Lucas laturin kytkentä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jankinnu, 3.7.2007.

  1. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Perskutarallaa kun on monta paikkaa mihin tökkiä piuhoja kiinni tossa Lucaksen laturissa.

    Eli siinä on kolmen lattaliittimen ryhmä, joista ylin ohuempi. Ymmärtääkseni tästä napataan laturin merkkivalolle piuha. Kahdesta alemmasta kulkee vissiin latausvirta. Mulla noista toinen menee virtamittarin läpi akulle ja toinen suoraan akulle (solenoidin + napaan).

    Toisella puolella on yksi yksinäinen lattaliitin ja sitten vähän matkan päässä kierretanko. Mitähän noihin tarviis/vois laittaa kiinni? Liekköhän nuo mun edellisetkään piuhat oikein kiinni :)
     
  2. JKL Raggars ry

    JKL Raggars ry Gearhead

    Lucas = pimeyden jumala. Kyllä Lucas oli pirun hyvä apostoli mutta sähköistä ei tajunnu helvettiäkään :poff:
     
  3. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Mä olen omista peleistä heivannut ton Lucasin huitsin nevadaan kun kunnostetut laturit kesti luokkaa 20 tkm. Sille löytyy tarvikkeena korvike autosähköliikkeistä, muistaakseni 90-luvun alun Ford Sierra / Escort laturi. Taisi olla 70 Ah. Se on ulkoisesti samoilla kiinnikkeillä kuin lucas ja siinä on vieläpä sama ACR töpseli. Noita on sitten molempikätisenä joten kantsii ottaa vanha malliksi.

    Mutta niihin kytkentöihin, ainakaan mun laturit eivät ole tarvinnet muuta kuin se 3-napaisen töpselin. Pieni nasta merkkivalolle, 2 isoa taitaa suurimmassa osassa brittejä mennä solenoidille ja siitä akulle. Noin on mun pelit kytketty ja toimii (etenkin nyt kun ei enää ole Lucas :lol: ).
     
  4. WSE

    WSE 1st gear

    Jep, muuta se ei tarvi toimiakseen. ne kaksi isoa ovat yhdistettyinä toisiinsa, kaksi liitintä suurempaa vitamärää silmälläpitäen (abikon rajalliset neliömillit).
    Muistelen näin (ei satavarmaa faktaa...):
    Latta antaa vaihtojännitepulssia joka on sovitettavissa kierroslukumittareihin joissakin diesel-autoissa. kierretangosta voi mittailla viallista laturia purkamatta sitä.
     

Kerro tästä muillekin!