mäntiä 360?

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja duster70, 26.11.2005.

  1. duster70

    duster70 1st gear

    tarvis saada männät jotka olis joku 12.5:1 mutta mistä? wisecolla,moparilla ja kb ei ole.. eli mistä??
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

  3. duster70

    duster70 1st gear

    ku ei ole vakio kannet eli ei sovi :( ja sit ku kone ei ole vielä auki ni ei tiedä pitääkö porata yli 030..
     
  4. SC 285

    SC 285 1st gear

    Ross Custom Pistons... Saat mitä haluat...
     
  5. SG480

    SG480 1st gear

    Eli mitkä kannet sulla on?
     
  6. duster70

    duster70 1st gear

    tulee edelbrock rpm..
     
  7. SG480

    SG480 1st gear

    No sittenhän Rossin tai Wisecon Flat opit sopii kuin nenä päähän.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ainoo, et niillä flat topeilla ei tuu "joku 12.5:1" puristussuhdetta. Ollaankohan tässä taas ihan tarkkaan selvillä mitä sitä ollaan puuhaamassa?
     
  9. Fireball

    Fireball Gearhead

    On varmasti mietitty, kun tuolla toisessa topicissa samainen nicki kyseli saako C-ryhmässä käyttää oktaaniboosteria kun hänen tuleva koneensa muuten nakuttaa...

    Kerrottakoon nyt tässä yhteydessä että 12.5 rutulla et boosterilla kauas kilkuttele
     
  10. Jas

    Jas Gearhead

  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä en tietysti tiedä, ja on hekä väärin mennä omia käsityksiään muille työntämään, mutta mun mielestä Edelbrockin RPM kannet ei ensisijasesti oo sellasia kansia joiden kanssa lähetään hakemaan 12.5:1 ruttua. Ne on tarkotettu lähinnä hi perf korvauskansiksi. 12.5:1 taas kuulostaa enempi kilpamoottorin puristussuhteelta, jos sellasiin mennään niin muut osat pitäis sitten olla "samalla tasolla". Eli nokkaa mielellään vähintään sellanen 265 astetta .050" nostolla, imusarja mielellään victor 340 luokkaa ja pakosarjana 1 3/4- 1 7/8" primääristä vähintään. Sellanen motti varmaan toimii myös noilla RPM kansilla, ei siinä mitään, mutta jonkinlaisena tehotulppana ne kannet siinä vaiheessa ovat. Pelkän puristussuhteen nostamisella ei kauheesti saavuteta vielä noillakaan kamoilla. Mä uskon, että ton kaltanen paketti toimis kutakuinkin yhtälailla 11:1 puristuksilla mihin ehkä pääsis flat topeillakin?
     
  12. SG480

    SG480 1st gear

    10.22 ruttua näyttäis Rossin laskuri ilman kikkailuja 0 dekillä ja millin pahvilla. Eikös siinä oo riittävästi RPM -kansikombinaatiolle?
     
  13. Fireball

    Fireball Gearhead

    Mulla oli 360sessä 12.4:1 aikuisten oikeesti W5 kansilla, 58cc palotila, ja se nakutti Nesteen kisabensallakin joka muistaakseni on noin 100 oktaavista, että 103 VP sille vasta riitti (R+M/2)

    Yhdyn täysin ylläkirjottavien jermujen mielipiteeseen tosta mikä toimii ja riittää ja on tarpeellista noiden edeleitten kanssa. Mutta jokainen tekee tietty niinku haluaa ja parhaaksi katsoo
     
  14. SG480

    SG480 1st gear

    Mulla taas 12.5:1 Rossin flattopeilla ja Alu-Batteneilla. Ajoin kanssa tolla VP:N 103:lla, en tiedä oisko tarvinnu mutta tuli rallimpi olo kun se haisee niin hyvältä..... 8)
     
  15. SC 285

    SC 285 1st gear

    Mäkin haluun.. Ja mullapa olikin trw:n sikapainavat omamuotoilemat männät 11.5:1 ja eriparirautakannet. Ja kaiken lisäks tota Nesteen rallipensaa. Pelitti niin pirusti. Ja vielä SC:ssäkin :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  16. duster70

    duster70 1st gear

    tarkoitus ei ole tehdä katukonetta,mutta ei täysin kilpakonettakaan täytyyhän käydä turbovehkeitä kiusaamassa kadulla :D koneistaja sattuu olemaan tuttu myös et kansista varmaan lähtee pois tavaraa :D niin siitä puristuskestävyydestä en ala kiistelemään kun ei satu olemaan kokemusta kireemmistä koneista.. serkulla on katuautossa "vähän" viritetty 454 jossa puristus on 12.7:1 ja ainakin sanoi ajavansa bensalla ja lisäaineella.. en sit tiedä onko laskenut väärin puristus suhteen..
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Eihän siinä mitään, jos tietää mitä tekee. Enemmistä noista X-puristeisista moottoreista on varustettu "X-puristussuhteen männillä", mutta omistajalla ei yleensä oo hajuakaan palotilojen todellisista kooista, dekkikorkeuksista, männän kyhmyn tai kuopan koosta tai edes kansitiivisteen tilavuudesta. Saati sitten, että millasilla arvoilla tuo X puristussuhde ylipäätään mäntävalmistajan mukaan toteutuu. Jos esimerkiks moparin isolohkossa käyttää ns 10:1 TRW2266 mäntiä, niin kyätännössä puristussuhde on yleensä pitkälle 8:n puolella. Samaten toi vanha "11.5:1 TRW" rallimäntä antaa tyypillisillä ropeloimattomilla open chamber kansilla luokkaa 10.3:1, eli ei välttämättä oo mikään ihme, että toiset tuntuu kestävän sieluttomasti ruttua.

    Mun mielestä vaan pelkällä rutun nostamisella ei saada juts mitään aikaan, jos teet koneen niin ero siinä onko se 11:1 vai 12.5:1 näkyy lähinnä bensalaskussa ja jos detonoi pumppubensalla, niin sitten hajoomisissa. Pitäis vähän saada osviittaa siitä mitä muita osia autoon ja moottoriin on tulossa, että osais yhtään arvioida ton korkeen puristussuhteen hyödyllisyyttä. Eli RPM kannet, mitä tulee olemaan muut palikat, voimansiirto ja alusta?
     
  18. duster70

    duster70 1st gear

    joo eli loota on prepattu 727ja perä 8 3/4 spooli, välitys 4,89. kumit on 28x14.5. auto on kevyt alle 1200kg. koneeseen olen ajatellut eaglen veivit, varmaankin torker imusarja(en ole varma), nokka siinä 300 asteen paikkeilla, veto alue max. 7200. tarvii nyt kuitenkin miettiä noi koneen osat toisiinsa sopiviksi!
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Just, eli vakavahenkisestä laitteesta on kyse. Unohtaisin sen Torkerin, se on aika pienillä kanavilla ja on vähän niinku jakoavain; aika hyvä kaikessa, vaikkapa ruuvien avauksessa ja vasarana, mut ei kuitenkaan oikeen hyvä missään. Eli suosittelisin tota Victor 340 imusarjaa, se lienee paras uutena saatava ralli-imusarja vakiokansille. Toinen hyvä, mutta jota ei enää valmisteta, on Holleyn Strip Dominator. Nokaks luonnollisesti mekaaninen keppi, hydraulit kannattaa tossa vaiheessa unohtaa.
     
  20. SG480

    SG480 1st gear

    Jos kyseessä on noinkin vakavahenkinen yritys niin unohtaisin kyllä ne Edelbrockin pipot ja hankkisin vaikka W2 -kannet.
     

Kerro tästä muillekin!