maalia pintaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Annie Mopar, 7.10.2005.

  1. Annie Mopar

    Annie Mopar 1st gear

    Pitäs maalata '70 Valiant. Väriehdotuksia?
    Tuntuu aivan uskomattoman vaikeelta päättää, minkälaiseksi sen laittas...se on mattamusta tällä hetkellä, mutta en halua senväriseksi jättää... Tahtoisin rassista sellasen melko "tyylikkään", siis ei mitään rairailinttaa (vaikka kyllä sillä varmaan laulettuakin tulee... :D ) Oon ajatellu mustaa kattoa, mutta...pääväri...?
    Netissä oli pirtsakka oranssi sellanen, mutta en oikein tiedä. En myöskään halua yrjönvihreetä orkkisväriä.
    Joten, hyviä väriehdotuksia, kiitos :)
     
  2. perkele

    perkele Gearhead

    hopea sopii moneen...... :soosoo:
     
  3. barfly

    barfly Gearhead

    Sisustan väri?
     
  4. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Nii ja sisustan värin lisäksi selvitä myös mikä on ollut auton
    orggisväri,siis jos ei jo tiedossa tai et halua sitä!
    Monesti se alkup. väri on vaan se OIKEA !
     
  5. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    SORRY...YRJÖNVIHREE?
    Luin HUONOSTI kirjotuksesi!
    Nyt kannattais miettiä vaikka ihan valokuvan (autostasi siis) kera,
    mikä olis SUN oma mieltymyksesi ja kuinka se käy tohon sun pirssiissi?
    MIMMONEN väri muuten ON yrjönvihree??? :eek:
    Mulla kun HARVEMMIN vihreetä pukkaa?
     
  6. roku65

    roku65 Gearhead

    Tummat värit kiiltävinä on haasteellisia pohjatöiden suhteen. Pieninkin väre erottuu selvästi, jolloin kokonaisuus pyrkii monesti miinuksen puolelle.
    Itse kattelisin värin jostain ton aikakauden moparin värikartasta. Jotain suht vaaleeta metskua ni kaikki pokkaukset erottuu kivasti iltavalaistuksessa.
    Kannattaa huomata värivalintaa tehdessä, että värikartassa pienellä läntillä oleva" hieno" väri tulee silmille isossa pinnassa. Useat orkkisvärit on aika taitettuja sävyltään paitsi noi high impact jutut muskelikopissa.
    Henkilökohtaisesti en ainakaan maalais mitään peruslilan sävyllä jonka jokainen teinirassi tuntuu saavan ennen paaliin joutumista...
     
  7. Annie Mopar

    Annie Mopar 1st gear

    Joo, orkkisväri on sellanen +-yrjönvihree...
    Oon kuitenki sitä mieltä, että toi on vielä sen íkäluokan auto, että en viitsi alkaa orkkistelemaan sen kanssa. Sitte ku mulla on 50-luvun tai 60-l. alun auto, ni sitten pitää olla tarkempi :rotfl: :rotfl: Mutta totta kyllä, että orkkis on periaatteessa paras vaihtoehto

    Sisustallakaan ei ole vielä väriä...joten se tulis ulkomaalin mukaan...Eli sisusta myös menee uusiksi...
     
  8. Annie Mopar

    Annie Mopar 1st gear

    Lainaus
    MIMMONEN väri muuten ON yrjönvihree??? :eek:
    Mulla kun HARVEMMIN vihreetä pukkaa?[/quote]

    Koita hernekeittoa ennen kunnon dokailua :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  9. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Koita hernekeittoa ennen kunnon dokailua :rotfl: :rotfl: :rotfl:[/quote]

    Heh-heh...kas-kas perkelettä? :lol:
    Ja VIELÄ parempi JOS söis METALLIVÄRJÄTTYNÄ sitä hernerokkaa?
    SITTE voiskin jo olla se orggisväri likellä?
    MUUTEN !
    Kun sanot,ettet -70 luvun autoa viitti orggistella?
    Eläs ny?
    Mun mielestä ei tartte ootella sen ikääntymistä,vaan HYVÄÄ vuosikertaa on sekin!
    Mulla ITTELLÄ kävi vaan TYPERÄ moka?
    Tuli värjäyttettyä Cyclone punaiseksi,enkä kysyny maalarilta minkä
    värinen se olisi orggiksena ollut?
    Sitte jälkeen päin tuli puheeksi:Dark green metallic!
    SAAKELI ???
    JUST se väri,mitä aikanaan Fordeissa ihailin. :(
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Maalaa miksi haluat ja miltä susta tuntuu.
    Mun lemppari väri on aina ollut kiiltävän musta kirkkaanpunaisella sisustuksella, oli auto sitten mikä tahansa.
     
  11. kmovat

    kmovat 1st gear

    jos metalliväriin päädyt niin ota mieleisestä sävystä versio jossa lisänä helmiäistä (monet uusien autojen värit on sellaisia) tuo mukavasti "eloa" väriin..
     
  12. Otto

    Otto Gearhead

    Riippuu kenen mieliksi autoa rakennat.
    Kiiltävä musta on aina tyylikäs.
    Baby blue oli joskus muodikas, niin oli grafiitin harmaa metallikin 90 luvulla, kirkas punainen 80-luvulla jne...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kirkkaan keltanen on ihan loistava väri! ei näy lommotkaan kovin hyvin, mutta erottuu massasta. Et kai halua sopeutua valiantin kanssa volvojen ja nissanien sekaan...
     
  14. Make.S

    Make.S Gearhead

    Jep,semmonen banaanin keltanen ja puskurit vihreiksi niin avot. :wink:
    Idellä sama ongelma dusterin kanssa.Kiiltävä musta olis hieno ja "ajaton" mutta pohjat pitäis onnistua helvatan hyvin.
    Eiköhän se pintaa hioessa ala hahmottua. :odroll:
     
  15. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Miten olis hailakka matta vihreä, valkoisilla liekeillä. Sisusta valkoista plyyshiä, ja sinne tänne tarkoin harkittuihin paikkoihin pitkää vihreetä karvaa. Tulis niin kauhee että se olis hemmetin hieno. :D

    Ite aattelin darttiini Tummaa metallihohto punaista, ja liekitkin siihen olis tarkotus vetästä ihan vaan pelkällä (kulta tms.) candyllä. Sisusta beige jostain "pehmeästä" kankaasta, ja lisä mausteeksi vähän tumman punaista plyyshiä. Nam!

    Ja mihinkään en yritä pakottaa, mutta elä missään nimessä tee niin kuin on joku tehnyt mun ke30 corollan kohdalla... Eli auto punainen, sisusta sinistä lyyssiä, ja orkkis yrjönvihreä väri paistaa siellä täällä sisustassa ja konehuoneessa. :soosoo: YÖK! Mun autosta löytyy siis kaikki ne värit jotka eniten hylkii toisiaan. :soosoo:
     
  16. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Pinkki sopii kailleen :lol: :lol:
     
  17. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Musta katto ja Hemi oranki kylkiin :eek: :lol:
     
  18. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Ei vaan tosissaan pitäisi ajatella mitkä muodot autossa miellyttää ja mitkä ei jos esim auto näyttää katsojan silmään liian isolta kannattaa harkita tummaa väriä koska näyttää pienemmältä kun vaalea ja vice versa, mitä muotoja haluu peittää mitä tuoda esille ja värit ja sävyt sen mukaan jos haluu jonkun pokkauksen näkyviin voi siihen vetää hieman vaaleampaa sävyä kun muualle mutta samaa väriä niin erottuu edukseen.
     
  19. Jatikka

    Jatikka 1st gear

    Helmiäisvalkoinen...
     
  20. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Joku tumma (sininen, vihree, kupari...)metallihohtomassa ja päälle mattalakka, nam :lol: .
     

Kerro tästä muillekin!