Lt1 projekti käyttikseen

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Camino'79, 2.7.2019.

  1. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Triggaus on identtinen, mutta vanhempi opti ei ole ihan niin hyvin suojattu kosteudelta, yms, kuin uudempi.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  2. Onkos tässä tullut jotain edistystä?
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Lohko ja kannet koneistamolla, 3964:lta tuli muutos-johtosarja ls:n puolille ja pikkuhiljaa ynnäilly että mitä rokkiauton ostoskoriin keräilen. Plus kaverin kanssa jo vähän tuumailtiin megalle tarvittavia antureita jne. Eli suunnittelupuolella mennään toistaiseksi kunnes koneistamolla tulee valmista ja ehdin tilaamaan kamppeita :)
     
    Karpov tykkää tästä.
  4. Saakos siitä vanhasta kampurasta vielä soivan pelin?
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ai perhana se jäi raportoimatta tänne! Mut siis ei saa, tai sanotaan näin että ei semmosilla kuluilla että se ois järkevää, eli tilaan normi valuakselin ja yhden kiertokangen ja kun romut tulee ni sit täytyy harkita sitä painottamista jos ovat kovinkin eripainoisia.... Pahoin kyllä pelkään että pakko se on puntissa käyttää kun kummiskin saa lenkkaria mun käytössä aikalailla :confused:
     
  6. Ihan vaan muistuksena ;):

     
    TopoTA, zuinula, Karpov ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Mites mulle tuli tästä sellanen Fingerporilainen mielikuva?!?:odeek:
    Lippispäinen nuorimies kompuroi jatkuvasti kampiakseliin tallissa..:odeek::odeek::rotfl:
     
    Jussi289, Filth, wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Sattui kuukkelilla tulevan vastaan tämmöinen LT1 -kirja. Vaikka ei koko opusta pysty lukemaan, niin hyvät kuvat ja ohjeet alakerran kasaamiseen yms.

    [​IMG]
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Nokun meniskin pelkällä kampuralla mutta vaatii jokatapauksessa joko männät tai veivit ja se ei taas sovi tänhetkiseen budjettiin :(
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. TopoTA

    TopoTA Gearhead

    Mua harmittaa vieläkin kun reilu 10v sitten tehtiin LT1 alakerta uusix enkä stroukannu samalla kun porattiin ja tuli uudet männät.Kannet oli jo Edelbrock.:(
     
    Camino'79 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  11. Tuosta kirjasta vielä. Minusta tuntuu, että ainakin ilman selaimen historiatietoja Google vaihtelee hiukan eri sivuja. Nyt mulle tuli näkyviin sivu 81, jossa on tuommoinen LS-puola asennus, josta voisi olla sulle hyötyä:

    [​IMG]

    Eli kannattaa naputella useamman kerran sitä linkkiä..
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Vähän uumoilin tekeväni puolille tykkänään erillisen telineen tulipeltiin kun mun mielestä ne on vähän töröt tossa venakoppien päällä, mutta täytyy tosiaan selailla tuota sivua useamman kerran ja vaikka tosiaan heitellä copypastena jemmaan :)
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Jos nyt leikitään että saisin jostain mukamas ylimääräsen touhutonnin (grandiii, se subbe??) Ni minkälaisella budjettiratkasulla lähtisitte liikkeelle? Kun valuakseli ei oo kun sen ~200$ ja jos laskee että painotettuna ois ~500€ koko köntti. Ni mihis hintaan ja MISTÄ mä ne stroukkikamat saan? o_O
     
  14. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Tiesin jo ekalla kerralla stroukkaamisesta kirjottaessani mihin tää johtaa..:confused: Ja silti täytyy sanoa, että se ei oo huono vaihtoehto.o_O
     
    Jussi289 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  15. En tiedä, onko halvimmat mutta tässä Scatin akseli ja laakerit:

    https://www.ebay.com/itm/SBC-LT1-SC...844018&hash=item51dd0a2e02:g:DmMAAOSwZQRYeTah

    Ja tässä loput romut:

    https://www.ebay.com/itm/Chevy-Stag...302057&hash=item3d4788e307:g:PKoAAOSwmoxZsYqz

    Noi voisi antaa jotain suunta-arviota. Noi vaan nopeasti Ebaysta katottuna. Jälkimmäisessä paljon ylimääräistä vieläpä.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noi männät on 020 ylikoolle eli ne ei kans käy.... Noo täytyy ynnätä mitä ne romut nyt rokkiautosta maksais
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No ei ne perkele ois kyllä kalliit :oops: näinköhän tässä alkaa taas mopo keulimaan :confused:
     
  18. Keith Black Piston Set 9906HC.STD; Claimer 4.000" Bore Flat Top for 383 SBC

    Engine Piston Set Model or Series: Claimer
    Make: Chevy
    Engine: 383 SBC (350 Stroker)
    Bore: 4.000" Bore
    Stroke: 3.750" Stroke
    Rod Length: 5.700" Rod
    Compression Height: 1.433"
    Crown Volume: -5.0cc Flat Top
    Cylinder Head Volume to Calculate Compression Ratio: 64cc
    Compression Ratio: 10.9
    Pin Diameter: .927" Pin
    Piston Material: Hypereutectic
    Ring Lands: 5/64, 5/64, 3/16"
    Quantity: Sold As Set (8/pkg)


    Noilla kyllä voi tulla vähän liikaa ruttuja, kun LT1 kansi on vain 58cc. Mut joo, eiköhän jotain vastaavia löydy, joilla on hiukan vähemmän puristuksia.
     

Kerro tästä muillekin!