Männäntapin alapuolinen rengas??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevy59, 6.5.2010.

  1. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Mikä merkitys tuolla öljyrenkaan näköisellä renkaalla on?Onko se joku ohjurirengas vai?Tuossa 235:ssa oli jotkut englantilaiset +.020" Alcan merkkiset männät ja helmassa myös rengas,mäntä on muutenkin oudon mallinen kun yläosa renkaiden kohdalta on 90.2 mm ja heti öljyrenkaan alapuolelta helmaan asti 90.65 mm. Tilasin uudet renkaat moottorin enkä männän mukaan ja puristus- ja öljyrenkaat on samanlevyiset mutta helman rengasta sarjassa ei tietenkään ole.
    Oli tarkoitus laittaa vanhat helmarenkaat mutta yksi katkesi irrottaessa ja uusia tuskin mistään löytyy.Miten käy jos jätän kaikista sen pois,alkaako kolistaa?
     
  2. Jukka K

    Jukka K 1st gear

    Vauxhallin 3293 cc kuutosmoottorissa on samanlaiset männät. Männän halkaisijan eroa en ole mitannut yläosastä ja helmasta. Chevroletin 235 kuutosen sylinterin halkaisija www.deves.com mukaan on 90.49 mm. Vauxhallin kuutosen sylinterin halkaisija on 92.07 mm. Mielestäni se alimmainen rengas on vain ylimääräinen öljyrengas, tosin noin suurella välyksellä helma voi kolahdella sylinteriin, varsinkin kylmällä moottorilla.
     

Kerro tästä muillekin!