Maaliruiskun puhdistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Anonymous, 25.3.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miten kannattas parhaiten puhdistaa maaliruisku?
    Olisiko hyvä tapa ampua tinneriä läpi muutamia kertoja? ja upottaa ruisku tinneriin?
    Entäpä noi tiivisteet mitens noi kestää ton tinnerin.
    Ruiskussani on painemittri josta näkee ton tulevan paineen niin pitääkö sen olla ruiskutuksessa kun liipaisinta painetaa 2barissa vai sillonku ei painet??
     
  2. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Tiivisteet kestää tinnerin aivan hyvin . itse olen laskenut maalauksen jälkeen ruiskuohenninta läpi niin kauan että alkaa tulla kirkasta.Sen jälkeen jos ruisku jää pidemmäksi aikaa hyllylle olen irrottanut suuttimen ja neulan ja pistänyt likoon pieneen lasikippoon ja kannen päälle ettei haihdu.Toi painejuttu on vähän ruiskukohtanen ja riippuu maalin viskositeetista itse olen säätänyt paineen sillai silmämuna määräisesti mut se on käytännössä n,1,5-2bar.suuttimen koosta riiputen . pese ruisku aina käyttäen ko, maalin liotinta.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    kertosko joku myös että käykö tinneri rasvan ja silikonin poistoon??
    Eikös toi maali ole yleensä valmiiksi ohennettua kun ostin pohjamaalia niin siinä tuli mukana kovetinta ja maalari sanoi että se on valmis paketti maalattavaksi
     
  4. custom cruiser

    custom cruiser 1st gear

    Yläsäiliöruiskun puhdistus: Ensin kuivaan paperilla ylimääräiset maalit kannusta, sitten tinneriä sisään, heiluttelua ja ruiskutusta. Kannattaa käyttää paperituppoa suuttimen edessä kun ruiskuttaa, antaa vähän painetta suuttimen sisään, irroittaa paskan paremmin. Likainen tinneri pois, uutta tilalle, taas vähän ruiskutusta ja tiputtaa sitten ilmasuutin säiliöön likoamaan. Pidän aina tinneriä ruiskussa ja ilmasuutinta säiliössä.
     
  5. sakkeus

    sakkeus 1st gear

    ..

    VOIHAN SE MAALIKAUPPIAS OLLA SEN VALMIIKSI SEKOTTANU, MUTTA SAA OLLA MELKONEN MEEDIO ETTÄ TIETÄÄ MITEN OLET SEN MAALIN HALUNNU OHENTAA. MAALAUKSEN JÄLKEEN TINNERIT LÄPI JA SUUTIN JA MUUT HILUT RUISKUN KANNUUN JOSSA TINNERIÄ.
     
  6. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    ilmeisesti sulla on epoksipohjat käsissäs.Myyjä varmaan tarkoitti sillä valmiilla paketilla oikeaa suhdetta kovettajaa ja ohenninta ,maalia .EN SUOSITTELE silikoonin poistoa tinnerillä . siihen on sitä varten aineet olemassa .KAS kun ei myynyt kun oli valmis paketti ...?
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    kaada maalit pois,tinneriä kannuun,ravistele ruiskuta kaada pois ota reilu astia missä tinneriä,ota pensseli pese sillä koko ruisku,kannu ja ilmasuutin irti huuhtele puhtaalla kasaa ja ruiskuta reilusti uutta tinneriä läpi,rasvaa kevyesti neulan keski ja takaosa.jos on oikein pask.ruisku upota päiväksi tinneriin mutta ilmapuolen tiivisteet voi kärsiä pitemmästä upotuksesta.(eri ruiskut kestää eri tavalla)jos käytät paljon ruiskua käytäntö opettaa pikkuniksit.mutta älä käytä mekaanista puhdistusta ,kaivele reikiä puukolla tms:lla .ruisku on tarkkasuuttimien kunnosta.kohta joku ikänsä jenkkiänsä rassannut rebellippunen rasvaletti sanoo hakanneensa jäätä omalla ruiskulla ja silti toimii hyvin.(kaks talvee rakentanu kännissä kimppatallilla projekti ei edisty. käyttöjenkki,valtteri telattu kun en viitsiny ruiskuttaa hyvää, kuuluu selitys ja haukkuu ammattimaalarit kun pyytää rahaa töistään.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin pitääpä lähteä maalaamaan kun alkaa aurinko jo nousta
     

Kerro tästä muillekin!