maahantuontikatsastus turussa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Elevator, 1.9.2009.

  1. Elevator

    Elevator 1st gear

    Huomenna olisi tarkoitus maahantuonti katsastaa rakkine. Vihdoin.

    Millä konttorilla on saatu hyvää palvelua moisessa asiassa? Jokaisessa autossa kun on jotain sanomista, tai ainakin sellasta voi tehdä.

    Minne siis veisin? Yhden puolesta äänen oon saanut uhrilähteenkadun a- katastuksesta, ja pari heti perään sitä vastaan. Omat muut rakkineet oon melkeen poikkeuksetta katsastanut kaarinan a-katsastuksessa. Orikedon katsastus Centeristä oon kuullut tutuilta vaan moitteita. K1 katsastajista ei oikeestaan edes ole kokemuksia

    Minne siis viedä, kertokaas?

    Myös muut lähipaikkakunnat käyvät, Salo, kenties viel forssakin, mutta mieluiten Turussa..
     
  2. moscowiz

    moscowiz Gearhead

    Kaarinan k1-asemalla jenkkiharrastaja katsurina. kyseinen kaveri hoiti ainakin viime kesänä ainoana rekisteröintikatsastukset ko asemalla. Ei jäänyt pahaa sanottavaa, aiheesta kaikki huomautukset. (kuten kori kiini rungolla johtosarjalla....).Raision k1-asema kans ok ollut. Pääkallopaikasta kuullut hyvää. Kaarinan a-katsastukseen (haistavittumikkola!) älä missään nimessä mene, siellä ei päde suomen laki, lakikirjasta näytettynäkään. Orikedon katsastus center ehdottomasti kiellettyjen listalla (haistakaapaskakaikkisiellä).
     
  3. palotila

    palotila Gearhead

    Ei ole tuoreita kokemuksia, mutta 2007 tammikuussa toin mondeon ruåttista. Maahantuontikatsastus Orikedon katsastus centerissä kustansi jo silloin 140e 24 minuutin työstä. Hinta oli p.....stä jo silloin. Tällä hetkellä boikotoin A-katsastusta ja K1:stä jo sen takia että voitot valuu ulkomaalaisten pääomasijoittajien taskuun. Jos kerta ryöstetyksi tulee joka tapauksessa, niin kuitenkin mieluummin kotimainen ryöstäjä.
     
  4. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Caddyn kävin maahantuontikatsastamassa keväällä Raision K1:llä. Homma sujui hyvinkin asiallisesti.
     
  5. aba

    aba Gearhead

    Ääni Raision k1, aiheesta sanovat ja teknistä tukea oon saanut tarvittaessa.
     
  6. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Orikedon A-katsastus sekä Nummen katsastus saavat äänen meikäläiseltä. Hylsyt ovat tulleet vain täysin asiallisista syistä.

    Orikedon katsastuscenter täysin pannassa meikäläisellä sekä kaikilla tutuilla.

    Onhan tuo 200e täysin riistohinta maahantuonti katsastuksesta...
     
  7. Gerball

    Gerball Gearhead

    Raision K1. Ehdottomasti!!
    Siellä tullut perheen käyttikset + useampi 50-60 luvun kosla + muutama 80 luvun prätkä maahantulo katsastettua. Koskaan ei ole mitään hampaankoloon jäänyt, vaikka useampia hylkyjäkin vuosien varrella saanut, kaikki aiheesta. Erittäin ystävällinen palvelu ja teknistä apua saatu joskus visaisiinkin juttuihin.
    Orikedolle en menisi vaikka olisivat ainoat konttorit Turun seudulla, on kokemusta molemmista.
    Uhrilähteenkatua pitkävihaisena vältän myös viimeiseen asti. Aikaan ennen yksityisiä sieltä sai takuuvarman hylsyn jos jenkillä sinne eksyi, (tuohon aikaan vaan ei juuri vaihtoehtoja ollut) Oma kärry mm. hylättiin joskus -80 luvun alkupuolella kun ei antenni ollut korilinjan mukainen !!
     
  8. Elevator

    Elevator 1st gear

    kiitos vinkeistä, kovasti arvon nyt oikeestaan raision k1 ja uhrilähteentien väliltä.

    On noilla kyl konttoreilla aika paljon vaan palvelussa eroa. Seinäjoella kuulemma katsastusmies meistaa valmistenumeronkin runkoon, tossa Turun pääkonttorilla uhrilähteentiellä sanoivat puhelimessa että tuut eka käymään ja he näyttää minne se pitää meistata ja sitten seuraavalle käynnille teet sen. Ajatus oli siis lähinnä noilla vissiin se että eihän se kerralla kuitenkaan läpi mene.

    Jonnekkin sen huomenna ajan joka tapauksessa. Noita 5 kirjainen kilpiä ei oo enää monessa paikassa edes olemassa. Siksi päätin kiirettä pitääkkin.

    Tänään kun viel vaihdoin öljyt ja laitoin paikkoja katsastuskuntoon ilmeni yllättävä vika, koeajolla takajarrut meinaa mennä lukkoon. Sama vika oli kolmisen vuotta sitten myös, mutta sen jäljiltä tuntu että se korjaantui ihan ajelemalla. Nyt kai noille olis jotain tehtävä enne huomista. Oliskos ehdotuksia? Pitääkö laittaa viel hätäsesti potentiometri takajarruille ja säätää niistä tehoa pienemmäksi?
     
  9. Elevator

    Elevator 1st gear

    Jarrut saatu ainakin jonkin asteiseen balanssiin, takarummuissa oli kengät päässeet vähä turhan lähelle ja etulevyt kaipas pientä hiontaa ja jarrucleaneria. Saas nähdä kuin huomenna käy
     
  10. virta

    virta Gearhead

    Turuun uhrilähteenkatua suosittelen,siellä kaivertavat runkonumeronkin ilmaiseksi mikäli tarpeen(monessa jenkissä on).Autoja menee paljon läpi niin ovat ajan hermolla eivätkä pelästy erikoisempaakaan autoa.
    Myös Myllyn A katsastus on OK.

    Raision K1 katsastajia neuvoisin välttämään kerran et uudehkon auton kanssa ole liikkeellä,sellaistakin kyllä tutkivat kauan.Lisäksi paikka on ruuhkainen kun ihmiset mieltävät sen hyväksi "yksityiseksi".Kaikkea muuta...

    Orikedon katsastus centeristä en pidä minäkään.
     
  11. Elevator

    Elevator 1st gear

    Katsastus suoritettu raision K1 katsastajilla huomautuksitta. Aivan loistava palvelu, kiitos vinkeistä. Suosittelen lämpimästi! Katsastuksen suoritti Jukka Kopponen, joka tuntui itsekkin olevan kiinnostunut amerikkalaisista. Todella mukavaa palvelua. Joissakin konttoreissa kun ei osata sanoa edes päivää.

    Nyt on sitten autossa tiettävästi turun seudun viimeinen pari 5 merkkisiä kilpiä tunnuksella CZY-58 :D Eipähän tarvitse numeroiden mukaan huolehtia talvisäilytyksen jäljiltä heti ensimmäiseksi katsastamistakaan.
     
  12. teepee

    teepee Gearhead

    Mulla on vain hyviä kokemuksia tuosta Orikedon katsastus Centeristä, ainakin Aspenin rekisteröintikatsastus 14 vuoden seisonnan jälkeen sujui ihan ok, päästöt kun olivat pielessä niin katsuri käski ottamaan meisselin seinältä ja säätämään kaasarin sillä aikaa kun hän katsoo muita paikkoja.
    Ja muutenkin meni ihan ok vaikka hylky tulikin väljien pallonivelten takia.
    Ja tossa toisen kerran kun Carinan romu keitti päästömittauksessa niin haettiin kannulla lisää vettä ja käski kääntää auton niin että vedet valuu pihalle eikä hallin lattialle ja katsastus jatkuu...

    Ihan sen takia tuota paikkaa oon käyttäny kun se taitaa olla ainoita joka ei kuulu noihin isoihin ulkomaalaisomisteisiin ketjuihin? Hinnat nyt on suunnilleen samat kun muillakin eli aivan liikaa, pakun katsastus kesti 15min=79€
     
  13. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    ite oon käyttäny kaikki autoni orikedon A-katsastuksessa mukaanlukien amerikanautoni maahantuontikatsastuksen ja vain positiivista palautetta on annettavana! :D
    ei katsastukseen mennä sinne missä helpoiten läpi pääsee :eek: en ainakaan mä!!!
    meen sinne(orikedolle)koska tiedän että autoni on sen jälkeen kunnossa,ja voin huoletta ajella :lol: enkä minnekkään hyvä veli paikkaan josta jo pois ajaessa saattaa vaikka auto hajota.
    EI NE TURHASTA VALITA ,SE ON MEIDÄN KAIKKIEN TURVALLISUUTTA!!!!!!
    (monesti hylätty ja aivan aiheesta vaikka se joskus ahistaaki)
     
  14. virta

    virta Gearhead

    pakun katsastus kesti 15min=79€[/quote]


    Käy ottamassa päästöt muualla niin on vain 48 e!Tuo on ainoa konsti tällä hetkellä saada hintaa alas.
     
  15. kuutio

    kuutio Gearhead

    :mad: Orikedon kats-centerissä tuli käytyä kaksi kertaa ensimmäisen ja viimeisen.. oriketo A parempi, riippuu katsurista. Uhrilähteenkadulla uhrataan ainakin viattomien autoilijoiden rahat :rotfl: mutta ystävällisellä palvelulla. :poff: Se iso-heikkilän uus oli ainakin näin avajaisissa vähä halvempi ja asiallinen vaikka onkin samaa orikedon kanssa... mitenkähän jatkossa?
     
  16. Elevator

    Elevator 1st gear

    kyl tää katsastaminen on sellasta gehennaa. Itte tykkään pitää laitteeni siin kunnossa että ne on katsastettavissa milloin vain, missä vain. Mutta on se vaan niin että konttoreissa on eroa, jokainen valikoi sen joka omalle vartalolle sopii parhaiten.

    Tuntuu että konttoreissa on ainakin sellanen ero että toisissa ollaan todella tarkkoja vanhojen autojen kanssa, toisissa uusien. On se mukavampi mennä vanhalla autolla sellaseen konttoriin jossa ei pyydetä vaikka alkuperäistä sivuheijastinta maalaamaan, vaan teippikin riittää. Taikka ei oo niin väliä jos alkuperäiset valot on jo vähä ajastuneet. Kyl mä tyytyväisenä murisen kun katsastusmies uskoo auton omistajan sanoja, jos jostain osasta vaikka joutuu toteamaan että uutta ei saa, pakko on vaan koittaa se jotenkin viisaasti korjata.
     
  17. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    [quote="jorkkeri72"
    EI NE TURHASTA VALITA ,SE ON MEIDÄN KAIKKIEN TURVALLISUUTTA!!!!!!
    (monesti hylätty ja aivan aiheesta vaikka se joskus ahistaaki)[/quote]

    Mulla valitettiin käyttöautosta semmosta seikkaa, että edellinen omistaja oli peruuttanut tolppaan ja peräluukkuun oli syntynyt keskelle lommo sen seurauksena. Ei ollut vaarassa ruostua kun oli maalattu kohta sen jälkeen eikä mitkään valot yms. olleet kärsineet kolhusta... Ei mitään turvallisuus yms. seikka ollut uhattuna. Eli ei mitään järkeä asiasta valittaakaan, sehän oli pelkkä ulkonäköseikka...

    Joten kyllä turhasta valitetaan välillä, sen tähden on parempi valita konttorinsa...
     
  18. rakkari

    rakkari 3rd gear

    orikedon katsastus center- ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET MENKÖ IKÄNÄ SINNE
    kaarinan a-katsastus- SAMA KUIN EDELLISESSÄ MUTTA LISÄTTÄKÖÖN SEN VITTUPÄÄ ASEMAN JOHTAJAN JOLLA ON TODELLAKIN IHAN OMAT SOVELLUTUKSET LAKIIN KOSKIEN

    ainut asema josa käyn niin on orikedon a-katsastus tosin kohta vaihdan senkin kun pursiainen häippäs tosta orikedon a- katsastus asemalta ja perusti oman tuulissuolle, avataan näinä päivinä, en kenenkään muun ihmisen antaisi edes katsastaa autojani on meinaten melko pätevä äijä ja väittäisin että en ole ainut joka on tätä mieltä... :-?
     
  19. moscowiz

    moscowiz Gearhead

    Orikedon katsastus-centerissä hylky tuli aikoinaan pv volvon punaisista takavilkuista (alkuperäiset) ja varapyöräkotelossa olevan 5cm halkaisijaksi reiäksi ruostuessa suurentuneen vesireiän. katsuri käski hitsata kokonaan umpeen. Ajoin suoraan toiselle konttorille ja leima tuli. Kallistahan se tollee on.

    Emännän autosta ei löytäny vikaa, alkoi laskemaan nastoja ja löytyihän sieltä takapyöristä yli 50% heitto nastamäärissä. Määräys tulla näyttäämään. Ajankohta huhtikuun alku. Menin näyttämään kesärenkaat vaihdettuani, oli toisella katsastusmiehellä omituinen ilme kun kävi toteamassa kesärenkaiden nastojen määrän täsmälleen sama

    Kaarinan a-katsastuksen päällikkö Mikkolasta riittäisi tarinaa pitkäksi aikaa harrikan katsastuksesta. Siinä sai rahalle vastinetta kun ukko vittuili pari tuntia kiertelemättä, ja muutama kohta ei menny lainkaan niinkuin suomen laki sanoo, vaikka kirjasta insinöörille näytinkin, ja katsastuksen aloittanut katsastusmies yritti päällikköään oikaista virheistä. Kaiken huipuks ukko yritti ajaa autolla minusta ja prätkästä yli muutamaa päivää myöhemmin. Mukava mies kaiken kaikkiaan, terveisiä vaan sinne kaarinaan
     
  20. virta

    virta Gearhead

    Orikedon Katsastus centerissä kävin emännän 80tkm ajettua käyttistä näyttämässä,eikä mennyt läpi niin päätin että omine romuineni en mene edes lähelle.
     

Kerro tästä muillekin!