LS3 viriviri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C5_Z06, 11.4.2017.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Olipa tällainen tapaus:

    - LS3
    - TFS 255 sylinterinkannet, virtaus 363 cfm@0.600
    * https://www.trickflow.com/parts/tfs-3261t002-c01
    - 230/238, 113 LSA nokka
    * https://www.trickflow.com/parts/tfs-32603001
    - jotkut peltisarjat
    - 6-vaihteinen manuaali
    - muuten vakio tekniikka

    AJTechin takapyörädynossa +530 heppaa kampuralta muistaakseni noin 6300 kierroksella.

    Jenkki lupaa tietenkin vähän enemmän (583 heppaa).

    https://static.trickflow.com/global/...55%202014c.pdf

    Säädöt tehtiin talvella, joten en päässyt kokeilemaan kadulla. Kerroin että todennäköisesti nykii ja että ottaa yhteyttä sitten kun autoa pääsee kadulle hienosäätämään.

    Asiakas otti yhteyttä äskettäin ja kertoi että moottori nykii pintakaasulla. Moottorijarrutuksen käyttö pienemmissä nopeuksissa ja kaupungissa toivotonta. Ei kelpuuta kuutosvaihdetta alle satasessa. Ei ollenkaan kivaa.

    Ilmoitin alkuviikosta että olen Hesassa loppuviikosta.

    Tein yhteen taulukkoon etukäteen hieman muutoksia ja kävimme kokeilemassa. En vaivautunut edes ottamaan lokia.

    No autohan toimi kuin vakioauto. Testilenkki tehtiin Hesan keskustassa (mm. Mannerheimintie) ja Turun motarilla.

    Ei minkäänlaista nykimistä missään tilanteessa kaupungissa ja isommalla tiellä kuutosella veti jo 1000 kierroksesta nykimättä. Kakkosella pintakaasulla ajo alamäkeen ei aiheuttanut mitään ongelmia ja vauhti hidastui kaasua nostaessa sen minkä tuossa tilanteessa vakioautokin tekee.

    Asiakas oli tyytyväinen. Olin itse erittäin tyytyväinen.

    Mutta onhan tätä nyt kymmenen vuotta tullut harjoiteltua.

    Aina ei onnistu näin helposti, mutta nyt meni ihan putkeen. Kaikki kun riippuu kaikesta ja kombinaatio pitää vaan saada natsaamaan.
    _________________
     
    Roc, Pas(i)kiainen, Mudracer ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onko muuten ihan "sattumaa" että vanha 283 on herätetty henkiin? ja sitten roddarit herättää sen vielä uudestaan ahtamalla?
    Tollasenkin säätöön saaminen onnistuu orkkispurkillako?
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Onnistuuhan se, ihan sillä GM:n omalla PCM:llä.

    Vähän tehoista riippuen joko MAFfilla tai sitten 2 bar speed density -tunella. Jälkimmäisessä tapauksessa tarttee muutaman kympin MAPpianturin vakion tilalle.

    Ennenkuin kombinaatiota alkaa tilaamaan, kannattaa aina ensin kysyä säätäjältä mielipidettä.

    Ei niinkään mekaanisesta puolesta, mutta esimerkiksi:

    - käyttömukavuus (kuin vakio / vähän römpötystä mutta ok kadulla / half-race / full-race)
    - kulutus (alle 10 litraa maatiellä / alle 20 / ei väliä)
    - luotettavuus (ok muutaman sekunnin / ok vartilla / ok maililla / ok Saksan motarilla)
    - mitä bensasuuttimia kannattaisi käyttää (olennaista säätämisen kannalta)
    - mahdollinen E85:n käyttö
    - mahdollinen Flex Fuel (onnistuu tietyillä vakio-PCM:llä)
    - päästöt
    - muutoskatsastus (ahdetut)
    - jne.

    Esimerkiksi sieltä Turuun suunnasta löytyy keltainen C5 Z06 jolta voi kysäistä millainen auto on ollut säätöjen jälkeen ja millainen se oli aikanaan jenkkisäätäjän jäljiltä. Taisi olla viime kesänä kun sitä säätelin ja nimenomaan katukäytöksen parantamiseksi.
     
  4. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    simon kraitiksella oli keltainen vette. seisotti sitä talvet lumihangessa ispoisissa/ilpoisissa..taisi kyllä olla c4

    tää oli sitä aikaa kun pääsin vielä virittelemään tanjaa hotellihuoneissa..
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ton keltase omistaja taitaa olla las pargasist lähtösi. Se meni Alastarilla muistaakseni joku 14.2. Samasta pitäjästä kotoisin oleva musta C5 Ls6 meni sentään alle 13sekkaa poris. Mustas oli tietenki automaatti ja sitruunas manuaali joka selittää myös aikaeron :poff:.
     
    helvetinkat tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!