä. Nixon, voitko avata hieman jos jotain konkreettista kerottavaa on.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Toi Alastaro/Motopark tyyppinen varikko olis hyvä yleisön kannalta.

    Tiimeille, missä huolletaan kalustoa se taas on hieman huono.
    Tuulee ja sataa herkemmin telttaan, sekä aurinko porottaa herkästi.

    Mutta kyllä mieluusti avoimempi varikko olis parempi.
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jos ajattelee tota varikkoasiaa Alastaro/ Motopark vs Kauhava, niin kahdessa ekassa varikot ovat pitkittäin, Kauhavalla "vinoparkissa". Valtaosa niistä muodostaa ikäänkuin "suljetun pihapiirin" mihin ei niin helpolla tuu mentyä tai jäätyä seuraamaan. Se nyt olis ainakin varsin helppo muutos tol laajal kentällä muuttaa järjestystä niin et siel oliskin "varikkokatuja", eli oltais pitkittäin ja peräkkäin, kaks kuljetus/majoituskalustoa vierekkäin ja kisakalusto vastakkaisilla puolilla. Toimi ainakin Alastarolla ja toimii edelleen Motoparkissa. Ai supo siitä jo kirjottikin, hyvä. Jos en ihan väärin muista niin ekassa ja tais olla vielä tokassakin Kauhavakisassa näin olikin asianlaita, ainakin meidän striittien osalta.
     
    Source tykkää tästä.
  12. Me oltiin kauhavalla ihan TOP paikalla katsomon vieressä Finallikisassa, mutta me ajetaankin KUNINKAALLISTA katuautokisaa. Häh!

    Aulis
    -On niin hikiki ja kaappi on nii sekasi-
     
  13. supo

    supo Double Gearhead

    Aina alehinnoilla paikalla,oli hienoa kisaa sillä onneksi ei enempää kierroksia sillä ehjät autot olisi loppunut!Olisi hienoa nähdä oikea Blacklist kisa missä ei muita luokkia niin oikea kiinnostus Blacklistiä kohden!Ps.Oikeasti hienoja vermeitä ja toivotaan että homma jatkuu niin varsinaisen Blacklistin osalta kuin North listan osalta!
     
  14. Aattele kuinka persaukisia olemmekaan, kun tulemme oikein alehinnoilla sinne sotkemaan teidän oikeiden kilpamiesten hommia. Anteeksi, tuu ny käymään kylässä niin mää annan vähän setelirahaa kouraan, ettei vituta ja saat nukuttua.

    Vehkeet hajoaa, mutta onneksi me persaukiset saadaan korjattua ne. Vittu kun keksisi jostain rahaa että pääsis oikeasti ajamaan kilpaa, harmittaa itseäkin kun joutuu rämpimään näissä paskahommissa jotain höpö katuautojuttuja. Eihän niistä ole edes ihmiset kiinnostunut.

    Aulis
    -Daa dirlan dirlan daa-
     
    superbird tykkää tästä.
  15. gremlin

    gremlin Gearhead

    Aulikselta taas loistavaa ajatuksenjuoksua, toki ei ihan ajatus taida kulkea loppuun asti?
    Nyt kun sä pukkaat sen yhtiön pystyyn ja keräät sen 100t hilloa, ja jäsenä on 100 kuskia, jotka kaikki ajaa kilpaa.
    Kävikö semmonen mielessä että jonkun tarttis hoitaa se kisojen varsinäinen järjestäminen?
    Se ei nimittäin ihan tolla 3-5 hengellä onnistu, mitkä tuossa jo suunnittelit.
    Suomessa esimerkiksi kun pakkaa olemaan hieman noita viranomaistahoja jotka vaativat tota porukkaa kun järjestetään noita tapahtumia.
    Ja nyt kun taas järjestetään niitä kisoja sillä yhtiöllä, mistä yhtiömiehet keräävät sen hillon, niin mites luulet mimmonen on niiten talkoolaisten laita mitä pienemmässäkin kisassa tarvitaan jokunen kymmenen? Voi olla osallistumisinto hieman vähissä kun johtaja vaahtoo täällä että hilloa löytyy ja köyhät kyykkyyn.
    Ai niin eihän niitä tarvittukaan, 5 henkee riittää...

    Tulkaa joskus oikeesti järkkäämään noita kisoja, meille, ja muutamaan muuhunkin paikkaan varmasti otetaan ilomielin vastaan.
    Kuukausi pari ennen kisoja sopimukset kuntoon ja lupa-anomukset sisään.
    Kisaviikolla alotellaan kasaamalla rojut kärryisiin, 5-6 kärryllistä. helposti.Perjantaina alotellaan muutaman hepun voimin aamulla, isompi porukka saapuu siinä 3-4 aikaan ja lähdetään 10-11 aikaa nukkumaan ja tullaan takaisin 7 aikaan aamulla, ja päästään kun rojut ja roskat on kerätty, välillä päästään jo 7-8 aikaan illalla, välillä menee vähän myöhempään.
    Ja siitä sitten muutama ilta rehataan noita kärryjä tyhjäks ja ihmetellään rojut paikoilleen seuraavaa kisaa vasten.
    Joskus kun on oikein seurattu et mitä kaikkee tarttee touhuta niin pelkästään lupien haku ajamiseen meni reilu 500km, siis kaupungissa.
    Perjantaina kentällä on n. 20 henkeä rehaamassa useemman tunnin, osa 14-16 tuntia.
    Lauantaina helposti 50 henkeä, kun ite pidetään grillit ja baari.
    Reilut 17000 askelta tuli viime kisoissa mulle puhelimen mittariin lauantaina, kun oli pari kevyttä luutaamista. Ja siitäkin olin aamupäivän ilmottautumisessa 4h. Enkä ollut läheskään aktiivisin liikkuja tuolla kisassa.

    Tässä oikeesti tehdään aika isollla joukolla noita kisoja, ja meilläkin kun on kyse vain yhden päivän sportsman kisoista, niin voi kuvitella(jos kyvyt riittää) mitä oikeen vaatii 3 päivän kisa missä on hieman kovempaa kalustoa ajamassa, saati sitten mitä EM kisa vaatii.
    Tiedättekö mimmosen määrän vaatii kotimaisen/kansaivälisen toimitsija lisenssin omaavia henkilöitä FIA/FIM kisat? Kymmeniä, on vastaus!
    Katsastusmiehistä varikkopäälikköön ja roskavastaavaan, ne kaikki pitää nimetä kilpailulupaanomuksessa, ja niillä pitää olla toimitsija lisenssi voimassa.
    Osa kilpailun tuomaristosta ja johtajista pitää laahata ulkomailta, ne kun eivät saa olla järjestävästä kerhosta, ja niille maksetaan päivärahat, matkat ja muuta kulunkit.


    Et ei niitä kisoja tosta vaan järjestetä, niissä on ihan saatanasti hommia, ja säädöksiä/sääntöja pelkästään vieranomaisten taholta. Ja asiaa ei todellakaan auta että vielä soitetaan suuta ja vittuillaan siihen päälle, kun mikään ei kelpaa.

    P.S. ja noi turvasäännöt on ihan tarkoituksella olemassa, ne kun varmistaa sen että onnettomuuden sattuessa on potilaalla edes jonkinlainen vakuutusturva voimassa.
    Nyt kun ajetaan kisaa, ja sattuu jotain niin vak.yhtiöstä tsekataan ensimmäiseksi että onko laitteet olleet sääntöjen mukaiset, jos ei ole, niin artisti maksaa. Jos artisti ei haluukkaan maksaa, niin vastuu on loppupelissä järjestäjällä, koska järjestäjä on kuitenkin se ketä on päästänyt kuskin kentälle ajamaan turvattomalla ajoneuvolla.
    En mä haluu ainakaan olla maksamassa kenenkään kallon halkeemista kun on vedetty 9s aikoja katollaan ja ei oo viittitty tehdä turvakehikkoa.
     
    120ZZZ, fmila, Ade62 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Ajatus ei luista. Ei ole tarkoitus järjestää oikeita kisoja millään 3-5 ihmisen porukalla, kyllä sää sen tiedät että sitä en tarkoittanut. Mutta tuolla porukalla ja langattomilla vehkeillä saa hyvin järjestettyä ns. "iltakisaa" tai millä nimellä sitten sitä voi kutsuakin.

    Tarviiko aina kisaamisen olla oikeita SM:ä, oikeita Cuppeja ? Eikö lajille tee hyvää semmoinen että olisi jopa viikottain mahdollisuus jonkinmoiseen street kokeiluun, säätämiseen?

    Kuule, tuo 100 000e on pieni summa, ja pääomaa pitää kerätä huomattavasti enemmän. Se oli heitetty luku ja minä voin panna siihen toisenkin 5000e jotta saadaan vähän pohjakassaa. Juttelin parille tutulle yrittäjälle ja hekin sanoivat että panevat muutaman tonnin per nenä hommaan, jos oikeasti TÄNNE PERUSTETAAN KIIHDYTYSTOIMINTAA JÄRJESTÄVÄ OSAKEYHTIÖ, joka ei ole mikään yhdistyksen juttu.

    No, nyt kun Karikin heräsi keskusteluun, sano nyt miten ne katuautokisat saadaan jotekin etenemään, muuten kuin ajamalla 200m kisaa vaarallisilla renkailla?

    ja toisena asiana sano nyt miten saamme tänne EM kisat ? se on kuitenkin peruste siihen että kaikki nämä meidän höpöryhmätkin voi hyvin. Aika moni on voinut harrasteryhmävehkeeseen myydä mainoksia sillä pohjalla että on se EM kisa ja näkyvyys myös siellä. Sano nyt näihin mikä on oikea tie?

    Oliko Leon 5000e palkka ansaittu? Onko sunkin kaveri vai kaverien kaveri? (toverien toveri, riippuen jäsenkortin väristä).


    Olen sen verran tässä jutellut viimeaikoina sekä FHRA "terävänpään" kanssa että mm. FIA hommissa olevan kanssa, kisakuskien kanssa jne ja kyllä HUOLI ON KAIKILLA JA SUURI.
    Tässä nyt ei puhuta siitä huolesta ketä ajaa ja missä ajaa SM tai CUP juttuja vaan EM eli NITROKISAN osalta. Se on kuitenkin aikamoinen tukijalka koko lajille.

    Huom! Minulle itselle on yksi vitun maku ajetaanko niitä täällä vai ei. Minä pääsen helposti Tierpiin tai muualle sen kerran kun haluan ajaa tai jos en halua ajaa, menen katsomaan tai sitten kaivan kotona persettä.

    Aulis
     
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mä en ole Leon kaveri mut tunnen kyllä ja olen ihan asiallisissa väleissä, tavatttaessa jutellaan. Niinku käsittääkseni sunkin kanssa Aulis. Mä en tiedä mitä hänelle on maksettu palkkaa, mut mikä olis ollut sellanen oikea summa hänen tekemästään työstä sun mielestä? En tie, mut ei jonkun yksilön haukkumisella ja syyllistämisellä mun mielestä ihan kauheesti eteenpäin mennä. On vähän liian paljon asioiden yksinkertaistamista. Se ojan kaivuukin näyttää siit reunalta helpolta ja helpolta ihmetellä mikse se taphdu sen tehokkaammin. Sit ku tarttuu lapioon, tilanne voi olla toinen.
     
    gremlin, josu, Mikkis ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Tätä asiaa myös kritisoin 5 vuotta sitten kun kävin ekaa kertaa Tierpissä. Siihen Putte-vainaa kommentoi, että se on tosiaan osin turvallisuuskysymys ja näin oltais menetelty myös Alastarossa, jos tila olisi antanut myöten. En tiedä sitten, onko tuo järjestäjän vai tiimien tahto.
     
  19. supo

    supo Double Gearhead

    2020 avauskisa on jo julkistettu eli Pe 15.5-La 16.5 Kauhava alkaa taas armoton taistelu SM/Cup pisteistä!Ole paikalla!
     
    pile ja z 900 tykkäävät tästä.
  20. RamiEspoosta

    RamiEspoosta 2nd gear

    Mistä tuo tieto löytyy?

    Onko koko kalenteri näkyvissä jossain?
     

Kerro tästä muillekin!