maasturi hakusessa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja yadong, 19.9.2015.

  1. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Jyväskylässä pörrää päivittäisajossa tuollainen Range ja se on ihan tolkuttoman hienossa kunnossa. Väriltään auto on valkoinen ja siinä on vanhat läänikohtaiset rekisterikilvet, joista päättelen vuosimallisksi noin 1980. Menisi ihan suoraan museokatsastuksesta läpi. Toivottavasti se ei ole jo museokilvissä, kun sen näkee päivittäin tuolla suolaloskassa... Ylipäätään olen harmitellut miksi sillä ajetaan tässä paskakelissä, koska pilalle se menee hyvin nopeasti. Auton kuntoa katsellessa en tiedä onko se jossain vaiheessa täysentisöity, vaiko onko se ollut ajamatta jossain autotallissa 30 vuotta.
     
  2. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Hyvinkäällä oon nähny pari kertaa siistin vaaleenvihreen 3d Classic Rangen ja CMS:ssa oli punainen, on noita sentään jokunen säilynyt siviilikuosissa.
    Ja vaikkei tuo nyt ruosteelle olekaan immuuni, niin taitaa silti säilyä paremmin kuin moni saman ajan henkilöauto, kunhan toisinaan pesee pyöräkotelot ja alustan. Oma on käyttäautona just kurakelikäytössä eli silloin kuin ei raaski Alfa Romeota kurata, toki muulloinkin harrasteajossa vaikkei välttämättä maasturia tarttis, on se vaan niin kiva roksotin.
    Cooper TA3:set on olleet ihan kohtalaiset talviajossa näin tuoreena, yllättäneet positiivisesti. 70-luvun diisselikin käynnistyy hyvin 10 pakkasasteeseen asti ilman esilämmitystä, mutta taidan silti jättää kovemmat pakkaskelit muille autoille. 4000km on tullut ajeltua keväästä.
     
  3. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Tuollainen uudempikoppainen Blazer 4.3 -koneella vie kesällä matkassa A/C päällä about 12L nätillä ajolla, talvella ehkä litra enemmän.

    Kyläajon kulutus sitten jotain muuta, mutta harvoin mun ajossa yli 20 L satkulle saanut menemään.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Oma s10 blazeri se vanhempikoppainen meni hääjuomien hakureissulla 13l keskikulutuksella enkä mä motareillakaan himmaillu että ihan mentiin se perus vasemmankaistan nopeus koko ajan. Tämä toki kesällä takaveto päällä mutta kuitenkin kuormaa oli ~50lavaa juomista takastullessa ja 4henkeä kyydissä :D

    Edit. Ja tosiaan keskisuomesta asti liikenteelle eli kilometrejäkin tuli ihan sopivasti. Ja mittaus on varma koska lähtiessä tankki täyteen ja tullessa tankki täyteen samalta asemalta ;)
     
  5. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Vastaanpahan itse itselleni. Kävin merkkitiskiltä kysymässä ja vastaus oli, että SRT8:aan ei saa koukkua ollenkaan, putket tiellä. Eivät osanneet sanoa, että paljonko autolla saisi vetää, jos tilaan koukun jostakin ja asennan sen itse. Voi mennä liian vaikeaksi. Pitää alkaa katsella tuollaista 5.7 Hemiä varmaan sitten. 5,7:ssä on lisäksi hyvänä juttuna se, että siinä on alennusvaihde. Kysyn nyt vielä, että onko täällä kellään koukullista SRT8 Grand Cherokeetä?
     
  6. J.J.

    J.J. Gearhead

    Ei kannata pelätä koukuttomuutta. Se on varma että sinne kyllä koukun saa eikä ole mikään Ameriikan temppu asentaa, ja varmaan saa vetää aikaa reippaan painoista kärriä. Käyt vaikka asennuttamassa jos ei oma kiinnostus/aika riitä väkertämiseen, ettei jää hyvä auto yhden koukun takia hankkimatta.
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mikähän älynväläys on ollut tosiaan tuon srt8 -mallin putkien sijoittelu?

    Kuvan perusteella helppo katkaista nuo keskelle taivutetut putket tulemaan pönttöjen kohdalta ulos, ja koukku tuohon aukkoon?

    [​IMG]
     
    Muokattu: 5.1.2017
  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei se 5.7 versiokaan ihan lussu ole ja vähän enempi maasturi kuin SRT versio. Mutta SRT lienee maukkaampi jos on poljin lattiassa. Lämmin talviauto ainakin tämmönen hemppa.
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Aika hyvin menee vanha perusrange pahoistakin paikoista ilman lukkojakin, kun on osaava kuski. Hyvät soundit myös tuossa.
     
  11. maddis

    maddis Gearhead

    Rangessa auttaa paljon tuo hyvä alusta vakionakin. Omassa Rangessa oli takana lukko, mutta mä olenkin vaan harrastelijakuski.
     
  12. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Kyllä sen koukun siihen SRT8:aan saa ja itse leipoisin sen sinne paikalle ja se tulee siihen ulostulojen päälle, mutta taitaa olla max vetopaino se 3400 lbs. Tarkistin yhden Suomen kilvissä olevan auton max vetopainon ja se oli tosiaan se 1445 kg, joka täsmäis tuohon 3400 lbs. Eli ei riitä mulle, kun kärry veneineen painaa melkein 3500 kg. Jenkeistä löytyy kyllä jytkympiäkin koukkuja, mutta ei auta, jos otteessa komeilee se 1445 kg.

    Onko nimimerkki "Volvo_5.7":lla tuollainen 5.7 hemi GC? Onko sinulla käytössä ne sylinterien lepuutukset? Mulla oli Challengerissa 5.7-moottori, mutta se oli manuaalilootalla, niin ei ole kokemusta tuosta lepuutusjärjestelmästä ja sen ongelmista/ongelmattomuudesta.
     
  13. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Moro, mulla lukee SRT8: n otteessa jarruin 1585 ja ilman 750 kg. Omamassa on 2220 ja suurin sallittu 2750 kg. Varmaan järkevämpi :D ois 'normi' Grandi hemillä kun se ois maastokelposempikin.. Mutta on niitä koukkuja saatavilla, eihän nuo marmoritiskin tietäjät taida tietää ihan kaikkea.. Mitä sillä sitten vetää, hassun näköistä se ainakin ois..
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    On ollu viime toukokuusta asti. Kilsoja on tullu reilu 25tonnia. Lepuutus on käytössä, vakioputkistolla sitä tuskin huomas että on käytössä muuten kuin rundimittarista. Mut pörinäputkiston kanssa se ääni muuttuu selkeesti kun lepuutus tulee päälle ja se on ehkä haastavinta saada hyvät saundit kaheksalla pytyllä ilman ihmepörinöitä lepuutuksen kanssa. Lopulta se onnistu kun säästi sen orkkis resonaattorin. Muuten se ei oo aiheuttanu mitään ja säästäähän se bensaa. Helppo testaa laittamalla vaihekeppi maantiellä neloselle (alle satasen vauhdissa kun ei mennä vielä vitosella), niin lepuutus jää veke ja tietsikasta näkee miten soppaa alkaa menee.

    Pikku korotus ja isommat renkaat ni näyttää jo sitimaasturilta. Tykkään kyllä autosta kuin hullu puurosta. Tykkään kyl puurostakin.. :)

    [​IMG]
     
  15. J.J.

    J.J. Gearhead

    Mitenköhän noi koukku hommat menee nykyään kun omaan maasturiin tuli 3500kg kärryn max paino omatekoisella koukulla? Hienoja pelejä kyllä nuo hemi koneiset jeepit.
     
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Nuo vetomassat on kyllä hiukan ihmeellisiä ja massat yleensäkin.
    Minulla on xj cherokeessa auton kokonaismassa ja jarrullinen vetomassa molemmat 2400kg.
    Alkuperäisen ohjekirjan mukaan saisi vetää 2500kg ja toisekseen se kokonaismassa taas pitäisi olla reilun parisataa kiloa matalampi.
    Tiedä mistä hatusta nykäisty lukemat.
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Äijäpeli. Tuohon voisi sopia -70 challengerin r/t tyyliset mattamustat teippaukset konepeittoon ja kylkiin?
     
  18. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Kiitos kommenteista erityisesti hartsa69 ja Volvo_5.7. Komee on laite! Aikas hyvin olet saanut kilometrejä autoosi vajaassa vuodessa.
    Ja kyllä se jostakin tulee tuollainen rajoitettu vetokyky SRT8:lle, kun hartsan auton lukemakin täsmää aikalailla tuohon toiseen, jonka pääsin itse tarkistamaan.
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    On tohon mietitty maalarimestarin kanssa muutamaa jippoa, mutta jäänyt toistaiseksi toteuttamatta. Konepellin keskellä oleva syvennyshän suorastaan vaatis mustaa raitaa ja lätkämaila tepit kylkiin heimo teksteillä. Mut jos ny malttais olla tekemättä.
     
  20. ville400

    ville400 2nd gear

    hyvin sopii noi renkaat tuohon, minkä kokoset ne on?
     

Kerro tästä muillekin!