Ihme homma tosiaan, ois ny luullu et Aukki on ainoo vaihtoehto tuolle pallille? Vai eiks Aukin äiti päästäny poikaa nettiin ja sitä kautta hakemaan tuota tehtävää?
No nyt pääsi mäntsälän huuhaa lentokentän mies tositoimiin. Kasvaa kohta Malmikin energiapajua. Onnea!
Vastahan se tuolla yhdessä ketjussa uhos yli 70t€ vuosituloista, eli ei varmaan vaan maksettu tarpeeksi. Uskon että muuten olis ollut innoissaan tehtävästä ja hoitanut Suomen drag racingin huipulle.
En tunne uutta Vetäjää, mutta somen avoimen profiilin kautta selviää, että aktiivinen kaveri laajoilla sidosryhmillä. Onnea tehtävään.
Joo, onnea ja menestystä. En tunne minäkään kaveria, muutaman vuoden ollut hallituksessa ja kuulemani mukaan asiallinen ja osaava. Myyntitaustaakin on ihan ispssa mittakaavassa minkä ei luulis haittaavan markkinoinnissa. Tai siis niiden visioinnissa, hallitushan edelleen päättää ja vastaakin omalta osaltaan, ja toimitusjohtaja sit yrittää laittaa hyväksyttyjä asioita käytäntöön.
Onnee joo uudelle TJ:lle pestistä.Otan tän esiin kun joku sen kaivaa kuitenkin. Jääviydestä uuden Tj:n kohdalla, ja Jykän mainitsemasta oman firman priorisoinnista Mäntsälä aeron osalta. Jos ja kun loppuu Malmilla sudittelut niin oiva yhteys Mäntsälän rataan on olemassa. Hienoa että saadaan lähelle mahdollinen suorituspaikka joka mahdollistaa isommatkin tapahtumat jatkossa. Ja tosiasia on että ei tuolle pallille varmaankaan tunkua ole.
Toihan vaikuttaa mahtavalta, että saatiin FHRA:han uusi toimari ja taustatkin tuntuvat olevan kunnossa. Onnea vaan nimityksen johdosta. Minulla oli mennyt ohi Mäntsälä Aero ja kun kerran Eero on siinä mukana niin mahdollisuudet ovat upeat. En välittäisi tässä vaiheessa mahdollisesta jääviys ongelmista - otetaan ilolla vastaan tuollainen mahdollisuus. Käsittääkseni hankkeen valmistuminen (ja kiihdytysrata) ei ole ihan saletissa joten ei muuta kuin kova kannatus näillä palstoilla. Hyvältä näyttää minun silmiini: KENTTÄHANKKEEN MALLIVAIHTOEHDOT - Vaihtoehto 1: Pitkä kenttä ja kiihdytysrata
Jos näin on niin mun mielestä hyvä asia. Just viimeviikolla juttelin useiden jenkkien eri kisaukkojen kanssa ja siellä suuntaus tuntuu olevan ettei suurinosa enää halua edes ajaa täyttämatkaa. Kuulemma tulee niin paljon halvemmaksi, onnettomuuksia ja romua tulee vähemmän, puhumattakaan järjestäjän kuluista, ne on radan preppauksen vaativien kamojen osalta puolet vähemmän ja yleensä 1/8 rata on helpompi pitää paremmassa kunnossa. Tekis SM sarjalle ja lajille hyvää saada hyvä 1/8 mile rata mukaan. Paluutiet kun sijoittaa oikein, kisasta saa nopeatempoista. Viihdyttävää kisaa lähellä suurta yleisöä ja halvemmilla kuluilla sekä järjestäjälle että osallistujille niin on siinä mahdollisuudet vaikka mihin.
Juuri näin. Tämä on huomattu rapakon takanakin jo kauan sitten ja 1/8 on oikeasti kaikille win win tilanne. Vartille on toki Pro luokilla oma tilauksensa, mutta aika paljon niissäkin on alettu ajamaan 1/8-kisoja. Tämä mahdollistaa monta hyvää juttua ja mm.päiväkisojen järkkääminen on helpompaa koska tahti on varsin kiivas. Kalustoa säästyy rajusti ja tämä taas mahdollistaa kilpailevan jengin pysymisen kisatouhuissa, kuin että isot tekniikkavauriot katkaisevat kamelinselän. Laji ja autot myös kehittyvät nopeammin kun rahaa jää auton/tekniikan kehittämiseen, eikä vain korjaamiseen. Radan preppaus on halvempaa rajuillekkin laitteille ja koko laji turvallisempaa koska loppunopeudet putoavat,jne,jne,jne.
"Lentokentän alueen nykyisin omistava LSK Business Park Oy ja moottoriurheilutapahtumia järjestävä FHRA Marketing Oy kertoivat elokuussa 2018 400 metrin mittaisen kiihdytysradan ennätysnopeasta valmistumisesta entisen Lentosotakoulun alueelle. Kansainväliset mitat täyttävä rata katsomoineen rakennettiin kyseisen kesän aikana, ja näyttäviä avajaisia juhlittiin radan ensimmäisillä virallisilla SM-kilpailuilla elokuun puolivälissä. Nauhaa oli leikkaamassa muun muassa Kauhavan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Janne Sankelo (kok.) Valituksen ympäristöluvasta teki kymmenkunta pääasiassa radan lähistöllä asuvaa henkilöä reilu vuosi sitten Vaasan hallinto-oikeuteen. He vaativat ympäristöinsinöörin päätöksen kumoamista ja ympäristölupahakemuksen hylkäämistä. He kyseenalaistivat tehdyt melumallinnukset, ja epäilivät esimerkiksi myös, riittävätkö Kauhavan kaupungin resurssit ympäristöluvan valvontaan. Valittajien mielestä ympäristölupahakemuksen käsittely on ollut Kauhavalla huolimatonta, viranomaisen lausuntopyynnöt riittämättömiä, samoin kuin tiedottaminen vireillä olevasta ympäristölupahakemuksesta. Noin kilometrin päässä moottoriradalta asuva Eija Partanen laittoi nimensä muutoksenhakijoiden taannoin keräämään adressiin, jolla haluttiin herätellä ihmisiä moottoriratahankkeeseen. – En silloin edes tiennyt, että sellaista puuhataan Kauhavalle. Kyllähän se melu oli tosi kovaa, eikä kantani ei ole siitä mihinkään muuttunut. Olen edelleen sitä mieltä, että radasta aiheutuu meluongelmaa, Partanen sanoo. Hän toteaa, että hänen näkemyksensä on vain vahvistunut korona-aikana. – Jos jotain positiivista hakee tästä ajasta, niin kyllä luonto kiittää. Kaikki ylimääräinen pärryttely vaikuttaa suuresti luontoon. Toki se on vain yksi tekijä, en tarkoita, että kaikki maailman ongelmat johtuisivat autourheilusta, hän naurahtaa. Partanen kertoo olevansa itse "kentän kersa". – Olen asunut 50 metrin päässä lentokentältä. Nukutin esikoista vaunuissa pihalla, joten tiedän kyllä, mitä lentokoneen meteli on. Kiihdytysautojen ääni on erilainen. Sitä oikein säikähti joka kerta, kun siellä pärähtivät koneet käyntiin. Partasen lastenlasten nukuttaminen ulkona ei kiihdytyskisojen aikaan onnistunut. – Meillä ei ollut silloin vielä ilmalämpöpumppua. Ikkunat oli pantava kiinni ja kuin porsaat punaisena yritettiin nukkua. Silloin havahduin, että tämä ei voi olla todellista, hän muistelee. Partasen mukaan on "yksi hailee", saako radalla ajaa kolmenatoista vai viitenäkymmenenä päivänä. –Ne ovat justiin ne kesäpäivät, mitä me kaikki odotetaan, että saadaan olla ulkona. Kolmessatoista päivässäkin on yllin kyllin. Mitähän ihmiset ovat miettineet Alastarossa, kun tämä ralli on ollut siellä? Millä mielellä ovat nyt, kaipaavatko mölyä, Partanen pohtii. Hän sanoo ymmärtävänsä, että yritystoimintaa pitää kaupungissa olla. – On hyvä, että kenttä ei ole tyhjillään. Ymmärrän myös, että siellä puhuu iso raha. Bisnes on bisnestä, mutta miksi? Kauhava on muutenkin muuttumassa mummolaksi ja pappalaksi. En usko, että lapsiperheillä on tänne hinkua senkään jälkeen, kun he tietävät, että täällä on tällainen rata. Ei se ainakaan tuo plussaa paikkakunnalle."
Jos nyt oikein ymmärsin, niin lapsi pystyi nukkumaan 50 metrin päässä lentokentästä, kun siinä oli lentotoimintaa, mutta kilometrin päässä ei onnistu jos ajetaan kiihdytysautolla. En ole kisoissa käynyt, mutta asun noin viiden kilometrin etäisyydellä varalaskupaikasta jossa toisinaan järjestetään harjoituksia. Sillä uskallan sanoa ensimmäisen väitteen olevan täyttä p*skaa. Enkä oikein usko tuohon toiseenkaan. Ihminen löytää aina valitettavaa, jos pääkoppa on siihen sopiva. Nyt tuntuu olevan.