lukko rikki??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 6.7.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Manuaalivenakoneistolla olevassahan ei oo Deeetä!!!!
     
  2. Polara

    Polara Gearhead

    Niin, mutta eihän tavan lukkoperäkään pidä 100%:sesti pyöriä lukossa. Vaikka sulla olis uus lukko ja toinen pyörä jäällä ja toinen asvaltilla, niin ei ne molemmat sudi!!
    Se pittää olla se 100 prosenttinen lukko jos meinaa että aina ja jokapaikassa Pyörät pyörii samaan tahtiin.
     
  3. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Kyllä se sutii molemmilla jos lukko toimii kunnolla, luistoa toki esiintyy ja vaarana lukon hajoaminen. Ainakin tuossa käyttö paskassa suti molemmat pyörät uudella auburnilla ku toinen pyörä oli hangessa ja toinen asvaltilla.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja tämä se kardaani pyörii P:llä?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Et oo sitte päässy loistamaan vielä tänään/tällä viikolla?? Asiallisia kommentteja tarvitaan/kaivataan eikä pilkun viilausta!!
     
  6. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Nyt heitän vähän mutua, mutta omassa vehkeessä on ilmeisesti :smile: kitkalukko ja se tuntuu toimivan järkevästi asfaltilla en ole sudittanut, mutta hiekalla ainakin molemma heittä kakkaa ilmaan, ja esim tiukoissa mutkissa sisäpuolen rengas piirtää viivaa..
    Perää ei ole aukaistu mutta vakioperissä on tuo kitkalukko oletuksena siis 8.25 perä Dakotassa
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei se kardaani pyöri P:llä, eikä sen ole tarkotuskaan pyöriä Sillä kardaanilla on yks linja välillä kardaani /maassa paikallaan oleva pyörä. Jos ei ole lukkoa, niin ilmassa olevan pyörän kyllä pitäis pyöriä vaikkei kardaani pyörikään. Jos on lukko, niin silloin sen pitäis pyrkiä pyörittämään sekä toista fillaria, että kardaania.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli et ole koskaan livenä perää käsitellyt?
    Jos toinen nakki on neuvosi mukaan maassa, toinen ilmassa ja kardaanilukossa P:llä, ei se ilmassa oleva pyöri vaikkei perässä olisi lukkoakaan.. Perehdy tasuapyörästön toimintaan.

    Näin vihjeenä - jos kardaani on lukossa ja molemmat pyörät ovat ilmassa tavallisessa perässä toista rengasta pyöritettäessä toinen pyörii vastasuuntaan..

    Eli jos se pyörä pyörii toisen ollessa maassa ja kardaanin lukossa, niin se ei ole missään yhteydessä voimansiirtoon :smile:

    Eli ohjeesi on muuten oikein, mutta kyllä sen kardaanin tulee pystyä pyörimään vapaasti, eli pykälä N:lle, kuten sinua opastettiin aikaisemmin.

    Myönnä vaan että olet väärässä :smile:
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kappas, niinpä taidan ollakin. Tai sitten mulla on vetari poikki :grin:
     
  10. MudMax

    MudMax Gearhead

    Ei kun pinioni on poikki :grin:
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No se kuitenkin, mikä pyörittää isoo ratasta :grin:
     
  12. mikko69

    mikko69 1st gear

    niin osaako joku valaista tyhmää siitä räikkälukosta??
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Powertrax lock it right.. valisee asiaa..

    http://www.powertrax.com/


    Eli siellä tietoa naksuttajista..
     
  14. MudMax

    MudMax Gearhead

    Eikös kitkalukossa ( ainakin kartiolukossa , missä ei jouset paina osia ) toiminta perustu osittain renkaan kitkaan ?
    Jos ei renkaan alla ole pitoa , ei pienet tasauspyörät pysty painamaan vetoakselien pääty rattaita tiukemmin kartioita vasten ja auto sutii liukkaanpuolen pyörällä aivan kuten polara sanoi. (Tai sitten minun 112tkm ajettu lukko on rikki : sutii suoraan kahdella , erityisesti oikealle kaarrettaessa vain oikealla ja jyrkempään käännyttäessä kick-downin heitettyä pienempää on heti poikittain eli taas pitää kun kallistus ei kevennä pyörää )
    Piti käydä kokeilemassa tuo pyörän nosto ja pyöritys ( kun oli muuta asiaa auton alle ) .
    Yhdellä kädellä ei oikein saanut pyörää pyöritettyä ,kahdella pyöri ( N-asennossa :smile: )
     
  15. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Omia huomioita, oman lukon toiminnasta... niin kauan kun molemmat renkaat on maassa mennään eteen päin, mutta jos toinen ilmassa meno hyytyy. En ole kokeillut vielään toinen rengas liukkaalla ja toinen pitävällä, mutta mitä maastossa olen menoa kokeillut niin paremmin menee kun lukoton...
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tota, eiks kartiolukossa, ainakin mopsin sellaisessa just oo ne jouset? Levylukossa taas on jousilevyt. Vaikee tietty arvioida netissä toisten voimavaroja, mutta ei mun akrtiolukkoa käsin renkaasta pyörittämällä saa kyllä hievahtamaan mihkään.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo ei käsineen pyöri.... :smile: Mulla on Barracudassa 8 1/4" perä ja ostin siihen moparin oman levylukon... ja tiukka kuin mikä... käsineen ei hievahdakaan... :wink: T. Jp
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sulla on lukon kitkapinnat finaalissa.. Ei se lukollinen perä saa pyöriä kahdella kädelläkään. Ja tuo kuvaamasi piirre, että lukko ei toimi kun toinen nakki on liukkaalla kertoo viimeistään lukon olevan lopussa. Kyllä ehjä levy/kartiolukko pitää tossa tilanteessa.

    Ehkäpä joku on polttanut biililläsi nakkia ja lukon loppuun? Tai sitten peräöljynvaihtaminen on jäänyt pitkälle välille ja lisäaine laittamatta.. Silloin lukko kyllä kypsyy 120 t km:ssäkin..
     
  19. MudMax

    MudMax Gearhead

    No on sillä ainakin uutena poltettu , maahantuojan esittelyauto , perheautolehti Tuulilasin kuvassa muistaakseni vähän näkyy autoakin savun seasta :grin: .
    Jos jollain olisi ylimääräisenä tuo 9/91 Tuulilasi ,niin pistä yv .
    Kumpikas lukko noissa 8,25 perissä on , kun en ole avannut ?
    Koodit kertovat vain:
    DMH = axle ratio 3,92
    DRAS = axle - rear , corporate 8,25
    DSA = axle - Anti-spin Differential
    Eli kasivartti lukkoperä 3,92:1 välityksellä.

    Minä väittäisin että jos kitkalukollinen auto ajetaan ristikkäiset pyörät ilmaan ,se ei liiku mihinkään edes uudella lukolla ja neliveto päällä . Oikeissa maastoautoissa käytetään 100% kytkettäviä lukkoja.
     
  20. Kyllä liikkuu uusilla levylukoillakin. Eihän niistä lukoista muuten olisi mitään hyötyä..
    Ongelmana tuollaisessa maatokäytössä levylukoilla kuitenkin olisi nopea kuluminen , jonka jälkeen muutaman tuhannen km jälkeen lukot olisivat finaalissa kuten sinun lukkosi on. Siksi hard core maastossa ajossa käytetäänkin 100% lukkoja juuri tuon kestävyyden vuoksi.

    Levylukko on tarkoitettu hetkelliseksi avuksi pito silloin tällöin harvoin menetettäessä. Päivittäistä/ jatkuvaa kiusaamista se ei kestä.

    Usko pois se levylukkosi on finaalissa, eikä siksi toimi. Itse olen yhtä GM 10-bolt levylukkoa kiusannut uudesta jo pitkään ja molemmat yhä sutivat..



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Pas2man 2004-07-16 12:12 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!