Luotettavin auto, joka sinulla on ollut?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja lesabre, 6.9.2010.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    mulla oli huolettomia kilometrejä niin kaun kun toyotalla ajelin niitä mulla oli monta,carinaa ja corollaa 80 luvun lopun ja 90-luvun alun toyotia ei vaan saanut ajamalla rikki vaikka just kortin saanneena ehkä sitäkin yritin :soosoo: tankata piti ja öljyt sillon tällön vaihtaa niin se riitti,sitte rupes tulee bemareita e30 korimallisia siis,oli nelos ja kutos koneisia mutta millon paukku laatikot ja millon joku muu ei lähellekkään toyotan veroisia autoja,nyt on käyttiksenä 124 200d mersu on sitäkin saanut parsia mutta onhan se useamman satatonnia nähny maantietä ja ikääkin 18 vuotta hienokyytinen auto ja ei maksa tänä päivänä juuri mitään ja vielä automaatti laatikolla joka on mulla ehdoton edellytys jos autoa olen ostamassa.
     
  2. LGC

    LGC Gearhead

    1941 Cadillac, reilu 10 vuotta ollu perheessä eikä kertaakaan jättänyt tien päälle ja aina menee katsastuksesta läpi :D Ainoa vika on hajalla oleva kello...
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    -65 Fury 3 :eek:

    Tollasella kiesillä tuli vedettyä 15 vuotta talvet läpeensä ja edelleen se keikkuu tuolla Stadin yössä. Mä hain sen -85 Tattarisuolta romikselta Sapoma Oystä ja pikku fiksauksien jälkeen se jäi siksi "omaksi" autoksi , jolla siis vuosikausia vedettiin. Alkuun siinä oli 225+ manuaali, mutta jo 2 vuoden ajelun jälkeen piti saada isolohko. Tietysti :lol:

    Mopsin 400+727 löytyi Espoon kaitaalta vaihdossa 273+904 pakettiin ja eikun kone kiinni. Siitä sitten 500 kilometriä ajoa ja kone hajosi. Eikun tekemään elämän ensimmäistä moottoriremppaa ja johan alkoi sykkimään. Vuosikausia toi palveli ja parisen vuotta sitten sen nykuyinen omistaja tuli mulle huutelemaan, että osta takaisin , johon mä, että kerro hinta, niin saat sen heti pankkiautomaatilta.

    Yllättäen kaveri meni puihin :rotfl:

    Toivotaan tolle Furylle valmistenumero 5352258974 vielä paljon kilometrejä ja laulua jatkossakin 8)
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Menikö valmistenumero ulkomuistista, niinkuin rynkyn numero armeijassa? :rotfl:
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Meni ulkomuistista. Tollasiin tärkeisiin asioihin kun on aivokotelossa pimeyden seassa jopa tilaa

    Rynkyn numerosta mulla tosian ei oo hajuakaan... :-?
     
  6. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Ei vanhakaan muista muuta numeroa rynkystä kuin: 7.62. :rotfl:
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Toi lienee kaikille selvää kauraa :rotfl:
     
  8. villek

    villek 1st gear

    -87 mersu 300D ajoin sillä vajaassa 4 vuodessa 200tkm, normihuoltojen+polttimoiden jne. lisäksi ei tarvinnut mitään korjauksia.

    200e:llä ostettu Lada 1300S oli 1,5v ajossa ja ite en sillä koskaan jäänyt tienpäälle mutta kaverit jolla se oli lainassa sitäkin useammin, ihan hyvä auto se oli, talvella pirun lämmin ja varmatoiminen. on vieläkin tuolla tallinperukoilla odottamassa jotain.
     
  9. jylhä

    jylhä 1st gear

    4,5vuotta sitten ostin 20vuotiaan toyota hiluksin. Sillä on nyt tullu ajettua hiukan yli 130tonnia ja korjauskustannukset taitaa olla alle 300e. Perästä korkkas stefa kun huohotin oli tukossa kesäkuumalla, samalla meni jarrukengät uusiks. Toinen etupyöränlaakeri on menny kaks kertaa. alkuperäiset etujarrupalat meni vaihtoon 280tonnin kohdalla. Myös niitä startin L klipsuja on saanu parikertaa vaihtaa. Nyt katsastukseen piti vaihtaa pakoputken takaosa,sekin siis kesti vaan 24vuotta. Kerran jouduin katsastukseen hitsaamaan yhden paikankin.
    Muuten on menny aika mukavasti, ja lavalla on kulkenu tavaraa jos jonkin laista, ei oikeastaan päivää ilman hyötyajoa!
    Toiseks paras vaunu on ollu 87 neliveto scotsdale, sillä ajelin 7vuotta ja apaut 130tonnia myös. Korjauksia oli muutamalla tuhannella markalla, startti, jakolaatikko, perä, laturi, kytkin ja muuta pientä. Koskaan se ei jääny tielle, vaan tuli aina ajamalla kotiin.
     
  10. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    -87 lavatatsuni.. 6 vuotta ja 173 tuhatta kilometriä.. Ei koskaan ole jättäny välille, kerran piti takajarruja käyttää uusintanäytillä katsastuksessa kun oli sylkyn mäntä jumissa..

    Laturi ja vesipumppu on uusittu ja vesipumpun yhteydessä pari letkua.. Siinä ne ylimääräiset huollot on sitten olleetkin. Ei koskaan ole jättänyt välille eikä edes meinannut. Niin no on hehkuja uusittu ja jarrupaloja ym vaan en laske niitä oiken erikseen remontiksi kun ei niitä leipäänsä mene..

    Niin joo no olenhan minä 3 vuotta sitten kartaanin ristikon vaihtanut kun ravisteli..

    Eipä mua ole muutenkaan mikään auto jättänyt tien päälle paitsi Mitsubishi Galant 2000 Turbo -82 joka totaalilaukes Kajaanin liikenneympyrässä :rotfl:
     
  11. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    varmaa luotettavin auto mitä on ollu oli 86´ carina II... ajelin sillä toissa kesänä 15tkm ilman ainuttakaan vikaa.. öljyt vaihtelin kerran ja sit vetäsin kätevästi sen hiekkatieltä kiveä päin.. Ja ihan rehellisesti voin sanoa et vituttaa et piti se mällätä. Ei kuluttanu bensaa juuri mitään vaikka oli kaasari kone ja oli "melko" hyvä ajaa. Ja ei se nyt ihan laiskin mahdollinen ollu..

    Hyvänä kakkosena tuloo varmaa 79´ aspeni 225+904, talven ajelin ilman mitää suurempaa vikaa. Tulpat vaihdoin ku ei tahtonu pakkasilla käyntii lähteä mut muuten toimi ku unelma..
     
  12. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    '89 T-bird. Vuodessa tuli melkein 40tkm ja ainoastaan valot tarvitsi tänä aikana releistää. Seuraavana heti '81 Datsun Laurel 2.0 bensa. Kerran jätti tienpäälle kun laturin remmi oli löystynyt ja akusta loppu varaus.
     
  13. katana

    katana 3rd gear

    Olen miettinyt tuon 1,6l -88 carinan vaihtoa (luxus-versio, se on vielä automaatti) vaihtoa uudempaan, kun alkaa nuo helmapellit kukkia. Mittarissa on nyt 425000 ja 4 vuoteen siihen ei ole tarvinnut vaihtaa kuin jäähdytin, jakohihna, jarruletkut taakse ja muutama polttimo. Nyt pitää seuraavaan katsastukseen vaihtaa taakse kallistuksenvakaajan kannakkeet- maksoi toyotalla 5e/kpl...
    Taitaa vissiin olla viisaampaa viettää pari viikonloppua tallilla ja niittää ne kukkaset helmoista kuin ostaa joku 10 vuotta vanha muutaman tonnin "uusi auto"- näitä juttuja luettuani tulin siihen tulokseen :D
     
  14. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    noi on ihan idiootti varmoija vehkeitä. kaverin ukolla on noita kolme ja eniten ajetti on ajettu yli 0.5milj. Tosin se on päästetty eläkkeelle ja ajelee nyt jollain yli 400tkm ajetulla joka päivä 200km työmatkoja ja corina vaan tuksuttelee menemään.. Toisella kaverilla oli tällänen uudempi korinen carina II jolla oli kans ajettu jotain puolisen milliä, tekniikka toimi ku buick mut kori alko kadota ympäriltä :D
     
  15. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Reilun 20:n auton joukosta chryslerin neon vm-00 on ainut auto mihin ei vaihdettu yhtään osaa....Ajettiin suurinpiirtein saman aikaa kun muillakin perheautoilla.Aika paljon sattumasta kiinni,ja siitä minkä verran niillä tietysti ajaa...Chrysler on aina katsastustilastoissa viimeisten joukossa mutta siinähän nuo on kestäny kun muutkin,jopa paremmin.En ite ajattele auton kestoa niinku esim.perinteiset volkkarimiehet.."näillä ajaa puoli miljoonaa eikä tunnu missään"..Aivan sama,perheauto tulee aina ostettua siinä pikkasen sisäänajon jälkeen,ja myydään 40tkm myöhemmin.Ei ole mielenkiintoa olla saman auton kanssa naimisissa ikuisuuksia.Harraste on asia erikseen,sen kanssa voi olla mutta meinasin nimenomaan perheautoo. Selvennettäköön vielä että sisäänajolla tarkotan sitä 60-100tkm... :wink:
     
  16. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    -96 MV6 Omega ainoa mitä ei ole tarvinu kirota ja korjata . Varmaan just sen takia ja uusiutuneen jenkki kuumeen takia aikoinaan möin pois.
     
  17. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mähän voisin vaikka nyt sanoo että kestävin auto mitä ikinä on ollu,on tää astro.460tkm.eikä vie öljyä eikä ole rempattu lootaa.Mikä kestää saman verran,ei ainakaan mikään mun aiemmista autoista.En silti voi lähtee sanomaan siitä että se olis MULLE kestävin,ymmärrättekö pointin? Aiempi kommentti -86 carinasta...Onko se maailman laadukkainta eliittiä,tuskin.mutta tolle omistajalleen se on varmaan sitä ollu.
     
  18. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    No ny pitää kyl ihan rehellisesti myöntää että pointti meni ohi ja korkeelta..
    Selitä toki
     
  19. demented

    demented 3rd gear

    pitää myöntää että se oli se -69 escort 1300 GT pensaa tankkiin ja kentille öljyä ni pari vuotta kovaa ajoa ilman mitää remonttia
     
  20. Cad78

    Cad78 1st gear

    Volvo ama -66.
    Ostettaessa aj. 480 tkm sai vuoden kenkää jolloin alkoi tuntua laiskalta. Vaihdoin b20 aj. 320 tkm kevysti viilattuna tilalle, sen jälkeen sai pelkkää sikaa 3 vuotta ainoana käyttiksenä.

    Ainut mitä tarvi laittaa oli joka leimalle uutta pelliä matkalle jääneen tilalle.....
     

Kerro tästä muillekin!