luminan lataus+abs valot palaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja mike-79, 26.10.2005.

  1. mike-79

    mike-79 1st gear

    poistettu
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    itsellä trans-sport chevy jossa oli samaa vikaa vika hävisi kun vaihdoin etupyörän laakerin (samassa paketissa myöskin abs tunnistin)
     
  3. mike-79

    mike-79 1st gear

    luminasta vielä

    tuo kuulostaa taas niin loogiselta, etupyörän laakeri...aika outo juttu jos tepsii
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Re: luminasta vielä

    No siinäpä onkin pähkinä mutta trans-sportissa ainakin vaiva katosi sen jälkeen en muuta osaa sano liekö sitten sattumaa oireet ainakin oli samat ja kun se laakeri rupesi antamaan ääntä ja abs valo paloi koko ajan niin vaihdoin ja kaikki vaivat katosivat :eek: :eek: :eek:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Herätteen pystyy ohittamaan kun BAT+:n ja D+:n väliin johto jossa noin 5W polttimo välissä. Tuo 5W poltin silloin =latauksen merkkivalo.
    Sitten jännitemittaus BAT+:sta/MAA =latausjännite ja BAT+/akun+=jännitehäviö, jos alle 0,5V niin aika OK.
    Vielä mittaus akun+/maa jos yli 13,5V niin aika OK
    Maa puoli Sitten: akun-/laturin runko, akun-/kori ja akun-/moottori alle 0,5V=ok.
    Jos heräte puoli OK, silloin vielä BAT+/D+ =alle 0,5V jos yli niin laturin sisäinen vika esim.diodi.
    Jos korjaamo ei osaa mitata niin =huono korjaamo=vaihda korjaamo.
    Jos itse mittaat niin lue ohjeet tarkkaan ja kysy tarvittaessa selvennystä.
    Mittaus jännitemittari (tasavirta) ja tarvikkeet johto+5W poltin.
    Ohjeet yleisimpiin latausjärjestelmiin (12V)ja mittaus moottori käynnissä. (en kirjautunut eli kirjoitti Audiq)
     
  6. mike-79

    mike-79 1st gear

    tämä selvä.

    eli vien korjaamoon...pystyyköhän sen mittaamalla selvittämään jos vika on virtalukossa? kun tämä vika ei ole kokoajan päällä, niin vittumaista hakea vikaa mitä ei ole...
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    kokeile häviikö vika sillälailla et,kun valot palaa niin koeta kääntää virtaavainta vähäsen starttaus pioleen päin.....näin ainaskin selviää jostain euro vehkeist helpoiten
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taisin kirjoittaa epäselvästi mutta, jos epäillys herätevirta niin tuossahan ne ohjeet mittaukseen aikaisemmin laitoin tosin oli siinä sen latauksen muukin tarkastus. Herätevikatarkastus (siis mm.vika virtalukossa ) on tuo polttimolla testaus. Vian tarkempi määritys vaatii kyllä itse lukonpohjan mittauksen, mutta helpompihan se on ekaksi tarkistaa laturilta kun vähemmän purkamista ja nopeampi.
    Luulisi että jos johto/virtalukkopohja niin oireilee jonkinverran jatkuvasti, eli jännitehäviöt yli normaalin vaikka toimisi muuten.
     

Kerro tästä muillekin!