Maailman nopein mäkihyppääjä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja hejo, 6.1.2008.

  1. SC 285

    SC 285 1st gear

    Taitaa olla vaan osa katteista tosta Nataasin autosta...
     
  2. Huhu

    Huhu 1st gear

    [quote="SC 285
    Taitaa olla vaan osa katteista tosta Nataasin autosta...[/quote]

    Ah so. No niinpä taitaakin, kun katsoo uudemman kerran. Teillä parempi silmä.
     
  3. Fireball

    Fireball Gearhead

    Viikonlopun Kalevassa Rukan kisojen raportissa Janne itse kertoi ajavansa koko 5 kisan TF sarjan. Että taitaa niillä auto sit olla, ja hyvä niin
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  5. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    mad bomber-kuskimme halinen ajaa kaikki fia-kisat.
    jannen ajokuviot selviävät kyllä ajanmittaan ja kertovat kyllä kun on kerrottavaa. malttia...

    t. ripa
     
  6. turbo

    turbo 3rd gear

    eikun

    Siis tuossahan sanotaan (vapaasti suomennettuna), että Jannen ajamisesta vuonna 2008 on puhuttu ja tiimin jäsen Halinenkin saattaa ajaa ensi vuonna (siis vuonna 2008) Hockenheimissa. Tuo pätkä on kirjoitettu vuoden 2007 kisoista kauan sitten.

    Jos ei saksa muuten taivu, niin tämä auttaa: http://babelfish.altavista.com/
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Re: eikun

    Saksan kieltä opiskelleena minä ymmärsin kyllä. Kiva kun selvensit muillekin. Tosiaan Halinen ajoi Top Fuel lisenssin Saksassa viime vuonna ja samalla Ahonen esittäytyi medialle TF-kuskina.

    Babel Fishiä tuli käytettyä hiljattain lukiessani Brasilialaisen vauhtiputkan sivuja (portugali > englanti). Ei toimi kovin hyvin ainakaan erikoisalojen käännöksissä.
     
  8. gremlin

    gremlin Gearhead

    Re: eikun

    Toi Brasilian portugeesi ja etelaisen amerikan/caribian espanja on aika lailla erillaista kuin naa euroopan vastaavat. Aika hankalaa noitten baabelien ja eurotranslaattorien kanssa saada kaikkii asioita selvaks.
     
  9. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Re: eikun

    Menee ohi varsinaisen aiheen, mutta....

    Varmaan näin on! Ku koettais savvoo kiäntää enklantiks... (Juu en osaa "savvoo")

    Tämä menee Babel Fishiltä vielä hyvin - siis Brasilian portugalista englanniksi:
    21 pc MOP-4532711 Bloco Mopar V8 small block alum�nio com tampa de engrenagens completa > Babel Fish > 21 PC MOP-4532711 Block Mopar alum?nio V8 small block with complete cover of gears

    Mutta:
    23 pc FMS-M6010-R302 Bloco Ford Motorsport Ford 302/347 4 parafusos por mancal 1500HP > Babel Fish > 23 PC FMS-M6010-R302 Block Ford Motorsport Ford 302/347 4 screws for lame person 1500HP

    Muita mielenkiintoisia osia http://www.powertechnos.com.br/produ/380.htm

    Powertechnos pääsivu - kiva animaatio introssa.

    Aihetta pakonomaisesti sivuten: miten on Jannen kielitaidon kanssa? Äijä on kuitenkin 15 vuotta kiertänyt maailmaa. Saattaa olla käytäntölähtöinen hänen kielitaitonsa? Vähän sellainen käsitys jäi Ruotsin tv:n lyhyen lyhyestä haastattelusta Mantorpin kisoista 07. Siis ei ole kieliopillisesti ja foneettisesti kovin oikein, mutta tulee kuitenkin ymmärretyksi.
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

  11. homer

    homer Double Gearhead

    Villi arvaus, suomen eka nitro (dragster) kuski?
     
  12. Fireball

    Fireball Gearhead

    Se vois olla paha?
     
  13. jknR

    jknR Gearhead

    Janne Ahonen on pistänyt oman tiimin pystyyn.
    http://www.mtv3.fi/viihde/plustv/urheilu.shtml?1387072#kommentit

    Janne Ahonen perusti kiihdytysautotallin.

    Entinen mäkikotka on hurahtanut täysillä kiihdytysautoiluun. Lajia jo usean vuoden ajan harrastanut Ahonen on perustanut oman kiihdytysautotallin.

    Mäkihyppysukset naulaan laittanut Ahonen, 34, paljasti Viihdeuutisille perustaneensa oman kiihdytysautotallin, joka kantaa nimeä ART. Tallin nimi tulee kirjaimista Ahonen Racing Team.

    – Tänä kesänä en ole itse ajanut, vaan keskityin tallin ja oman tiimin rakentamiseen. Siihen, että pystyn tulevaisuudessa ajamaan. Kaikki on vielä kesken, mutta hyvässä vauhdissa, ex-mäkikotka kertoo.

    Itse korkeimmassa Top Fuel -luokassa ajava Ahonen aikoo rakentaa talliinsa monen eri luokan kokonaisuuden.

    – Tallissa on useampi kuski ja useampi luokka. Pienimmistä luokista ihan Top Fuel -luokkaan asti.

    Ahosen vanhin poika Mico, 9, on seurannut isänsä jalanjälkiä niin kiihdytysauton rattiin kuin mäkihyppytorniin. Junioriluokassa ajava toisen polven mäkihyppääjä on omassa luokassaan vielä haastaja, mutta isä-Ahonen katsoo luottavaisena tulevaan.

    – Mico oli tänä kautena kahdestoista tai kolmastoista siinä sarjassa, mutta on nuorimmasta päästä niissä hommissa. Siellä on näitä konkarijunioreita, joiden löylyttämiseksi tarvitaan vielä kokemusta. Niitä me tässä vuosien varrella hankitaan, ylpeä isä kertoo.

    Janne ja Mico Ahonen eivät ole ainoat Ahoset, jotka tulevat tulevaisuudessa astumaan kiihdytysauton rattiin. Janne Ahonen paljasti Pasi-veljen ajaneen kesällä oman ajolisenssin.
     
  14. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  15. Mika.V

    Mika.V Gearhead

Kerro tästä muillekin!