märkäimuri Kärscher SV 1902

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja eekoo, 23.2.2014.

  1. eekoo

    eekoo Gearhead

    vaimo osti pari vuotta sitten tuollaisen imurin, Laite on seissyt kaapissa kun rouva ei ole löytänyt laitteesta apua.. Kokeilin itse vanhoinin kangaspenkkeihin enkä saanut laitteesta mitään apua, Höyryä tulee kunhan laite on tarpeeksi lämmennyt, lika ei lähde yhtään ja laite tilttaa muutaman minuutin kuluttua. Kaikki imurin paikat on puhtaat ja imuteho on säädetty 2/4 kuten ohjeessa sanotaan, ohjekirjassa ei anneta lupaa pesuaineen lisäämiseen. En tiedä että mihin tuo keksintö on tarkoitettu....Lopuksi Swipeä suihkuttelin ja hankasin suihkuttaen vettä penkkeihin, Nyt ne on läpi märät ja kuivuvat lämpölattialla.
     
  2. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Ei täälläkään höyrypesuri kärsseri ollut kovin hyvä..Myyntiin meni. Verhoiluihin ei muutenkaan ole tuo höyrypesuri paras vissiin,vaan tekstiilipesuri.
     
  3. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear

    Miul o tuollai köyhänmiehen Kärscher SE 4002 pesuri.
    Siis ei höyryä, vaan suihkuttaa pesulitkun ja imee veks, eli onko nyt sitte juuri tekstiilipesuri.
    Autossa ei siitä ole kummoista hyötyä ollut, mutta tuvassa oon mattoja pessyt, ja kyllä on säiliöön kertyny melkosesti sakkaa vaikkei matot ole ollukkaa silmämääräsesti edes järkyttävän likasia, eli vaikka rimpula vehje onkin ja pitää kohdella kevyillä otteilla, on se ainakin toiminut.


    Höyrypesurikin on, mallia Nilfisk, mutta en ole saannut muuta iloa kun pari mukavaa palovammaa tumppuun.
    Kyllä se höyry paskaa liuottaa irti, mutta se pitää imeyttää sitten johonkin riepuun siitä pinnasta.
     
  4. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Kärscher SE 4002 kaltaisella pesurilla on vettä käytettävä reilusti! Ei ehkä niin reilusti kun Siivoton Juttu elokuvassa, mutta kuitenkin. Auton lattiamaton pesussa on ainakin tullu huomattua, että kovaa saa suulaketta painaa, että imee kunnolla veden pois. Ja hitaasit pitää tehdä.
     
  5. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear

    Niin o. Ja auttaa paljon ku imuroi muutaman extrakerran ilman et painaa liipasinta, eli imee ainoastaa.
    Ja mun koslat ei oo ollu sisält kovin saastasia kun imuroin välil ja pidän erillisiä lattiamattoja.
    Varmast jostai iäkkäästä perheautosta saa säiliöö kertyy melkosen määrän skeidaa verhoilusta.

    Halpahan tuo värkki oli ja siihen nähden tyydyttävää jälkeä.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mulla on Kärcher Puzzi 2000 tms.
    Äärimmäisen hyvä kapistus verhoilujen puhdistuksessa.
    Sohvat yms on tuolla hyvä pestä, vaikka sohva näyttää suht siistiltä, sitä paskaa irtoaa aivan tajuttomasti.
     
  7. VSOP

    VSOP Gearhead

    Mun mielestä SV1902 kuten DE4002 ovat höyrypuhdistimia. Tuo Mikkiksen mainitsema Puzzi ( eri malleja) on Kärcherin painehuuhtelukone ja AIVAN ehdoton tekstiilipintojen pesussa.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuli vaan mieleen kun verhoiluja muut pesevät höyrypuhdistimien kanssa, taitaa jonkun yksittäisen tahran poistossa olla hyvä, muttei koko sisustan.
     
  9. VSOP

    VSOP Gearhead

    Juuri näin. Harva vaan ostaa painehuuhtelukonetta pieneen käyttöön/kotikäyttöön, kun on höyrypuhdistinta kalliimpi. Nykyinen pienempi masiina Puzzi 8/C maksaa himpun alle 500. Tosin on sitten mielettömän hyvä peli. Veneen patjojen pesussa ihan ehdoton myös.
     

Kerro tästä muillekin!