Männät Moparin 350:seen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MansenJamppa, 8.11.2012.

  1. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Moro!
    Mulla kun on tuo -58 Dodgen kone osina remppaa varten niin onko kellään vinkkiä mistä löytäisin männät ko. kattilaan? konehan on orkkis 350:nen 4.06" porauksella joka nyt porataan +030" ylikokoon. Iskunpituus 3.38"
    Kanter myy monenmoista overhaul kittiä mutta heilläkin tuntuu olevan männät hakusessa.

    Kiitti vinkeistä!
    -Jamppa
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Minkäs paksuiset männäntapit siinä on? Entä tapin ja laen väli?
    340 ylikokomännät olis 4.07 jos en ihan väärin muista.
    Tai sbc männät 4.0?0 ylikoossa.
    Venttiilien asento tietty on kans ratkaiseva mahtuuks ne sinne.

    Mites ois kustoomi männät?
     
  3. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Moro Mikkis!
    Hyviä pointteja, pitääpä mitata nuo kun en niitä ole vielä mitannut. custom männät ovat sitten se viimeinen juttu jos en muualta löydä.

    Jamppa
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    B-motti huutais nolladekille sellasta 1.93" purituskorkeutta. Mopsilal on markkinoiden "tankeimmat" männät, joten stroukkaamatta tai kiertokankia vaihtamatta on kyl hankala löytää mäntiä. Jos siihen laittais RB motin kiertokanget joka on 0.4" pidemmät tarvittasi luokkaa 1.54" olevat ja vois löytyy enemmänkin. Mut joo, KB:ltä löytyy tasapäiset 1.94" puristekorkeudella olevat 392 hemin männät, sit pitäis puslittaa kiertokanget niiden pienemmälle tapille. Tiedä sit miten ne muuten sopii, pituuksien jne puolesta. Pidemmillä veiveillä taas löytyis niinkin eksoottinen vaihtoehto kun 350 chevy, missä kans veivien yläpäät pitäis puslittaa pienemmälle tapille. Tietty tulevat puristussuhteet jne pitäis myös elvittää. Noiden jälkeen taitaa sit jäädä vaan customit vaihtoehdoks.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    No kylhän noi pitäis käydä, olinpa ajattelematon..., mikäli vaan ruttu tyydyttää.
     
  7. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Tää on kyllä OD:n parhautta! jelppiä tulee kun sitä tarvitsee, KIITOS äijät! Paneudun noihin kommentteihinne kunhan kotiudun täältä töistä.

    -Jamppa
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Vähän ot:a peliin niin lähtee lapasesta tämäkin keskustelu.
    Onkos toi 350 moparin pienin "isolohko"? Kun ilmeisesti on B-lohko?
    Mä olin ihan joissain muissa lohkoissa.

    Jamppa, missä kunnossa sulla on venakopat? Ois ehkä sit siihen passaavat suorat ehkä jouten... Ehkä.
     
  9. JTE3

    JTE3 Gearhead

Kerro tästä muillekin!