Luotettavin auto, joka sinulla on ollut?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja lesabre, 6.9.2010.

  1. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Hintalaatusuhteeltaan paras: Ford Escort -87, maksoi 250 euroa. Ostettu tilapäisautoksi toivoen, että jos se edes 2 viikkoa toimisi. Tilapäisyys venyi 2 vuoteen, ja tuona aikana ajoin n. 40 tkm. Korjaukset: Vaihdoin autoon yhden jarrulevyn, ja vuotavan moottorin vesiletkun. (kustannukset n. 30 eur) Taisin siihen myös kerran moottoriöljyt vaihtaa.
     
  2. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    caprice classic 1984
    tän hetkinen käyttis, tänään taas avaimesta käyntiin
    en nähnyt liikenteessä saman ikäsiä tojotia tänään :eek:
     
  3. lettumika

    lettumika 1st gear

    Täytyy täältäkin antaa pisteet japaniin, Toyota Land Cruiserille. Hj-61:n ei oisi kertaakaan pettäny jos siinä ei olisi ollut jälkiasennettua elektroniikka (ajonestoja tms). Jännitteenalentimineen söivät virtaa joten sai olla varuillaan ettei seisottanut pitkiä aikoja. Päävirtakytkimmimen asentaminen ratkaisi nekin ongelmat.

    Tuli myytyä se pois ja harmittaisi jos ei olisi tullut pikku Fordi tilalle.
     
  4. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Sunny vuosmallia 1984. Makso hurjat 150e. Harmittaa kun tuli myytyä se pois.
     
  5. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Vuonna -06 ostin -00 Skoda Octavia 1.8 bensaturbofarkun. Ei tarttenu tehdä mitään öljynvaihtoa kummempaa, ajoa vaan. Sen takia en sitä varmaan yli puolta vuotta pitänytkään :lol: :wink: .
     
  6. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Toyota Crown RS-56 vuodelta 1970. Oli paku 2,0 litran neloskoneella.

    Oston jälkeen laitoin Japaniasta tuodun käytetyn purkuautomoottorin, teetin ruostesuojauksen ja sen jälkeen pelkkää normiajoa.

    Koko n 9 v aikana mitä autolla ajoin (n 50 tkm / vuosi) en tehnyt muuta kuin normaalit huollot.

    Myynnin syyksi muodostui kulutusosien lähes mahdottomaksi muuttunut saanti. (esim jarrupalojen toimitusaika oli loppuvaiheessa n 3 kk)
     
  7. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Tekis mieleni sanoa että ke30 Corolla, mutta kyllähän tuossa vikaakin välillä oli kun olin ihan itte pienenä poikana sen rakentanu. :)

    Pitää kai siis sanoa että Toyota Land Cruiser HJ60. Taitavat olla kaikki nykyään yli 500tkm ajettuja, eikä oo turhan paljoa hajoavia osia. :)
    Kerran joutui kävelemään, mut se oli iso jalkaisen kartturin vika, kun sano et "ei tää paljoa upota". :poff:
     
  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Kyllä toi olis pitäny tajuta.. Jos ostaa auton sopivalla hetkellä,kun siihen on vaihdettu tietyssä km-määrässä laukeevat osat,ja ajaa sillä sitten muutaman tonnin,niin voihan sitä huudella että olipas kestävä auto..
     
  9. kma68

    kma68 Gearhead

    Ford Taunus 1.6 -75. Ei nyt välttämättä luotettavin auto kaikinpuolin, mutta sentään ensimmäinen omin rahoin ostettu auto ajokortin saannin jälkeen. Tekniikka oli hyvälaatuista perustekniikkaa, josta ei ollut katsastuksessakaan ongelmia. Ostaessa ruosteviat oli myös korjattu mikä näissä automalleissa lienee ollut se suurin murheen kryyni, joten suurin kuluerä oli lähinnä normaali huollot ja polttoaineet. 8)
     
  10. Gear Banger

    Gear Banger Gearhead

    Dodge D 100
     
  11. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Toytota avensis -03 tai pösö 407 -05...
    Vaikkei kysyttykkään niin epäluotettavin on ehdottomasti ollut Saab 9-3 Aero -00... en enää ikinä halua tuonlaista paskaa...
     
  12. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Audi 80 -87 1,8 S, Ostin intin jälkeen yhden talon pihasta kilvettömänä jarrut kuntoon ja leimalle ja ajo oli mitä sen ikäsellä on. Kolme vuotta ajelin kunnes yks virolainen halus väkisin ostaa sen pois ja vei viroon.

    Toinen oli C rekord -70 ja 1,7 patarauta cihhi, hain ladon takaa mätänemästä takasin tielle, 3 paikkaa, jarrut kuntoon ja yks alapallo, sen jälkeen 3 vuotta ajoa välillä maalis-marraskuu. Kerran loppu meno kesken ku bensaletku irtos rekan ohituksessa kaasarista, letku takas ja matka jatkui.
     
  13. drive over

    drive over 1st gear

    75-vuosmallin Taunus mullakin aikoinaan mummonmarkka-aikaan sain halvalla työkaverilta kun ostin tonnilla ja kaverille myin siinäolleet hellan lisävalot satasella samantien niin auto tuli siis oikeastaan maksamaan vain 900markkaa
    Tane oli ostaessa tuoreella leimalla ja myin sitten vajaan vuodenpäästä sen pois juuri ennen seuraavaa katsastusajankohtaa 4500markalla. siksi jäänyt mieleen tuo auto monista kymmenistä autoista mitä oon omistanut että tuossa ei ollut omistusaikanani vikoja juuri ollenkaan ja korjattavaa mitään, ja hassusti että viisinkertaisen hinnan 4500mk sain kun tästä (uuden omistajan mukaan helmi) luovuin :cry:
     
  14. wili

    wili 3rd gear

    Entisistä -78 Rekord STW 1,7N woimamoottorilla. Ostin sen leimaamattomana -92 tuliterät Hakkapeliitat alla 1800mk. Kolme vuotta ajoin ja möin pois 4000mk... Yksi kansipahvi ja muutama paikka katsastukseen.

    Nykyisistä tuo -97 Mondeo. 6 vuotta & 120tkm takana. Vetarit, jakohihna, takaiskarit, etulaakerit + toinen napa. Normi öljynvaihtojen päälle ehkä 100€/vuosi mennyt tähän mennessä. Saas nähdä kauanko tuuri kestää... :D
     
  15. always bb

    always bb Gearhead

    - 92 vani 6,2 tekniikalla 10,5 vuotta tuli ajettua ja yli 200tkm. Vesipumppu
    oli isoin prokkis noin huoltojen kannalta mitä piti tehdä. Nyt -87 suburbani
    käyttiksenä samaisella tekniikalla takana jo 3,5 vuotta huolettomasti.

    huonoimpia käyttiksiä minulla on ollut toyotia en tiedä miksi mutta ne on ainoat autot jolla olen jäänyt tielle
     
  16. tha022

    tha022 Gearhead

    -89 sierra. 11v. palveli uskollisesti. kunhan vain vuosittain vaihtoi öljyt,filsat,tulpat ja oikean alatukivarren niin toimi hienosti.
    Tais olla talvisin parkkiksen ainoa auto joka ei ollut tolpassa ja aina lähti käyntiin. Kerran jouduin kävelemään ja silloinkin loppu bensa. väitin kovasti ettei suomeen niinkylmä tulekaan ettei sierra käyntiin lähtis.
    Enkka ilman tolppaa -37 vuonna 97, loota ja perä öljyt niin jäässä että piti pari kilsaa ajaa ykkösellä että lähti toimimaan :rotfl:
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Edellinen vaggine, 03-passat. 80tkm. ainut mikä meni oli laturi.
    myös mitsu lankerias 90- hintaansa nähden vähän tekemistä, ehkä 500e
    korjauksiin 4v. aikana. ja myös n. 80tkm. tuli ajettua.
     
  18. 370

    370 Gearhead

    Cherokee -92. 3 vuotta ja 30tkm ajettu, kardaaniristikko vaihdettu tänä aikana, oli finaalissa jo ostettaessa. Usa-valmisteita ei paljoa tällä listalla näy, jaappanilaisia senkin edestä. Ai niin, tuo Jeeppi on kasattu Itävallassa.
     
  19. juro the dog

    juro the dog 1st gear

    volvo 244, 245, 245, 245, 744
    toyota carina, corolla, corolla
    ford cortina, cortina, escort, fiesta

    eipä mul ole oikein epäluotettavia ollu. 1.6 taunuskin alkoi pelaamaan 2-litrasen imarilla ja weberillä.

    ainii! olihan se toinen fiesta mikä sytty kesken ajon palamaan! :rotfl:
    mut eihän se ole varsinaisesti epäluotettavaa jos vaan kerran jättää tielle? :D
     
  20. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Dieseli??? Ne on meinaan kasattu Itävallassa...
     

Kerro tästä muillekin!