Lukkoperätopicci

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja MotorFreak, 18.8.2010.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Meillä yhdessä fordin 8":ssa truetrac ja tuntuu pitävän kuin tauti jo 4:ttä kesää niin slikseillä kuin katukumeilla ja on normaalissa ajossa(onko tällä joskus niinkin ajettu :eek: ) oikein mukavan tuntuinen mut kaasun äkkinäinen painaminen mutkissa saa kyllä auton "ampumaan" suoraan sinne päin minne keula sattuu osottamaan!

    Mielestäni hyvä lukko hieman rankempaan ajoon,mut oudolta saattaa karata kyllä kun lukkoa ei ole missään tilanteessa saatu luistamaan!
     
  2. Onkos kelle jäänyt täydellistä taka-akselia (lukollista) 73 impala 454:seen nurkkiin lojumaan?

    12 bolt ja 5" jako vetareissa ja siis originaalilla "fullsize -fourlink " kiinnityksellä. (ei ihan yleisin kombinaatio?)

    Omasta alkoi vihdoin kartiolukko luistaa eli kartiot kuluneet niin paljon että pohjaavat? Tätähän voi vähäksi aikaa elvyttää ,mutta se on vaan tekohengitystä.

    Öljyn ja lisäaineen vaihto ei tälläkertaa enää riittäneet. Välityskin sais olla tiuhempi , nyt aavikkoystävällinen 2.73.... joku 3,5 hujakoilla olis hyvä kun th 400:sen jatkeena on gearvendor.

    Toisaalta tän vois rempata ,mutta olisi hyvä olla toinen akseli valmiina hyllyssä , kun on alkanut taas kutkuttaa ajatus laittaa ahdin takas tuon isolohkon päälle....

    Pitkään kesti orggislukko ,ajoittain sai saapasta reilustikkin ,tosin sliksejä ei alla ollut koskaan.
     
  3. JS63

    JS63 3rd gear

  4. Juu ,kiitos vinkistä , soittelinkin ja täytyy selvitellä onko sopiva kun on camaron alta toi setti ja levylukko ,kun taas oma on kartiolukko jne... vetareitten sopivuus?
    Kuinka monta erilaista noita yleensä on ja käykö tuo 3.55välityksen "kissapyörä" tuohon pinioniini...

    Ei ole tullut taka-akseleiden kanssa paljoa puljattua kun ovat aina toimineet :lol:
     
  5. savoa

    savoa 3rd gear

    auburnin lukko

    kuka tietää auburnin lukosta kun ei pidä miten korjataan mikä vois olla vialla ei ainaskaan hirveesti ylimääräistä rojua tullu kun purin.. jouset ym. ehjät voiko johtua öljystä..?? niin ja auto on 86 blazer.
     
  6. 383

    383 Gearhead

    kitkalevyt loppu
     
  7. savoa

    savoa 3rd gear

    siis alkuperäinen lukko on vaihdettu auburniin joka "kartiolukko"..???en tosin ole vielä purkanut sitä osiksi jousia näkyy olevan eikä mitään rojua tullut purkaessa..
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jos lakkaa pitämästä johtuu yleensä siitä, etä kartiot "pohjaa". Niistä pitää poistaa vähän materiaalia ja shimmata niin, et pääsee menee syvemmälle ja et jousivoima kuitenkin säilyy viel vkaiona.
     
  9. Jep , pitäisi tehdä tuo kartioden työstö ,mutta ajattelin samallaa vaihtaa välitystä ja ilmeisesti tuohon omaan aavikkoperään pitää vaihtaa muutkin hilut että vällärin saa vaihdettua 2.73:sesta jonnekin 3.5 tienoille.

    Prkl muutaman päivän selvittelin tuota yllämainitun lukon sopivuutta ja päätin sitten ostaa sen summamutikassa kun en jaksanut omaa autoa kesken ajokautta alkaa levittämään että selviäis vetareiden boorimäärä , ja sit kun soitin se oli just myyty :poff: Eli normi empimisen tulos :rotfl:

    No eipä sillä , uuden kun ostaa niin saa ainakin (?) ehjän... vaikka nykyään ei enää tiedä missä vinkumaassa kaikki tehdään.
     
  10. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Jos ei ole varma onko lukollinen vai lukoton perä,niin voiko laittaa ikäänkuin varmuuden vuoks sen lukon lisäaineen vai onko siitä haittaa lukottomalle? Tosta astron 10-pulttisesta ei nyt oikein tiä kumpi se on kun niitä on molempia...Voiko toisaalta käyttää lukkoperää normiöljyillä tommosessa vehkeessä missä perä ei kuitenkaan hirmu koville joudu?
     
  11. idiot

    idiot 3rd gear

    ei haettoo mittää.
     
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Juurikin näin.

    Ei voi. Tai sit sulla kohta on se lukoton perä! :rotfl:
     
  13. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Eli lisäainetta pullo kehiin...Ainakin tohon pontson borg wagneriin suosittelevat normaaliöljy+lisäainetta,ei valmista lukkoperäöljyä..
     
  14. JTR

    JTR Gearhead

    Perustuuko idiotin ja Volvo_5.7 vastaukset arvaukseen vai tietoon ???
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Mun vastaus perustuu tietoon. Tietysti jos halutaan ruveta spekuloimaan, niin lukkoperätyyppejä on niin paljon ettei yleispätevää vastausta ole.

    Mutta tohon astrotapaukseen vastasin, eli kitkalevyihin perustuvat orkkislukot vaativat lisäaineen joka vähetää kitkaa, ettei levyt tarraa liikaa kiinni ja kulahda liian äkkiä loppuun. Eli lisäaine välttämätön. Ja avoimessa tasauspyörästössä ei lisäaineella ole vaikutusta suuntaan eikä toiseen. Joten ei haittaa jos sitä laittaa, muttei ole hyötyäkään.
     
  16. JTR

    JTR Gearhead

    Eli sinulla siis on käytössä luotettava tietolähde sitä, että Astron lukko vaatii lisäaineen tai siitä ei ainakaan ole haittaa ?

    Voisitko paljastaa muillekkin tämän tietolähteen ??
     
  17. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Kyllä se varmaa on että lukkoperä vaatii lisäaineen,mä vaan käsitin että se lisäaine toimii toisinpäin eli olis justiin lisäämässä kitkaa eikä vähentämässä.Näin ollen ajattelin että lisäaineen puuttuminen tekis vaan sen että lukko ei pidä niin hyvin,mutta sehän onkin näemmä niin että se pitää liiankin hyvin..
     
  18. idiot

    idiot 3rd gear

    lukottomaan perään voi laittaa lisäaineellista.
    lukolliseen (kitka) PITÄÄ laittaa lisäaineet että luistaa.

    omassa tapauksesa on powetraxin lukko jonne voi myös laittaa normaalit öljyt.
     
  19. Continental

    Continental 3rd gear

    Tossa ainakin jotain aiheesta http://www.roadmachine.fi/geartt.html
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Hehe, siellähä taitaakin olla astrossa se ripulinen käkikellolukko johon on nyt ihan sama mitä öljyä laittaa, roskiskamaa se on kuitenkin. Tosi paska keksintö ihan miten päin vaan asiaa ajattelee. Ehkä eniten hajonnut lukkotyyppi maailmassa. Siinä on sulle tietolähdettä.
     

Kerro tästä muillekin!