Lumina.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja softail, 14.11.2005.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Imusarjan tiiviste on potentiaalinen vikakohde, isommilla kilometreillä on yleensä jo hoidettu, ehkäpä tuossakin. Eipä varmaan muuta isompaa.
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    meillä oli lumina niin yläkerran tiivarit vaihdoin,siinä ne viat olikin,suht mukava ajella,joku voi olla ruosteessa(takakontista verhoilua pois ja iskareiden yläpäät)polttimot vaihdoin xenoneihin,tiivistesarja kannattaa tilata jenkeistä,suomen kartellit pyytää 520 € 70 $ sarjasta,kansia en oikonut,kunnon puhdistus vain,pultit vaihdoin kun ei jenkeissä paljon maksanut,ja hyvin toimi ja toimii vieläkin uudella omistajalla,(kohta joku itkee oikasusta ja särötarkastuksista jne)suurin osa kannen oikaisusta on vaan rahan ottoa.
     
  3. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Tulipa tommonen vm.97 hommattua ja aika iso huolto tarvis tehdä.
    -Mitä oljyä laatikkoon? Dextron 3 mutta onko merkillä väliä?
    -Moottoriin 5W30 onko se GM/opel oma öljy hyvää tonne koneeseen? Nyt siellä on 0w40 mobilit, ja tuota samaa käytetty vajaa 100tkm.
    -Tulpat/suodattimet ajattelin laittaa ihan AC:ta
    -Jäh.nesteet laitan valvolinen punaset niin on sit kaikissa autoissa samaa mitä pihalta löytyy.
    -Imusarjan tiivisitepinnan välissä näyttää olevan silikoonia niin sekin kai on jo vaihettu kilometrejä 251tkm.
    -Laatiko jäähyn putket hikoilee niin korjaantuko se sillä kun vaihtaa kunnon klemmarit niihin kahtee letkuun?
    Sopiiko kiekkamittarillinen mittaristo suoraan paikallen, vai tarviiko sähköjä muuttaa?
    Tuohon ei taida mitkään muut peltivanteet sopia kuin orkkis? Edessä se satulan rauta tulee yli vanteen tasopinnan nii ottaa kiinni.
     
  4. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Ei ketään tämmöset vanhat varmaan ketään enää kiinnosta.
    Mag1 ölyt ajattelin laatikkoon laittaa:http://motonet.fi/fi/tuote/590206/ATF-Dexron-III-378L
    Tuo öljymerkki on ainakin ihan hyvin pelannut,Ford AOD,A4lde, Chrysy 31th laatikoissa.
    Tota kokeilen, mut jos se juo sitä niin vaihdan johonkin toiseen.
    http://motonet.fi/fi/tuote/590015/GM-Lo ... -5l-dexos2
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    mittariston vaihdossa ei muuta paitsi jos vaihdat semmoisesta missä lattiakeppi pitää leikata vaihdenäytölle paikka,ac on hyvät tulpat
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mikähän mahtaa piltin luminaa vaivata kun kiertää vain 4donaa ja sen jälkeen menee ikäänkuin rajoittaja päälle :eek: . Toi tuli ihan "itelleen" eikä anna edes koodeja?
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Veto päällä vai paikallaan huudattaen?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sekä että.
     
  9. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Onko jotain vinkkiä miksi tossa palaa ajovalot myös parkkiasennossa ja pitkät myös toimii?
    Eli ikinä ei saa pelkkiä parkkeja palamaan.
     
  10. reynolds

    reynolds 3rd gear


    Valokatkaisija voip olla rikki...
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Suomi-Lumppu ja maahantuojan kytkennät? Siihen aikaan kun Luminat oli uusia, niin piti Suomessa uutena myydyissä tulla ajovalot syttyä kun auton käynnistää. Vähän versiosta riippuen ne saattaa olla päällä myös parkkiasennossa. En muista miten omassa Luminassa oli, mutta ainakin Roverissa oli näin.
     
  12. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Kyllä näyttää metron laadukkailta rosvoliitinsysteemeiltä kuten myös sivuvilkutkin. :mad:
    Eli revin johdot pois ja eheytän valojohdot takaisin tehtaan asuun, täytyy seurata johtoja mihin menevät ja löytyykö jotain boksia auton sisältä, koska valot palaa himmeempänä eli saavat katkasijan off asennossa alennettua jännitettä, ja sit kirkastuu kun kääntää katkasijan päälle.
    Täytyy akun maajohdotkin vaihtaa paksumpiin kun näyttävät aika säälittävän kokosilta. Eli perusremppa mulle jokaiseen autoon. :)
     
  13. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Nyt tuli semmonen ominaisuus että imee tankkia littiin, ja syttyy vikavalo koodia P0440.
    http://engine-codes.com/p0440_chevrolet.html
    Mistä ton on tarkotus saada korvausilmansa? Chiltoni opus ei oikein auta tässä.
    En oo löytäny mitään mistä se vois ottaa ilmansa, joku putki litissä yms.?
    Eihän tota suoraan ilmasta voi ootta kun kerran suljettu systeemi, paineantureinen päivinen. Helpottais vaan paljon jos joku tietäis.

    Tuostakaan kuvasta ei paljon selviä, mistä se korvauilman saa.
    http://www.tonkinonlineparts.com/showAs ... bly=856233
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Olisko tuolta laittamasi linkin takaa löytyvästä tekstistä apua?

     
  15. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Olisiko apuja ? Mulla vilkku ei pysy ala-asennossa (vasemalle vilkuttaessa) toiselle puolelle toimii ok ja palauttaa niin kuin pitääkin

    Pitääköhän ottaa ratti pois vai pääseekö jotenkin muuten ihmettelemään
    näyttää olevan joku kannen tapaine vilkun monitoimiviiksen päällä ratin vieressä olevan ?
     
  16. Jape105

    Jape105 Gearhead


    Eli tuosta MUN kielitaidolla ymmärrettynä, että pcm avaa sitä vent valvea tarvittaessa, joka ottaa sen korvausilman aktiivihiilisäiliöstä?
    Eiköhän tuo ihan perus solenoidi ole että vois koittaa tuleeko sille sähköä ja onko se putki tukossa?
    Tai sit johtosarjavika jossain?
    Täytyy tutkia paremmin vielä, kun pääsen.
     
  17. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Mistäköhän alkaisi etsiä vikaa kun taulussa loistaa vierekkäin oranssi ABS- ja punainen BRAKE eli seisontajarrun valo? Käynnistäessä eivät vielä syty mutta heti kun laittaa pykälän silmään ja auto liikahtaa niin kuuluu jostain hento "raps" ja molemmat syttyy. Seisontajarru irrottaa ihan hyvin, ei se oikeasti ole päällä. Absien toiminnasta en osaa sanoa, en ilkeä kokeilla.

    Niin ja kyseessä siis -96 Lumina mallia sedan.

    Vihjeistä kiitosta!
     
  18. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Miksi ei vois kokeilla ABS:ien toimintaa,vaikka käy jossain hiekkatiellä kokeilemassa.?....Luultavasti ne eivät toimi,jos kerran mittaristossa palaa niiden varoitusvalokin :-? ...Kokeilisin kuitenkin,että toimiiko...Ja sitten tietenkin vikakoodien luku....Ei sieltä tarvitse olla,kuin yksi ABS:n tunnistin rikki,niin vikavalo syttyy...
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Pulssikehällä roskaa (metallia) tai kehä rikki.
     
  20. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    No kokeilinpa Absit, ja joo, ei niitä oikeasti ole. Eli valo palaa ihan aiheesta. Vikakoodit luin, ei ole semmoisia. Mitäs sitten, voiko aiheellinen absivalo ja aiheeton seisontajarruvalo aiheutua samasta syystä?
     

Kerro tästä muillekin!