"ls" moottorin venttiilien preload

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja impala-63, 6.5.2019.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Mahtaakohan tolle muuta kuin vaihtaa ne vanhat tönärit takas, mikäli niillä äänet pysyi sentään siedettävinä.

    Nuo Pac:it on aika paljon kovemmat kuin ne vakiojouset, minkä verran lienee mahdollisesti silläkin vaikutusta asiaan.

    Vakio retainereilla ja lukoilla asennuskorkeudet on luokkaa 1.8", mutta jos samalla vaihdettu nekin, niin voidaankin olla 1.7" tasossa. Silloin tuolle vakiolle asennuskorkeudelle tarkoitetut jouset ei toimikkaan.
     
  2. Vide

    Vide 1st gear

    Tuli mitattua. Yritän muistaa katsoa muistiinpanot, kun käyn seuraavan kerran tallilla.
     
  3. Vide

    Vide 1st gear

    Tätä olen itsekin miettinyt. Tuo yli neljän millin preload vain tuntuu niin hurjalta, mistä syystä nuo lyhyemmät tönärit vaihdoinkin.

    Eikö tuosta liiasta preloadista voi olla jotain harmiakin? Jostain olen lueskellut, että voisi aiheuttaa venttiilien kantamista suuremmilla kierroksilla. En kylläkään ymmärrä miksi... Eikä tuota konetta kierrätetä kuin vajaa 7 krpm...
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Enpä usko, ja noinhan ne EngineMastersissakin on kiertäneet hydraulinokka-sääntöä, eli säädetään preload aivan pohjille, niin toimii lähes mekaanisen tavoin.
     
  5. Vide

    Vide 1st gear

    Nyt on taas 7.400" tönärit paikallaan ja vähemmän rallattaa.

    Tarkastin jousien asennuskorkeuden: 45,5 mm
     
  6. ftms

    ftms Gearhead

    Minulle tuli tuplajousisarja missä tietenkin jousiin sopivat retskut ja locatorit jousien alle.
    Asennuskorkeuden suositus olisi 1.800" mutta käytetyillä vakioventtiileillä on noin 1.740" ja kun vaihtaa uudet rst venat niin 1.710"
    Kun nostoa on hitusen päälle .600" toisella puolella niin ei oikein voi asentaa "suoraan paketista" vaan joutuu vähän koneistamaan pohjalevyistä ja ehkä kansistakin että saa oikeaan pituuteen.
     
  7. ftms

    ftms Gearhead

    näitä kansia on laskettu joten sopiva preload on haettava lopuksi alueelle sopivalla työntötangon pituudella
     

Kerro tästä muillekin!