Lt-1 koneesta ja sen virittämisestä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja JP-350, 20.2.2016.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Otsikko kertoo oleellisen eli ajatellaan lt1 konetta ja sen omaa lootaa... Pari kysymystä kärkeen:

    1. Onko ruiskunohjaus yhtä hyvin sopeutuva muutoksiin mitä 165 ecu,toi lt:hän on kanssa maffillinen? Eli se on testattu jotta 165:nen pystyy toimimaan hyvin pelkällä tyhjäkäynnin nostolla 400 heppaan asti,päteekö myös lt1:seen?

    2.imusarja on noissa vissiin sen verran hyvin virtaava että pelkästään kansiin ja nokkaan sekä tietty pakopuoleen keskitytään virittäessä,runkokin kestänee helposti vakilaakereilla ja pulteillakin reippaat 400?

    Ja sen verta tarkennan tuohon ecupuoleen että en nyt varsinaisesti kaipaa neuvoja niiltä jotka laittelee säädettäviä boxeja ihan säätämisen ilosta,vaan puhutaan mitä auto oikeasti tarvii ja mitä ei. Ne oikeat virityshommat tehdään kuitenkin tuolla konehuoneessa,eikö niin...
     
  2. sirkus

    sirkus Gearhead

    Mulla oli vähäpäästösessä vapari LT-1.sessä ~380whp automaatin kaa eli selvästi yli 400 kampuralla. Vakio ohjaus pelas mut säätöjen hakeminen vei aikansa. Tyhjäkäynti oli alle 1000rpm. Mä vaihdoin imarin edeliin mut se oli kyl hukkaan heitettyä rahaa. Kone oli mulla ajettu 130tml ennen virityksiä ja kun vaihdoin alakerran liuskat ei niissä ollut mitään vikaa eli sen puolesta kestää kyllä, toki vanhat osat on aina arvotus.
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Minkä säätöjen?
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mä oon tuossa vähän laskeskellu ja luonu itelleni päähän että jo 330-350 hepan lt omalla lootallaan saattas pärjätä tälle 380hv stealth+th-700 yhdistelmälle...ja jos puhutaan vanhemmista isokorisista niin 3 lovinen 500 heppanenkin todennäkösesti nöyrtyy hyvin tehdylle lt:lle. Musta tuntuu että jengi on vähä liikaa pesiytyny (minä mukaanlukien) sbc:hen tai toisaalta hypänny ls1:siin,lt:n potentiaalia ei oo ihan kunnolla käytetty...
     
  5. timopajala

    timopajala Gearhead

    mulla kans tossa omassa 1993 camaron lt1 motti jota hiukan piristetty. Nokka ja pakosarjat laiteltu, sit kaikki modit mitä tohon voi laitella. Säädöt vielä hakusessa kun ilmavuodon kanssa tappelin viimekesän mut nyt on laajakaista lambda niin saan säädötkin kohdilleen tulevana kesänä. Kyllä noi jenkkilässä noista on ottanu vakio laatikolla sitä 400hp jopa takapyöriltä irti ja laatikko kestää kuulemma ihan ok. Mulla vakioa ecu mikä siis vaatii aina ton prommin polton että saa vaihdeltua säädöt.
     
  6. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Asiaa. Tarkkoja speksejä en aiokkaan kysellä koska ne kuuluu aina olla henk koht mutta hyvä avaus,thanks. Ja lisää vaan tämmöstä asiapitosta settiä tulemaan,jos saan pyytää... :)
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mää rakennan koneen entiseen tyyliin eli 30 % suomalaismielipiteitä,50% jenkeistä kuultua ja loput omaa.... Mut aidosti kiinnostaa suomipoikienkin kokemukset,ei siinä mitään. Ja onhan toi 30 pinnaa aika paljon kuitenkin.
     
  8. timopajala

    timopajala Gearhead

    Mulla oli ongelmia noiden pakosarjojen sopivuuden ja tiiveyden kanssa sit melko paljon. Ostin täyspitkät rosteri sarjat ja ne vuoti laippojen kierouden takia jne ja normaalit tiivisteet ei kestäneet sit yhtään noissa. Nyt on kupariset sarjan tiivisteet niin kestää. Katkaisin ne sarjat sieltä kiinnike pulttien välistä niin sain ne tiivistymään koneeseen paremmin, täys pitkinä olivat sen verran kierot etten saanut vuotoja kuriin ja ne vuodothan sit sotkee seokset täysin.
     
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    N.1200-1500 kilosen eli "normaalin" 2-ovisen 4- vaihteisella lootalla lukemat 0-100 n4,5 vartti 12,5 haussa eli siinä saa chargereissa ja muissa kliseisissä rohjoissa olla jo n 500-600 hepoo... Kori on vielä vähän epäselvä tuleeko ponuun vai c4 vetteen.
     
  10. timopajala

    timopajala Gearhead

    Mulla tuossa 1967 camarossa tuo motti ja laatikko kiinni. Tuohon löytyy valmiina laatikon kiinnike raudatkin jne mutta rakensin itse.

    Mulla perävälitys 4.11 mutta ilman lukkoa toistaiseksi ja luulen että kiihtyy aika mallikkaasti :) en ole tuota välitystä päässyt vielä kokeilemaan kun on perä irrallaan jne ja odottaa uusia lehtijousia.

    Oli jenkkilän sälli päättäny katkasta lehtijousien etupäät että oli saanut ne paikoilleen ilman puslien irroitusta :eek: Ei ihme et täristi hieman kovemmissa nopeuksissa viime kesänä :D

    Laitoin öljyn keräys säiliön tuohon myös pvc venttiilin väliin kun kuulemma pysyy imusarja puhtaampana ja mulla myös LTCC konversio tehtynä tuohon omaan eli optin läpi ei kulje enää suuri virta lainkaan. Tämäkin vasta asennettu eli en ole kokeilemaan päässyt muuta kun tallilla laitoin käyntiin ja testasin että pelaa.
     
  11. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead


    Sö oot kyllä aina yhtä sekaisin...

    Esim chevelle menee 380hv teholla alle ton sun 12,5.....

    Kun on voimaa reilusti niin tolla th700 lyhyellä ykkösellä ei tee mitään.
     
  12. timopajala

    timopajala Gearhead

    noista vartin ajoista ei mitään hajua kun oma kulkine tehty melkein rata ajoon enempi. Alustaan panostettu melko paljon ja kaikki uutta. Kyl sen auton pitää tiessä pysyä kiinni jos sillä lujaa meinaa ajaa :D
     
  13. sirkus

    sirkus Gearhead

    Suurimmat ongelmat oli saada tyhjäkäynti pelaan kunnolla ja lisäks nykimistä pintakaasulla turbiinilukko päällä en saanu koskaan täysin pois. Mulla oli compin xfi280 nokka joka vaatis pintakaasulle rikkaampaa seosta ku lambda säädön 14.7:1 et ei nykis. Mun auto kävi e85.lla , jolla on helpompi saada päästöt kuriin
     
  14. timopajala

    timopajala Gearhead

    Mulla on maltillinen nokka mutta siitä huolimatta pientä nykymistä, saattoi kyllä johtua tuosta imuvuodosta mutta tuleva kesä näyttää onko eroa ajettavuudessa. Tämä nokka itsellä K07-466-8 comp cams sekä beehive jouset ja 1.6 rullakeinut.
     
  15. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No no,jos kerran kuussa esittää asiansa vähän lennokkaammin niin tuskin moisen päänaukomisen arvoinen asia? En tuolla mitään muuta tarkottanu kun että kyllä kai jättimuskelien ja vaikkapa ceenelkun välillä melkoset on noi painoerot, toki tuo varmaan totta ettei sillä ykkösellä kauheasti tee jos riittävästi potkua pannussa.
     
  16. LPV

    LPV 3rd gear

    Pajalan Timo; Millainen tuo LTCC-systeemi on ollut? Mitä siihen kuuluu ja mitä pitää hommata itse? Baileyllä on tuollainen; https://www.bailey-eng.com/product/ltcc-lt1-coil-per-cylinder-converter/ - tuohon pitää ymmärtääkseni ostaa LS-koneen Coilpackit ja johtosarjat + tulpanjohdot kaveriksi. Mitä muuta pitää olla tai tietää??? Onko asenna ja nauti, vai pitääkö osata yhdistää oikeita johtoja johonkin?
    Laittaisin -94 Buickiin, kun tuo Optisparkki tuntuu taas räkivän.
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Opticrap oli yks iso syy LT1 buickista luopumiseen. Toi LS sytkä olis ollu hyvä muutos siihen. Tai LS7 swappi! :)
     
  18. LPV

    LPV 3rd gear

    Mulla "kesti" alkuperäinen Delco 120K mailia. Nyt on kiireellä, sekä edullisesti, hommattu Cardone joka aina välillä präiskii kun yrittää antaa äkkiä monoa. Tänä aamuna meinas joku Honta tms. tulla hyttiin, kun käänsin huolimattomasti eteen ja kone rupes prötäämään, eli ei ottanut kierroksia...:( Kyllä se siitä sitten kuitenkin heräs, mutta jäi pieni v1tûtüs päälle siitä!
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. KimmoT

    KimmoT Gearhead

    Tuolla ltcc:llä ei pääse optista eroon. Se kuitenkin käyttää optista sitä puolta joka lukee moottorin asentoa. Ja se on optissa se yleensä ongelmia aiheuttava puoli.
    Yksi mahdollisuus on laittaa tälläinen ls1 ecu. Hintaa tuolle systeemille tulee jo aikas paljon.
    https://www.eficonnection.com/home/...gnal-kits/efi-24x-product-line/efi-24x-lt1lt4
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mulla se rytki lähinnä startatessa. Hajotti pari starttia. Käydessä ei ikinä ongelmaa. 160tkm mä jaksoin sitä ihmetellä. Näin juuri samanlaisen buickin tien päällä. Majesteettinen näky. Pitäis hankkia sellanen!
     
    LPV tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!