Maailman nopein mäkihyppääjä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja hejo, 6.1.2008.

  1. El kamina

    El kamina 3rd gear

    Vi__ taas tätä tyhjän päiväistä kateellisten JEESUSTELUA!!!! :argue:
    Nyt ne onkin pienet noi verot, mutta ootakko omalle kohalle sattuu niin ei sa___mikä itku! :soosoo:
    Kuka nyt per__ haluaa Subarosta maksaa 7500euroa! :soosoo: :wink: Varsinkin kuns en muunmaanlaiset saisi palkintona ihan niin kuin ilmaiseksi!
    No tuohan voisiolla valtiolle uusi verojen keräyskohde: palkinto vero!
    Niin saataisiin kerättyä Palanderilta, Räikköseltä, Selänteeltäkin rahat jos nyt esim. stanley cuppin erehtyis tähän maahan tuomaan! :odroll:

    Ja hei ei se 52 000tonnia ole nyt niin ihmeellinen vuosipalkka!! :soosoo:
    Kun se noinkin herkässä lajissa kuin mäkihyppy voi jäädä tämän kauden lähes ainoaksi tuloksi!! ja kun siitä miinustetaan huippurheilijan urankesto.... No lahjattomat/saamattomat vikisee :mad:

    PS. Hienoa Janne!!! Onnittelut :rotfl: Kunnon työstä kunnon palkka!!! 8)

    :pinup:
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Mita sina sanoa? Ei jummarra :odroll:
     
  3. skotikka

    skotikka 3rd gear

    komeeta katseltavaa oli! meilläkin pikkupoika, 3-v., otti isästään mallia ja kaikki uusinnat huusi:- menee, menee, menee..HYVÄ!

    kovat hermot o hemmolla. vai miten se olikaa et oli pitäny mennä päiväunille ku oli ruvennu vähän jännittään.. :lol:
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Taitaa olla edelleen: http://tinyurl.com/yqzdzn
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Aikanaan keilaaja Mika Koivuniemi sai tuoda palkintoautonsa autoverovapaana Suomeen, mutta joutui maksamaan siitä tuloveron. Onko sitten keilaajien mäkihyppääjien kohtelu erillaista. No verojahan siitä autosta joutuu joka tapauksessa maksamaan, millä nimellä ne sitten menevätkään.
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Kyllä, helppohan se on sanoa, että maksaa vaan sen ja sen verran veroa ja tuo auton suomeen. Mutta kun mäkihyppääjän tulo koostuu noista palkinnoista ja niistä pitää maksaa veroa. Monikohan suostuisi siihen, että vuoden palkka maksetaan autona, jäljelle jäävä veron osuus täytyy sitten maksaa itse. Kyllä ainakin valmistusmaan täytyy vaihtua ennenkuin itse moiseen suostuisin :D
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Kilpailuun lähtiessään on kyllä jo tiennyt mikä oheispalkinto siellä odottaa. Tää autohan on mäkiviikon bonuspalkinto, jonka lisäksi tulevat normaalit maailman cupin osakilpailupalkinnot. Hesarin mukaan Ahosen tiensti mäkiviikolla oli 52.000 euroa, 15.000 euron hotelli- ja matkalahjakortti sekä 27.000 euron arvoinen Subaru. Ja hyppääminen on mäkimiesten työtä ja palkintorahat vastaavat duunarin palkkaa ja jokainenhan joutuu maksamaan palkastaan veroa, tuli se sitten missä muodossa hyvänsä.
     
  8. Cata

    Cata 1st gear

    Onnea Jannelle Catapult Racinginkin puolesta, auton kanssa tai ilman.
    Hieno suoritus, hitto mikä kisa oli viimeinen!

    -Cata-
     
  9. HT

    HT Gearhead

    Nyt kun ahonen lopettaa mäkihypyn onkin aikaa keskittyä "autoiluun". Tuskin tulokset ainakaan huononee.
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Vielä kun olis auto....
     
  11. Fireball

    Fireball Gearhead

    Niin mites noi TF kuviot nyt oikeen meneekään? Jari Halinen oli ainoo suomalainen osallistujien listalla ens viikonlopun Easter Thunderballiin SantaPodissa, kenen auto se Jarilla on allaan? Kun ei oo uutisia Eaglen eikä Rune Fjeld motorsportin sivuillakaan että kuka kurvaa kenenkin tallissa

    Että onko sitä Jannelle autoa vai alanko hitsaan? :rotfl:
     
  12. Fireball

    Fireball Gearhead

    Itse itselleni vastaten tämmönen löyty netin syövereistä:

    Janne Ahonen (Eagle Racing Team) ja
    ATV-Marketing Oy yhteistyöhön!
    Monilahjakas huippu-urheilija Janne Ahonen ja hänen edustamansa kiihdytysauto-talli Eagle Racing Team ja ATV-Marketing ovat tänään 29.11.2007 sopineet yhteistyöstä koskien Janne Ahosen ja Eagle Racing Teamin yhteistyökumppanien hankintaa.



    Eagle drag racing kausi 2008
    Top Fuel on Maailman Nopein Urheilulaji. 8000 hevosvoimaa, 0-500 km/h 5 sekuntia, takaa sen, ettei mikään muu laji ei pääse edes lähelle Top Fuelia.
    Eagle Racingin ykköspilotti, Janne Ahonen 30 v, ajaa täyden viiden osakilpailun EM-sarjan Drag Racingin kuninkuusluokassa, Top Fuel :ssa,
    Eagle 2 Seat Dragsteria kuljettavat kokeneet Antti Horto, Tero Tupala, Jari Halinen sekä muut Eagle kuljettajat.
    Kaudella 2008 team panostaa varsin vahvasti myös omien asiakasajotapahtumien uudistamiseen sekä rata-autoiluun etenkin Endurance luokissa.
    Kauden 2008 tavoitteet
    Teamin ensisijaisena tavoitteena on pyrkiä antamaan mahdollisimman hyvät edellytykset Janne Ahoselle hänen toisella Top Fuel kaudellaan. Ahosen ja teamin tavoitteena on EM titteli, joka on realistinen, sillä team on vuokrannut Jannelle tulevalle kaudelle norjalaisen RF Motorportin EM pronssi Dragsterin. Lisäksi Janne ja Team pyrkii rikkomaan maagisen 500 km/h rajan. Toisisijaisesti koulutamme ja ajamme sisään omaa miehistöämme Drag Racingin kuninkuus eli Top Fuel –luokkaan. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi ATV-Marketing tulee omalta osaltaan tekemään myös parhaansa.


    Ja Fyyran uutisissa olikin Jari Halinen + Mad Bomber tietoa
     
  13. zodiac

    zodiac 1st gear

    Lainattua toisesta topicista:

    LEHTIMÄKI TOP FUEL:N (22.10.2007)


    Timo Lehtimäki on ostanut Tommy Möllerin Top Fuel dragsterin Suomeen, ja
    ajaa sillä kaudella 2008 Top Fuelissa!

    Lehtimäen ajatus TF:n siirtymisestä on ollut vireillä jo 90- luvun alussa,
    tarkalleen jo vuotta ennen kuin Paha-Paavali Poutiainen ajoi legendaarisen
    5,0 Motoparkissa. Viimeinen niitti oli viime kesänä Mantorpissa koettu
    karvas tappio, jolloin Timo tokaisi ;"nyt loppuu nämä jarrutteluluokkien
    ajo!"

    Mietinnässä oli useita eri vaihtoehtoja, mm. a-fueler, jolla Krister
    Johansson ajaa Top Metanolissa jne. Nyt oli sopiva hetki hankintaan. Tommy
    Möllerin fueler oli sopivasti myytävänä ja varsinaiset neuvottelut
    aloitettiin SM- finaaleissa Alastarolla. Dragsterilla on ajettu
    parhaimmillaan 4,81 / 502, auto on ostettu täydellisenä, turn key
    -periaatteella.

    Kaudella 2008 ajetaan ainakin Alastarolla lisenssin merkeissä, myös
    Alastaron EM kuuluu varmoihin tapahtumiin. Loppukauden osalta rahoitus on
    vielä hiukan vaiheessa, ja jos löytyy mielenkiintoa liittyä tukemaan TIL-
    Racingin toimintaa Top Fuelissa, yhteystiedot löytyy osoitteessa
    www.til-racing.com
     
  14. SC 285

    SC 285 1st gear

    Tuolla fyyran sivullahan luki että Jarilla on sama auto milläse ajoi lisenssin ja Hockenheimissa. Mun ymmärtääkseni se oli toi sama auto milla Ahonen ajoi viime kauden...???
     
  15. Tea

    Tea 1st gear

    Näin mäkin ton ymmärsin, kun tossa aikasemmin asiasta "kylällä" kuulin.
     
  16. turbo

    turbo 3rd gear

    Top Fuel

    Olisi hyvä aina muistaa mainita lähde. Jannen kaudesta löytyy tietoa täältä: http://www.atv-marketing.fi/ahonen.htm

    Onkos Janne Santa Podissa vai näyttelyssä? Tommi ja Timo nähtäneen ainakin näyttelyssä. Eaglen ja TIL-Racingin sivuja ei ole päivitetty aikoihin...
     
  17. turbo

    turbo 3rd gear

    Tommin ja Timon nitroputket ovat näyttelyssä. Timon kuljetuskalustokin oli esillä. Tommia en tavannut, mutta Timolla riitti kovasti juttua ja nippelitietoutta autosta :) Harva tulee ajatelleeksi esimerkiksi polttoainekustannuksia: yksi tynnyrillinen nitroa riittää kahteen lähtöön :eek:

    Täällä oli aika mielenkiintoista nippelitietoa oheislukemiseksi.

    edit: typo korjattu ja linkki lisätty
     
  18. homer

    homer Double Gearhead

    Ja olin kuulevinani että yksi lähtö (ilman ongelmia) maksaa 3000 euroa.....
     
  19. turbo

    turbo 3rd gear

    ja Jannella ainakin tuplasti, kun ajelee laina-autolla.

    Pelkän käynnistyksen voi laskea maksavan 1000 euroa. Taitaa pojat kiitellä halpaa taalan kurssia, kun osat on nyt noin 35% alennusmyynnissä parin vuoden takaiseen verrattuna :D
     
  20. exchevelle

    exchevelle Gearhead

Kerro tästä muillekin!