Männäntapeista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 302TT, 28.12.2009.

  1. 302TT

    302TT 1st gear

    Voiko uivalla männäntapilla olevia mäntiä käyttää vakiokangen kanssa, jossa alunperin tappi on kiinni kangessa lämpösovitteella? Tai voiko siis uivan tapin laittaa lämpösovitteisena vakiokankeen, jota ei ole heloitettu?

    Eli esim:
    http://www.probeindustries.com/Ford_460 ... /12331.htm

    Tapin halkaisija 1.040" on sama tuossa Proben SRS:ssä, kuin vakiomännässäkin.
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Voi käyttää, olisin silti tarkka välyksestä että ainakin riittää. Joissain männissä tuoteselosteessa jo sanotaan "pressed or floating".
    Eikös joku hoonauttanu veivien yläpään ilman holkkia suoraan vaan uivaks, tais pelata sekin?
     
  3. SuperGas

    SuperGas Gearhead

  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, kyllä toi hoonaus uivaks on ihan toimiva vaihtoehto, lupaavat sen öljyreiällä emenvän 50 000+ mialia, ja ei toi tilanne prässätylläkään sen huonommaks muodostu kun missä tahansa prässitapillisessa.
     

Kerro tästä muillekin!