Maasturiin renkaat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Anonymous, 22.2.2002.

  1. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Nimettömälle: Kukas ne tulkinnat "kentällä" tekee jos ei katsastusmies, ja kyllä niillä sitä valtaa on vielä ihan riittävästi.
    Aina ei kannata sinisilmäisesti uskoa mitä rengasliikkeessä sanotaan, ei ne sieläkään kovin hyvin tunnu tietävän asioista?

    Autorekisterikeskusta ei ole ollut olemassa enään moneen vuoteen, ja poikkeuslupa joka haetaan, jos ei muutosta voida hyväksyä normaali muutoskatsastuksessa, maksaa muistaakseni 200€.
    Eikä tule niin helposti kuin annoit ymmärtää.
    Parasta kirjoitellakkin nimettömänä, oli meinaan sen verran virheellistä tietoa.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Korjausta vielä tuohon: Poikkeuslupa maksaa 250€.

    (Eri nimetön)
     
  3. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Kiitos.
     
  4. tonis

    tonis 1st gear

    renkaat

    Osaako joku sanoa saako 85 scottariin laittaa 33" ja tartteeko papereita kaivella jostain tai löytyykö joltain?
     
  5. kane

    kane 1st gear

    Onkait 33x12,5x15 kumeja aika yleisestikkin alla. Eikös mallisarjaa ole saanut 31x10,5 fillareilla...
     
  6. 4kertaa4

    4kertaa4 1st gear

    Nyt kun kesäksi olen hommaamassa uusia 15 tuuman vanteita,niin onko 8 tuumanen oikea leveys 33x12.5 :lle.vai onko vastaavaa hyötyä ostaa 10 leveenä?
    Autohan on -90 k 1500 pick up.
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    8" riittävä....
    Tosin monen mielestä tukevampi 10" vanteella. (ei luiskahda ehkä niin helposti vanteelta metsässä).
    No itsellä on kevyehkössä maasto-ajossa kyllä 8" vanteellakin pysynyt.
     
  8. 4kertaa4

    4kertaa4 1st gear

    Backspacing (in): 3.625 in.=keskireikä? olenko oikeassa :eek: .onko käypäinen k 1500 pick upiin -90?
    10 tuumanen kuitenkin varmaan sopisi pyörimään jollain päälle -40 et:llä?
    Kellään kuvaa chevystä -88 ylös päin,jossa alla et -40 tai suurempi, olevat vanteet
     
  9. PJS2000

    PJS2000 3rd gear

    Backspacing tarkoittaa mittaa vanteen keskiöstä vanteen takalaitaan.
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Helpomminhan se rengas 10" leveeltä luiskahtaa kuin 8" leveeltä. Katuajossa 10" tukevampi, ei rengas löijy niin paljoa sivuttain. Maastoon 8" parempi, kumi suojaa vanteen reunaa, ei mee törkyä niin helposti renkaan/vanteen väliin ja tosiaan gumes pysyy paremmin vanteella.
     
  11. kane

    kane 1st gear

    :odroll: hyvin rullaa 305/70/16 BFG AT 6 1/2" vanteella...
    No, eipä maastossa tule juurikaan käytyä :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!