Luotettava välittäjä hakusessa USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BigOJS, 18.10.2009.

  1. Lynyrd

    Lynyrd 1st gear

    Niin löytyykö sieltä Washingtonitn läheltä jotain luotettavaa välittäjää, joka voisi käydä auton tarkistamassa?
     
  2. TexFinn

    TexFinn 1st gear

    Washington D.C. vaiko Washingtonin osavaltio?
     
  3. Lynyrd

    Lynyrd 1st gear

    Washingtonin osavaltio
     
  4. fo30

    fo30 3rd gear

    Johannes Anttoselle Atlanta,Georgia välityksestä kiitettävä täältäkin.Auto tuli niinkuin pitikin ja vastasi myös sitä mitä olin ostamassa.Suosittelen jos on auton osto sieltäpäin.
     
  5. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Olisko jollain Panu Virtasen ja Johannes Anttosen sähköpostiosoitteita?
     
  6. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Jos ei vielä ole löytynyt, niin ainakin Johanneksen osoite oli tuolla topikin alussa olevassa luettelossa: ajohan1982(ät)yahoo.com
     
  7. Lynyrd

    Lynyrd 1st gear

    Miten kauan teillä on yleensä kestänyt auton lähteminen USA:n päästä?
    Mulla on nyt kaupanteosta menny 7 viikkoa ja auto on edelleen kuulemma satamassa. Lastauspäivästä ei ole vieläkääkn tietoa. Onkos tämä normaalia?
    Edellinen hankinta kun oli Suomeessa kotipihallakin 8 viikossa.
     
  8. Rantala

    Rantala 3rd gear

    Miksi se on yhä satamassa? Missä satamassa?
    No, olkoon nyt miten tahansa, niin ei ole normaalia.
    Jos auto onkin edelleen välittäjän hallissa/pihassa odottamassa kontiin lisää autoja?
     
  9. kktoivon

    kktoivon Gearhead

    Ei ole normaalia. Kerro ihmeessä, että kuka rahtari tuolla tavalla toimii. Mitä on kerrottu vitkastelun syyksi??
     
  10. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    En tiedä kenestä kyse mutta Juttelin Cambria motorssin virtasen panun kanssa tiistaina ja sanoi että vaikea saada kontteja laivoihin kun ylibuukanneet kaikki laivat!
     
  11. Lynyrd

    Lynyrd 1st gear

    Kappas vaan kun tänään sitten tulikin rahtikirja emeilissä, että lähdössä olisi. En tosin onnistunut trackaamaan kontin numeroa, että joudun vielä odottelemaan varmistusta.
     
  12. 188

    188 3rd gear

    Tästä on keskusteltu muissakin yhteyksissä näillä sivuilla, se tuonti on edelleenkin ns. "korkeimmas käres".
    Käsittämätöntä ettei nämä "luotettavat rahtarit" saa pikku meiliä aikaiseksi kertoakseen missä mennään, hyvin tietäen että toimeksiantajat purevat kynsiään Suomessa epätietoisena, laskutus hoidellaan huolellisesti etukäteen kyllä.
     
  13. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Minullakin on kylläkin laatikkorahti odottanut satamassa toista kuukautta kun autoon joka oli samassa kontissa odoteltiin papereita ja välillä on lakkojenkin takia tavarat myöhästellyt.

    Ja nyt tuli laatikko rahdista emälasku! Alle 0.40m3 203$!! Siis konttirahdista! 14 pakettia, 10 rahtikirjaa ja 7 kuittia eli pieniä paketteja. Siihen vielä päälle 84€ tullauskuluja! Täytyy varmaan alkaa vaihtaa rahtaajaa!
     
  14. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Eipä ole ikinä tarvinnut maksaa rahtia ennenkuin auto on ollut Suomessa, kontti tullattuna ja purettuna.
     
  15. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Täytyy liittyä tähän Johannes Anttoseen liittyvään kehumiskuoroon :wink:
    koska tällä kertaa ei ollut kysymys ihan tavanomaisesta "hakisitko mulle tän auton" jutusta (tosin en tiennyt sitä silloin).

    Tarina meni näin:

    Löysin pitkän nettisivujen selailun jälkeen marraskuussa graigslistiltä Alabamasta 2-ovisen Buick Wildcat coupen jonka kaupanteon hän hoiti todella haastavasta myyjästä huolimatta todella pitkällä pinnalla vaikka ostotapahtuma veikin aikaa kaiken kaikkiaan pari kuukautta. Milloin oli myyjältä (sanotaanko häntä vaikka James Browniksi, tehkää päätelmät siitä) puhelin kadonnut milloin oli lasten syntymäpäiviä mutta Johannes neuvotteli hinnan sille tasolle että tuonti Suomeen oli järkevää ja teki kaupat. Sitä ennen hän oli tietysti käynyt katsomassa ja kuvaamassa auton että se vastasi myyjän kuvausta ja että auto todella oli olemassa :D

    Myyjän päiväunet hinnasta olivat aluksi toiselta planeetalta kun kuvitteli rikkaiden eurooppalaisten maksavan mitä vain satutaan pyytämään. No, kaupat saatiin aikaan ja Wildcat siirtyi Johanneksen pihalle odottamaan laivausta Suomeen.

    Alabaman Wildcat Johanneksen pihalla
    [​IMG]

    Sitten tammikuun pimeinä hetkinä syttyi ajatus yrittää myydä Buick kun tarjolle tuli toinen kiinnostavampi laite Indianapoliksessa. Laitoin Mobile.de sivuille ilmoituksen tuolloin vielä Atlantassa olevasta autostani ja ihme tapahtui...Frank niminen herra oli halukas ostamaan Wildcatin mutta halusi hieman tinkiä hinnasta.

    Muutaman sähköpostin jälkeen päästiin sopimukseen hinnasta ja Buickin määräsatama vaihtui Suomesta Saksaan. Saksanmies ei kuitenkaan luottanut minuun (vaikka olen rehellinen suomalainen :rotfl: ) niin paljon että olisi maksanut suoraan minulle tänne Suomeen (ymmärrän tietysti tämän) vaan hoiti rahaliikenteen hollantilaisen agentin välityksellä Johannekselle. Ja taas Johannes hoiti homman tyylikkästi ja laittoi Frankin E-baysta tilaamat osat Buickin takakonttiin ja auto lähti aikanaan kohti Saksaa.

    Wildcat Saksassa (Frank kuskina)
    [​IMG]


    Sitten alettiin pommittaa Indianapoliksessa olevaa myyjää jolla oli myynnissä avo -67 ja tietysti Wildcat :lol: Tämä myyjä lupasi välittömästi laittaa lisää kuvia autosta mutta eipä niitä sitten odottelusta huolimatta koskaan tullutkaan :mad: Auto oli jonkin aikaa vielä myynnissä graigsillä mutta poistui enkä ole sen jälkeen sitä siellä nähnyt.

    Indianapoliksen avo Buick Wildcat -67
    [​IMG]

    No, samoihin aikoihin sitten silmiin sattui "real survivor" -71 Chrysler Newport Custom. Näytti kuvissa niin hienolta ja siistiltä kuin 2-ovinen Mopar voi olla. Auton historia oli myyjällä hyvin tiedossa:

    "I am just the third owner of this car. The car was originally purchased new by a gentleman in North Carolina. It was kept by that owner until the early 2000s. I then purchased it from the second owner in 2003. In the 10 years I have owned the car, I have put only 3000 miles on it. Under my ownership the car has always been stored under a protective cover in a climate controlled garage.

    This car has been well cared for its entire life. The condition of this unrestored car is a testament to this fact. Since I have owned this car it has never seen rain, snow, or bad weather of any kind. This car has its original paint and the interior is all original. Under the hood, the numbers matching 383 2-BBL still retains it original factory chalk markings. The vinyl top is factory original, with minor imperfections. Of course, solid metal throughout. This is a quality survivor car.

    All of the car's functions work as they should. The lights, interior and exterior, all work properly. The original AM/FM radio works fully. The heater blows hot air. The car is equipped with factory air conditioning, however it could use a recharge of coolant. All vents open and close properly. The dash is in incredible condition and uncracked. All the glass on the car is in fantastic shape. The windows rise and lower effortlessly. The gauges are all fully functional.

    This car is incredibly reliable. In all the years I have owned this car, it has never failed to start, never stalled, and never leaked. This is a turn key car. Give it a couple pumps of gas and it starts right up every time.

    As mentioned earlier, this is a numbers matching 383 2-BBL car. The build sheet is present along with many other original documents and manuals. You don't find untouched originals like this very often.

    The fender tag decodes as follows:
    R32 Dual Rear Seat Speakers
    N51 Max Cooling
    B41 Front Disc Brakes with Standard 10" Rear Drum
    G11 Tinted Glass -- All Windows
    V5X Black Body Side Moulding
    V1X Full Vinyl Roof - Black
    H51 Air Conditioning with Front Heater
    R35 AM/FM Radio -- MX Stereo 10 Watt
    E61 383CID 8CYL 1-2BBL 275hp
    D32 3-Spd Automatic Transmission -- A727
    428 Production Date -- April 28, 1971
    GF3 Paint Code -- Amber Sherwood Metallic
    000 Upper Door Frame -- Full Door Panel
    L3F7 Trim Grade -- Low
    Trim Style -- Cloth and Vinyl Split Bench with Center Armrest
    Trim Color - Green

    Assembly Plant: Jefferson, MI
    Engine Made On September 14, 1970 @ 1:30 on Night Shift

    The car has 98,460 original miles.

    The car comes with the following parts:
    - NOS front grille
    - NOS rear bumper applique

    This is a private sale. I am not a dealer. The only reason for selling this car is I have moved to a new city and my garage will not house this car. I am not hard-up for cash, so please save any low-ball offers. It is important that this car go to a caring home.

    The car is located in Windsor, Ontario, Canada".

    [​IMG]


    Ainut huono puoli oli että auto oli yli 600 mailin päässä Ontariossa Kanadassa, mutta Johannes tuumasi että no problem, aletaan hieromaan kauppaa :eek: Myös oma selvittelynsä oli siinä että millainen paperisota olisi tuoda auto USA:n puolelle ja laivata sieltä Suomeen ja koska myyjä oli kanadalainen,hän halusi kauppahinnan paikallisessa valuutassa Kanadan dollareina :poff: Kaikki hoitui taas hintaneuvotteluista auton ostoon ja lähettämisestä Suomeen luotettavasti Johanneksen toimesta. Myös huomion arvoinen asia luotettavuudesta on se että Buickin Saksaan myynnin jälkeen jäi ylimääräistä jonka Johannes tilitti sentilleen takaisin.

    Auto perillä ja kohta mr-kilvissä :p
    [​IMG]

    Siinäpä mallia muille tätä hommaa tekeville, pyrkikää samaan! :D
     
  16. Lynyrd

    Lynyrd 1st gear

    Anttonen järkkäs mulle auton kiitettävästi, vaikka aikaa menikin 3kk kuten aiemmasta kommentista huomasitte. Meni kauan ennen kuin auto saatiin paattiin (olihan tuo aika kaukanakin), mutta muuten homma toimi hyvin ja viestit kulki. Luotettava kaveri minun mielestäni
     
  17. forssu

    forssu Gearhead

    Olikos New Yorkin alueella jotai hemmoa tahi virmaa? Varmaa pistä kattoa ja kärrätä satamaa.

    -Jani-
     
  18. Tinsu

    Tinsu 1st gear

    Johannes Anttoselle pisteet tuontihommasta! Homma hoitui niinkuin pitikin ja ennenkaikkea todella nopeasti saatiin kaupat lukkoon autosta ja auto laivaan ja nyt on kesä ajeltu avolla. Helppoa kaupankäyntiä eikä ole turhia välikäsiä ottamassa omaa osuuttaan.
     
  19. NURMALE

    NURMALE 1st gear

    Onko jollain tiedossa joku joka pystysi toimittamaan (= ostamaan paikanpäältä ja toimittamaan suomeen) Texasista auton irto ovet ? (Joku muu kun texas redneck ranch)
     
  20. Meteorgrazy

    Meteorgrazy 3rd gear

Kerro tästä muillekin!