Maalataanpa telalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Lerssinen, 17.2.2008.

  1. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Näin juuri.

    Mitä jos maalaisit kumminkin ruiskulla ja teollisuuden käyttämällä uretaanimaalilla, kuten DX ehdotti. Maali maksaa n. 100e 10 litraa. Sävyn ja kiiltoasteen saat valita vapaasti. YV:tä lähettämällä mahdollisesti myös ruiskutusapuja.
     
  2. 66monaco

    66monaco Gearhead

    kuten sanoin kokeilen eka takaosaan sitten päätetään mitä/miten teen. kaveri on ammattimaalari niin olla myös mukana päätöksen teossa. hän juuri myös haluisi kokeilla telaamista. ilmoittelen mitän siinä sit käy.
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    aiva, ja kun ottaa ruosteenestopigmentoituna,
    vaikkei tähän rojektiin pintamaaliksi kelpaiskaan, ei mee silti haaskuun koska on täyttävää ja aika hyvin hioontuvaa pohjamaalia/runkomaalia melkein mihin vaan.
     
  4. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Kokeilepa samalla vähän erilaisia teloja. Mä käytin Temadurissa n. 3-5mm nukalla olevaa enkä voi sanoa silinneen ihan kauheen hyvin, tosin oli metallinhohtoa niin siinä telajälki näkyy. Maalia sillä sai pintaan riittävästi, epoksi oli pohjana.
    Ja nahoittui viileälläkin säällä aika nopeasti eli voi tulla isona pintana ongelmaksi jos pitää palata jatkamaan jostain hetkeä aiemmin maalatusta kohdasta. Ja vartin telaamisen jälkeen tela tosiaan alkoi osoittaa sulamisen oireita mikä näkyi jäljessä.
     
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mul on 9L pytty pskanruskeeta peltikattomaalia, suunnilleen maitosuklaan väriä. saako siitä sävytettyä mitään muuta kuin mustaa? esim sellanen neukkuarmeijan tms vihreänruskea sävy oli mielessä jos sillä alkais töhrimään esim 900saapin.
     
  6. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Olisi pienenä haaveena laittaa lavuriin jenkkien military vihree pinta, menisiköhän telalla ?
     
  7. passerby

    passerby Gearhead

    eipä ole takataskussa korkeepaineruuttaa, maalaamosta nyt puhumattakaan.
     
  8. passerby

    passerby Gearhead

    mitenkäs yksityishenkilöille myydään noita "dur" -loppusia 2k-maaleja ku nehän on vaan teollisuudelle?
     
  9. onre

    onre 3rd gear

    Ai? Minä oon ihan maalikaupasta hakenut.
     
  10. passerby

    passerby Gearhead

    no hyvä on sitten.. en ole kakskomponenttisia ostanut.
     
  11. nv-550

    nv-550 Gearhead

    Kokkolasta Storen Väri:stä oon itekki ostanu paljon eri maaleja,kyllä liikkeistä myydään teollisuuteenkin tarkotettuja maaleja.Varsinkin raskaankaluston maaleja oon hankkinu paljon ja saa minkäväristä/sävyistä ite vaa haluaa! 8) Eikä tosiaan ole kallista... :D
     
  12. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Onnistuuhan se telalla, mutta ruiskulla helpompi. Lue YV.
     

Kerro tästä muillekin!