Lumina.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja softail, 14.11.2005.

  1. Tvisti

    Tvisti 1st gear

    Meneekö Luminaan vanteet jotka ovat 114,3 jaolla??? Kun virallisesti se jakohan on 5 x 115?? Ei tunnu millään löytyvän :-?
     
  2. Jukka66

    Jukka66 1st gear

  3. Tvisti

    Tvisti 1st gear

    Heittäsin aikalailla tyhmän kysymyksen...
    Meikäläisellä on tällä hetkellä alla 225/60 R16 kitkarenkaat, ja ajattelin ostaa vanteille kaverilta käytetyt 225/55 R16 renkaat... Kyllähän noiden pitäisi sopia R16 vanteille, koska eihän profiili tässä tapauksessa vaikuta? :)
    Vanha profiili siis 60 ja uusi olisi 55? Ja Auto Lumina 96 8)
    Kiitokset tietäville jo etukäteen :rotfl:
     
  4. Caideman

    Caideman 1st gear

    Korjasin just hiljattain yhdestä Luminasta viiksikytkimen johdot, kun olivat poikki sieltä ohjauspylvään muovien sisältä. Onko itse viiksi ehjä?
     
  5. Tvisti

    Tvisti 1st gear

    Ainakin päällisin puolin vaikuttaa kaikki johdot ehjiltä... Saako sen jotenkin helposti purettua että näkisi paremmin? :-?
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ponu transportin,etuvetocaddyn vanteet käy.on niitä.ilmaiseksi vähemmän.
     
  7. Caideman

    Caideman 1st gear

    Viiksi irtoaa helposti, kun kiertää sitä joku 1/4 - 1/3 kierrosta vastapäivään ja vetää sen pois. Lähtee melko helposti, kun löytää tekniikan.

    Ratin saa kohtuu helpolla irti, mut se jousi ja rengas sen takana onkin hiukan hankalampia. Mut jos saat niitä muoveja pois siitä rattiakselilta, niin olet jo voiton puolella sen katkaisijan johtotarkastusten kanssa. Ainahan niissä on oma vaivansa, mut onnistuu kyllä.

    Tuossa mun korjaamassa oli tosiaan johdot jostain syystä irti siitä liittimestä, johon kytketään viiksen piuhat. Ja erikoisinta oli, että olivat juurikin ne johdot, jotka tulevat kojelaudasta sille liittimelle, eivätkä itse viiksen johdot. Oli melko hankala huomata ja oikeastaan vahingossa löysin vian.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ostat auton, irroitat renkaat ja vanteet ja hoidat romumiehen hakemaan loput!!
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  10. Tvisti

    Tvisti 1st gear

    Huomasin että viiksen välissä oleva pieni harmaa kuparijohto on poikki. Täytyy ruveta purkamaan ja kattomaan olisko vika siinä cruiseriin liittyen.

    JAMANTILLE : Kiitos, mutta löysin renkaat ja vanteet jo vanhasta Pontiac Trans Sportista, jossa 205/65 R15 renkaat ja 5 x 115 jako. Joku mainitsikin että ne sopivat Luminaan. 8)
     
  11. Tvisti

    Tvisti 1st gear

    Huomasin äsken että 2 johtoa viiksen ja muoviosan välillä on poikki. Luultavasti cruiseri ei toimi tämän takia.
    Koitin irrottaa monitoimikytkintä Caidemanin ohjeilla mutta en saanut sitä lähtemään.
    Johdot osaisin kyllä itse uusia mutta voisiko joku selittää miten pääsen johtoihin käsiksi kun kaikki muoviosat ja rattimuovit ovat tiellä.
    Viistä yritin väännnellä miten sattuu vastapäivään mutta en saanut sitä irti, ja varsinkaan muoviosista ei ole harmainta hajua että miten irtoavat.
    Mutta onneksi vika luultavasti selvisi.

    :rotfl:
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  13. Tvisti

    Tvisti 1st gear

    Tuollanenhan se on juu... täytyy koittaa... Suurempi murhe on ne pirun muovit :-?
     
  14. Tvisti

    Tvisti 1st gear

  15. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  16. Tvisti

    Tvisti 1st gear

    Onko kukaan koettanut missä vaiheessa Luminassa alkaa bensavalo palamaan. Itse olen uskaltanut aikalailla matalalle päästää bensatason, mutta bensavalo ei vain kertakaikkiaan syty. Ohjekirjasessani lukee että bensavalo syttyy bensamäärän ollessa 8-10l. Taitaa olla bensavalo paskana vai miten teillä muilla Luminoiden omistajilla? Malli siis Lumina LS 96 :)
     
  17. kippis

    kippis Gearhead

    mites tällänen lumina kestää käyttöä ?
    kun liki kaikissa mitä tuolla myynnissä on keritty konekin remontoimaan.
    onko tää nyt vieläkin epävarmempi tapaus kun nortti :poff:
    (mulla nortti on kyllä toiminu kun ajatus, mutta halvempaan pitäs vaihtaa)
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Toi mun pihalla kaksi talvea maannut Lumina lähtee kohta romumiehen kyytiin, ketään kiinnosta noi vanteet?? Olis halvat vanteet...
     
  19. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    En tiedä vielä miten kestää käyttöä kun meidän perheen Luminalla on ajettu vasta vähän vajaa 400tkm. Akku piti vaihtaa, meni 12 vuoden iässä. Ja jotain muuta pientä.
    Jäähdytysnestettä on saanu lisätä tasaseen tahtiin viimeset 150tkm ja paisuntasäiliössä on ollu sama aika vähän öljyä jäähdytysnesteen pinnalla.
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    En osaa Luminasta sanoa, mutta kaikissa muista GM:n tuotteista jos on bensavalo syttynyt, niin meno on katkennut sillä samalla sekunnilla. Tai max 500 metriä myöhemmin :lol: Se valo tuntuu tosiaankin tarkoittavan että bensa on loppu. Siltä varalta, ettei kuski sitä muuten huomaa...
     

Kerro tästä muillekin!