Mahtuuko alle 31/10.5/15

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja PA-LA, 26.7.2006.

  1. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Mahtuuko ford explorerin alla pyörimään korottamatta 31/10,5/15 rengas? ostin jo hätäpäissäni talven varalle, niin toi tieto auttais...kiitos jos faktaa löytyy.
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Pitäisi mahtua... Tosin varmista että ei ota kaikkia kääntäessäkään kiinni minnekkään (lainaa joltain ja kokeile).
     
  3. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Rengasliikkeessä vertasivat halkaisijoita ja sen perusteella pitäisi mahtua korkeudessa eroa vaan vähän yli 50mm eli reilu 25mm puolellaan ja koteloissa on tilaa 10cm renkaat suorassa. Renkaat on jokatapauksessa jo tulossa minulle joten jää nähtäväksi. Mites tollanen palarengas pitää talvella ilman nastoja? vielä kun sillä on ajettu yks kesä välissä niin onko turhaa ajatella niillä talven pärjäävänsä?
     
  4. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Minkä merkkinen rengas? Esimerkiksi BFG Mud Terrain on liukkaampi kuin GY Wrangler MT/R.
     
  5. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Kerrohan sitten, kuinka ne mahtui alle. Smanmoista pirssiä kun olen harkinnut.
     
  6. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Tosta merkistä ei ole varmuuta kun ei muistanu myyjä, mutta lähinnä se että jos oletetusti on pintaa sen 8mm niin eikös sillä pinnalla pitäis kaupungissa normaaliajot hoitua?vai? ja mahtumisesta sen verran että laittelen sitten kun on koitettu tähän että mahtuko.
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ei pelkkä pinnan korkeus pitoa liukkaalla määrää...
    BF Goodritchin KA ja Trailmaker ainakin talvella on olleet pitäviä (ilman nastojakin paremmin kuin monet huonommat nastoitetut).
     
  8. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Renkaan merkki on aurora enpä ole itse aiemmin moisesta merkistä kuullut? :eek: ja tosta pidosta se että ei ole niitä hurjinpia toi kuvio kun on nähty sellaisia joissa se ns palan koko on lähellä tulitikkuaskia eikä mitään kuviota siinä, mutta tämä ei taida selvitä ennenkuin kokeilee noita talvella alle. Edellinen omistaja oli viime talvena ostanut nyt alla olevat kitkat joissa on ihan kesäkuvio ja oli pärjännyt niillä lopputalven niin luulis ns.karkealla kuviollakin pärjäävän normaali kaupunkiajossa jää nähtäväksi.
     
  9. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Alle ne ainakin mahtuvat, eikä ota ns. "ääriasennoissa" kiinni mihinkään minimissäänkin jää 25-30mm sisälokariin. Toki renkaat linkussa isonpaan monttuun niin saattaa hipaista, mutta eipä tällä ole tarkoitus mettässä ajellakaan. Jos joku on ajanut talvella noilla aurora renkailla niin vois kertoa tuleeko noilla renkailla tukalia tilanteita kun edessä on ensimmäinen talvi nelikolla käytytyillä maastorenkailla.
     
  10. jus57

    jus57 Gearhead

    renkaat

    kaikki edellytykset on olemassa kunnon mälliin eka liukkailla!
    menee kyllä mihin vaan ilman nastoja mutta ei pysähdy kun olis tarvetta,varsinkaan kaupungissa missä on paljon jarruteltu eli peili jäässä ja autossa paljon massaa.
    Halvemmaksi tulee ostaa nastat ennen mälliä.(kokemusta on)S-10 Blazerilla 7talvee ajelleena .
     
  11. Viipo

    Viipo 1st gear

    hmm... saattaa näyttää jännältä, kun sukeltaa landcruiseri vinssi edellä siitä edellä olevan micran takalasista sisään... Tarpeeksi vaan rautaa keulaan ja boonukset onkin jo valmiiksi nollilla, kyllä se siitä.

    Hei, millä perkeleen lappusilla tuohon HJ60:een saapi 33x12,5 kumit alle? Offivaruste tarjoaa moisille donitseille katsastuspalvelua, mutta ite en oo löytäny mitään tuommosta dokumenttiä. Eurooppaan saanu varmaan jotain varustepakettia 31x10,5 renkailla, ku Canadaan on HJ:ta viety 33" nakeilla... Löytyneekö sitten jostain autoniekalta tjsp. tojotan edustuksesta konttorille kelpaavaa lappua?
     
  12. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Mulla on Explorerissa 31 renkaat alla, ja hyvin pelaa. Ei ota kiinni, ja ihan kivan näköset! :D
     
  13. aanarose

    aanarose 1st gear

    Voisko joku laittaa kuvia explorerista 31":set alla?
    Taitaa olla isoin leimalle sopiva koko??
     
  14. RoseTeddy

    RoseTeddy 1st gear

  15. Japa

    Japa 1st gear

    33 tuumainen menee hienosti alle vielä vakioalustalla. Tosin leimaukkein kanssa voi tulla perinteistä vääntöä. Eli olen todistanut 33 tuumaisen vakioalustalla 60 mallin cruiserissa. Tällähtetkellä kyseiseistä laitetta rakennetaan soa korotuksilla 35" renkaille sopiviksi.
     
  16. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    33 :set saa normaalilla muutoskatsastuksella läpi leimasta ( 34:set jäi muistaakseni 2 milliä liian korkeiksi ) AKE ei hyväksy vertailurenkaaksi eu ulkopuolisissä maissa ensiasennus renkaita ( afrikassa 33x12,5x15 ) Ja luvalla AKE:sta jopa 35x12,5x15 -SIIS HJ60-61
     
  17. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    Jos jouset kunnossa 35x12,5x15 menee vakioalustalle ( ei tarvii muutoksia !! ) METSÄRUOVITTELUUN tarvii korin ja rungon väliin palikat ja/tai jousitukseen muutoksia ITSE LEIMANNUT HJ61 33" ja 35" renkaille !
     
  18. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    Ja lisäyksenä 35x12,5x15 BFG : rengas on lähes saman korkuinen kuin 33x12,5 x15 GRIZZLY merkkinen rengas ( pinta kuvio vastaa venäläisen maastokuorma auton vastaavaa . Kulutuspintaa enemmän kuin 5cm )
     
  19. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    Ja kun muistia kaivelee --- HJ 60-61 tyyppikatsastustodistuksessa on lisäosassa hyvksyntä 10Rx15 renkaalle ( maininnalla - ei merkitä otteeseen ) Rengas on luultavasti Bridgestone merkkinen . Tämä rengas vertailurenkaaksi ja kun saa lailisesti ilman katsastusta vannekokoa muuttaa tuuman ylöspäin 16 :sta Niin jo tyhmempikin katsastusmies hyväksyy mukisematta 33" tai 34" x15 . Loppu onkin enää kiinni siint onko jousitus jo pannukakku muodossa -- eli pyöriikö esteettä .
     

Kerro tästä muillekin!