Luotettavin auto, joka sinulla on ollut?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja lesabre, 6.9.2010.

  1. edsel58

    edsel58 1st gear

    Sama täällä. Saab 900 -87. Toimii ja kuluvat osat halpoja.
     
  2. starcraft

    starcraft Gearhead

    Kyllä ykköseksi mulla kiilaa -90 chevy van 6.2 dieselillä. 10 vuotta mulla ollut ja reilu 140 tkm sinä aikana tullut kilometrejä ja yllättävän pienellä korjaamisella oon päässyt. Autolla on ajettu 530 tkm elikkäs sisäänajettu rupeaa olemaan.
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Näittenhän pitäis olla ihan paskoja? :eek: Kampiakseli saattaa lentää pihalle, vaikka keskellä yötä auton seistessä kone sammuksissa. Laatikotkin on ihan paskoja. Mä tiedän, olen lukenut internetistä. :rotfl:
     
  4. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    ´90 Pajero 2,5 TDIC oli mulla ajossa yli 2 vuotta ja ajoin sillä 150000km. Pikkuvikoja siinä välillä oli, mutta ajamalla pääsi aina perille. Nyt se tosin lojuu kansi paskana pihassa ja odottaa että vaihdan siihen uuden kannen..... jotkut noita haukkuu, kai ne sitten on oikeessa. kun ei kansikaan kestäny edes kuuttasataatuhatta kilometriä.....
     
  5. raggar

    raggar Gearhead

    Joo ei niillä kuulemma tee mitään.

    Paras auto mulla on ollu -80 Caprice stw 5,7DX.
    Vaikka muuten oli lintta ja monien kyläseppien jälki näkyi, vei se aina perille ja takaisin. Ja uskomaton lähtemään käyntiin kovallakin pakkasella.

    Toinen auto ylitse muiden oli -91 Sportside 350 tbi-motilla.
     
  6. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    luotettavin harraste auto:
    1993 hankittu 1964 Ford Galaxie 500 XL avo
    kertaakaan ei ole jättänyt tielle, ei hirveesti ole tarvinnut korjaakkaan !
    taitaa olla muu kuin maantaikappale todellakin !

    luotettavin käyttöauto:
    hankittu helmikuussa 2007:
    1999 Cadillac STS , ajaminen & perushuollot riittää.
    kertaakaan ei ole jättänyt tielle.
     
  7. tammercity

    tammercity Gearhead

    Luotettavin tais olla 85 saab 900 :eek:
    Sillä ei tielle jääny ja lähti käyntiin kovemmillakin pakkasilla.. tosin äänet oli melko raikkaat (traktorimaiset) aina välillä kun tempas koneen käyntiin jostain -30c pakkasesta ilman esilämmittelyjä.

    Eikä toi olssikaan ole tielle muutoin jättäny (2 kertaa) kuin harrastajan (minä) omasta tyhmyydestä johtuvista syistä, eli toisin itse tein vaikka en tiennyt silloin mitä tein ja miks :odroll:
     
  8. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Mulla oli kaks 900 saabia, 900i pelasi ihan hyvin koko talven, mutta ei lähtenyt helposti käyntiin kun mentiin pakkasen puolelle.
    Luotettavin on tämä pontiac ollu, ja hyvällä ylläpidolla pysyy sellasena.
     
  9. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Luotettavin auto, ei kylläkään oma vaan faijan, on varmaankin ollu -90 Mitsu Lancer 1.5 kaasarikoneella. 200 000km pärähti mittariin samoihin aikoihin kun sain kortin, ja seuraavan vuoden aikana kun auto oli mun käytössä mittariin tuli n.70tkm, renkaita kului pari sarjaa eikä autoa tullut pahemmin huollettua... Toisen vetonivelen jouduin vaihtamaan ton vuoden aikana ja pakoputken just ennen kun 300 000km tuli täyteen... Kertaakaan ei tielle jättäny, eikä muutenkaan ihmeempiä vikoja ollut vaikka pakko tunnustaa et ei tullu ihmeemmin säälittyä, karstan poistoa pikkuteillä jos ei päivittäin, niin ainakin pari kertaa viikossa... :oops:
    Ton jälkeen olikin sitten pari 510 Datsunia käyttiksinä, eikä kyllä niistäkään pahaa sanottavaa, h***etin lämpimiä ja tosihyväkäytöksisiä talviliukkailla, tallessa ovat vieläkin.
     
  10. starcraft

    starcraft Gearhead

    :rotfl:

    Pulkkista mukaillen: Oot nyt asian ytimessä. Pidä tosta kiinni. :rotfl:

    Oon löytänyt samat faktat ja paljon muita myöskin internetin ihmeellisestä maailmasta.
     
  11. downtown

    downtown 3rd gear

    -89 chevy van ja 6.2 tieseli, ostin uutena joskus ja kone meni vakiosti kun lauhuttajan letku men paskaks ja mittaris oli sillo 800tkm, tää oli ainut kerta millo se pirssi on jättäny välille, korjasin sen sitte ja ajan sillä vieläki :rotfl:
     
  12. sbf

    sbf Gearhead

    Mitähän tossa nyt 6 vuoden aikana on sierrasta menny hmm...Taitaa olla 4:jäs kone keulilla.Laatikoita on menny ainakin 3.Kardaaneita 2.Periä 2.Syyläreita 2.Pari kertaa on kytkin rempattu.Niin ja 3:mas turbo justiin vaihdettu.Jarrut on vaidettu ihan vaan leimaamisen takia kertaalleen täysin.Helvetin luotettava on ollu.Ainoastaan kerran piti laittaa narun jatkoks kun kakkosen mäntä tuli lohkon läpi.Käytön rajuuteen nähden kestäny todella hyvin. :rotfl: Ja todellakin täysipäiväinen talvikauden käyttöauto. :D
     
  13. jknR

    jknR Gearhead

    Tahkon suunnalla taitaa olla yksi tuollainen vani taksina vieläkin ajossa. Pari vuotta sitten sillä oltiin vissiin (humalatilasta johtuen ei niin tarkkaa tietoa) työnnetty 1300000 kilometriä. Kolmas pannu menossa ja ties kuinka monesko verhoilu.
     
  14. ohc205

    ohc205 1st gear

    240 farkku volvo efi ruiskukoneella.
    2,3 diesel sierra

    Kumpikaan ei jättäny kertaakaan tielle ja lähti aina käyntiin.
     
  15. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Varmaan VW caddy ´89 1.6d. Jotaki vikoja oli toki, mutta vain yhden kerran jätti lähtemättä käyntiin, kun startin solenoidi meni. Talvella aina käyntiin, vaikka kojelauta meinasi rämistä irti tyhjäkäynnillä.
    Noita volkkarin 1.6d härveleitä on ehtinyt kolme omaa olla, ja yksi lainavehje. Nykyinen pakupallo on pahin kaikista, moottoria myöten on kaikki hajonnut, mutta ostohinta on ollut noin 1/6 muihin verrattuna.
     
  16. Miuge

    Miuge 1st gear

    saab 900i vm-88 se oli huoleton peli ja lämmin.normi huollot tehtiin ja täts it.Parit viime talvet on ajeltu eukon opel corsa 1,4i:llä vm-91 ja vaikka tuota ooppelia on pidetty,kun kukkaa kämmenellä,niin meinaa talvipakkasilla tulla saappia ikävä...
    tuolla ooppelilla on ajettu 120 000 km ja saapilla 430 000 km.Ja vaikka tuo ooppeli on paljon paremmalla huolen pidolla ollu,niin välillä tuntuu,että se leviää kynsiin vaikka minkä tekis.Esim jos ooppeli ei ole ollu talvella roikassa,niin turha kuvitellakkaan,että se lähtis käyntiin,vaikka on täyssynteettiset öjyt,uudet ilman ja bensan suodattimet,uusi akku,tulpat ja johdot,virranjakajan kansi ja pyörijä ja vasta vaihdetut pakkasnesteet,niin ei...jos on alle -20 pakkasta,niin ei lähe.saappi lähti kuin palmun alta vaikka juoduin laittamaan sen käynttiin -34 pakkasella ilman roikkaa.
     
  17. apukuski

    apukuski Gearhead

    II korimallin volkkareita on ollut useempia. Aivan loistokkaita käyttökiesejä kulutusosat halpoja, vakuutukset halpoja ja ovat luotettavia pelejä. En oo tainnu kertaakaan jäädä näillä tien päälle.
    Ensimmäinen autoni oli vw jetta '85 siinä oli vähän kaikenlaista mutta se johtui enempi huonosta huolenpidosta ja vielä kovemmasta käytöstä :oops: :lol: tikkasin tolla parina ekana ajokortti vuotena 130 000 km ja autolla oli kuitenkin jo melkein 15 vuotta ikää sillon..
     
  18. miguelo

    miguelo Gearhead

    Ääni Carinalle, hyvä käyttis!

    Joo, kyllähän noilla Carinoilla ajetaan valtavat määrät, jonka jälkeen kelpaavat vielä Afrikan savanneille taksikäyttöön 8)

    Ruostevaivat lähinnä suurin ongelma, tekniikka kyllä kestää huonompaakin huoltoa ihmeen hyvin - tai lähinnä huoltamattomuutta...
     
  19. rötvä

    rötvä 1st gear

    Mä oon kans joka aamu kurkannut vanin alle ja ihmetelly kun kampuraa ei vaan näy vaikka oon netistä lukenu et kyllä se sieltä tulee. Mut onhan nuo ihan superpaskoja, viime leimallakin oli rekkarivalopolttimo sökö vaikka leimaankin varauduin tekemällä en mitään. Toissa kerralla meni sentään puhtailla.
     
  20. kingsway

    kingsway Gearhead

    Volvo Amazon vm -70.
    Sillä sai hoidettua kesä ja talviajot, lyhyet ja pitkät reissut huoletta.
    Viimeiset kaksi vuotta se seisoi tallin pihassa joen varressa, niin se vain ruostui pois. Käytön puutteeseen siis kuihtui.
     

Kerro tästä muillekin!