Mäntien profiili & kansien palotilojen muoto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jankinnu, 3.9.2008.

  1. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Luin jostain artikkelista joskus, että pattipäämännät tappavat liekkinopeuden. Pitäneekö paikkansa? Pitäisikö se palotila muotoilla mäntiin, kansien palotiloihin vai molempiin?

    Ajatus olisi talven aikaan porauttaa sylinterit ylikokoon ja vaihtaa samalla nykyiset pattipäämännät (dome) tasaisiin ja samalla päivittäisi portatut 3932441 76cc kannet johonkin pienempipalotilaisiin alukansiin. Puristukset vois pitää suunnilleen nykyisellään 10.3:1 hujakoilla.

    Mietin vaan, että onko männissä paras vaihtoehto juurikin tasapäinen muoto, jossa 2 koloa venttiileille ja kaveriksi kannet, joissa munuaisten muotoiset palotilat.
     
  2. mopster

    mopster Gearhead

    Pieni palotila, joku munuaisen mallinen on hyvä. Mäntä dekin tasalle, ja sen mallinen mikä antaa sopivan puristuksen. Patti on huono niin kuin itse totesit ja sitä pitää välttää jos mahdollista. Tasapää on ihan jees, mut se kuoppa mäntä olis paras liekkirintaman kannalta. Puristuksien kustannuksella ei kumminkaan kannata sitä kuoppaa mäntään kaivaa, eli käytäntö sanelee minkälainen mäntä missäkin tilanteessa on kokonaisuuden kannalta paras. Pitkä iskusissa koneissa sitä kuoppamäntää helpommin pääsee käyttämään.
     

Kerro tästä muillekin!