LS vai 460?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja T5, 31.8.2020.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    Seuraavaksi haluaisin kuulla, että paljonko tehoa on nyt hakusessa? Paljonko tehoa halutaan tulevaisuudessa? D3VE kannet ovat vakiona aika tukkoiset pakopuolelta. Ahdetun moottorin imupuoli harvoin on ongelma, mutta enemmänkin pakopuoli. D3Ve hyötyy pakopuolen kairaamisesta suhteellisen paljon. +700 hv saadaan kairatuilla D3VE kansilla vapaastihengittävänä. Kansi ei ole paska vaikka onkin 429/460 kansien "alapäätä". Tilanne on nyt se, että sulla on kaksi pääsiäismoottoria, eli täysiä yllätyksiä kumpikin.

    Mitä tulee ajattelemiisi osiin, niin A460 on kisakansi, korkea & leveä ja pitää isosta porauksesta. Jos haet helppoa ajelumoottoria kunnon osilla niin en välttämättä lähtisi hankkimaan kalliita kansia kuten A460 kun saman homman ajaa moni muu aivan peruskansi on se sitten rautaa tai alumiinia. A460 kansille ei taida löytyä myöskään listamäntiä summitilta, eli menee custom männiksi. Viimeiset custom männät kun tilailin Diamondilta (427 TP männät) hintaan 910 USD custom porauksella ja puristussuhteella. Siihen renkaat ja rahdit päälle niin tuli 1100 usd laskua. Peruskannet kuten Trickflow powerport 290/325 niin menee stanu männillä esim. summit stroukkiseteistä.

    Tuurilla jompi kumpi mylly on halpa tie ja normi tuurilla kumpikin maksaa 1,5 krt sen kalleimman skenaarion mukaan. Tässä kohtaa pysähtyisin hetkeksi ajattelemaan ja listaisin paperille että mitä odotan & haluan autolta ja myllyltä.
     
    Muokattu: 4.9.2020
    teippi-mikko, Kylmit, puna niska ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. T5

    T5 Gearhead

    Tää on jotenkin jopa suloista, miten täällä noita kansia vaan yritetään tyrkyttää.

    Samalla hinnalla, mitä noihin kansiin laittaisin rahaa, voisin ostaa tilalle halppis Procompin alumiinikannet. Tosin noissa Procompin kansissa taitaa pakopuoli virrata paremmin, mitä D3sissa, teki niille mitä tahansa.

    E: Mutta sinällään tämä on jo turhaa pohdintaa, koska jatkosuunnitelmat on lyöty lukkoon
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Huonolla säkällä niihin uusiin halpiskansiinkin saa tehdä saman perusremontin kuin vanhoihin rautakansiin, mutta ei siitä enempää eikä tyrkytetä enää jos suunnitelmat on jo selvät.

    Mutta kerro ihmeessä jatkosuunnitelmista, sitä vartenhan nää keskustelut on!
     
  4. Cleve

    Cleve Gearhead

    Nyt kiinnostaa, että mihin suuntaan lähdit?

    Kyllä nuita porocomppeja/speedmastereita joutuu pakopuolelta hieman hieromaan myös ;) Ja kyllä nuo D3 pakopuolelta kevyesti siivottuna virtaa +400hp 460 hyvin. Tietysti jos tehoa haetaan tuplat tuosta niin sitten ei toimi.

    Uudet venat koneistusten kera oli 500-600€ välissä, joten ei se niin paha ole ja ei tarvitse tarkistaa erikseen.

    Nyt ajattelin jossain välissä kasailla 472, mutta puristukset karkaa vähän ylös dove-c kansilla kun dekki 0 ja vain - 11cc kuppi männissä. Niinpä D3 olisi ok vaihtoehto
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    Procompin kannet ovat vähän kuin hyppy tuntemattomaan, saa varautua koneistukseen. Tässä kun ensimmäistä viestiä luin niin päättelin jostain että rahaa ei saisi palaa. Anteeksi väärinymmärrys, en minäkään D3VE kantaa lähtisi jyrsimään yhtään vaan hankkisin alumiinit tilalle käyttötarkoitukseni silmällä pitäen jos on paalua mitä käyttää. Antaa mennä vaan vaikka äläsällä ja mutkilla.:D
     
  6. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Ääni tälle jatkosuunnitelmalle.
     
  7. goos

    goos 3rd gear

    Tässä näköjään viitataan minun moottoreihin, myyn pääsääntöisesti kahta erilaista moottoria:

    Complete dropout, ovat käyntikelpoisia. Näissä on kaikki sähköt polkimia myöten ja luonnollisesti apulaitteet. Nämä testataan toimivaks ennen purkua amerikassa. Näihin saa toimintatakuun ja jos on ongelmia niin sitten asioista sovitaan siten, että kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä. Moottorit ovat pääsääntöisesti yli 10v vanhoja, joten kuhan kaikki muistaa, että ovat käytettyjä moottoreita ja että jotain pientä korjattavaa voi olla mutta ei mitään katastrofaalista, kuten ruostunutta sylinteriä. Tähän asti kaikki moottorit jotka on myyty ovat olleet kunnossa, paitsi yksi. Siinä oli vettä seissyt sylinterissä ja oli ruostunut, mutta se meni hoonaamalla kuntoon,

    Nämä sopivat loistavasti LS swap projektiin missä halutaan nopeesti ajoon ja keskittyä LS swapin vaatimiin asioihin ja sitten paneutua moottoriin myöhemmin. Menevät pääsääntöisesti kruisailu hommiin tai fullsize autoihin mihin mahtuvat ilman muutoksia imusarjaan tai apulaitteisiin.

    Long Block Core, näihin nyt varmaan viitattiin FB postauksella. Näissä on ainostaan moottori eli öljypohjasta kansiin, ei apulaitteita, sähköjä tai imusarjoja tai muita osia. Nämä ovat lähtökohtaisesti rikkinäisiä, siitä syystä ne on romikselle päätyneet. Näille toki annetaan takuu, että pystyy korjaamaan ja että pyörivät. Jos näin ei ole annetaan toinen tilalle, rahat takaisin, tai sovitaan uusi hinta tuotteelle tai jokin muu kuvio millä asiakas on tyytyväinen. Ovat luonnostaan vähän sikasäkissä, mutta öljypohjan saa avata ja pyöritellä kun valitsee moottoria. Käytännössä parhaat viedään erästä ekana ja sitten lopuksi jää huonommat yksilöt.

    Nämä sopivat hyvin niille jotka rakentavat moottorit kummiskin alusta uusiksi ja tarvitsevat eri apulaitteet ja imusarjat ja haluavat muita sähköjä kuin GMää.

    Tästä voi katsoa kuvia yksilöstä jota ei myyty long block corena, koska se ei pyörinyt ja syy siihen lötyy myös. Moottori myytiin osina loppujen lopuksi. Kantsii katsoa uusimpia postauksia myös nissä on lisää kuvia ja lohkon taivalta seurataan jatkossakin.

    T5 ostama moottori oli hiukan erilaisesta erästä, ne oli ns. fleet autoista jotka oli purettu osiin kun auton elinikä oli lopussa. Ajattele UPS:n toimitusautoa. Niitäkin myytiin korjattavaksi, mutta selkeesti olen ollut liian epäselvä kommunikoidessani sitä hänelle. Jos haluat ehjän öljypohjan tilalle, voin vaihtaa sen pickup versioon jos se auttaa sun projektia, laita sähköpostia niin sovitaan homma.

    Toivottavasti tämä selkeyttää kuviota ja ettei kenellekkään tule värää kuvaa toiminnasta tai LS moottoreista. Kumpaakin sorttia myydään edelleen ja näin on tarkoitus jatkaa. Ostan moottoreita harkiten ja pienissä erissä ympäri USA:ta, pyrin näin maksimoimaan hyvän tavaran ja minimoimaan sitruunat.

    t. Axel Toivonen / www.V8Only.com
     
    Filth, sleepercooler, MaxDura ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. SauliK

    SauliK Gearhead

    Hyvä että joku näitä jaksaa maahan roudata!
     
    12345678910 tykkää tästä.
  9. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    ARVOSTAN Axelin kannanottoa tähän topiciin !
    Kertoo ainakin periSuomalaisesta suoraselkäisyydestä vastata asioiden kulusta omalta kohdaltaan.
     
  10. T5

    T5 Gearhead

    Joo, sinun moottori oli. Ja siis todellakaan ei ollut tarkoitus mustamaalata sinua tms! Hienoa työtä teet, kun näitä koneita tänne tuot ja vielä kohtuullisella hinnalla myyt eteenpäin.

    Ja kyllä silloin noutotilanteessa jo juteltiin, että kone joko toimii tai ei. Että ei siitä tiedä, mikä se lopullinen totuus on. Öljypohjan kunto oli ainut yllätys, mutta silläkään nyt ei ole sinällään väliä, koska "oikeasta" öljypohjasta ei ole vielä tietoa.
     
    impala-63 ja goos tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!