Mallin tunnistus tehtävä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 21.12.2019.

  1. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Raisu?
     
  2. Beluski

    Beluski 3rd gear

    eix raisussa ole kehtorunko?veikkaan alkupään solikka sm:mää.ns pikkutankki
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Automaattisolikan kone siis on mutta runko ei ole sen tai jalkavaihteisen sm:n tai sitten on raskaasti muokattu mm takahaarukan, iskarien kiinnityksen ja vaihdetun etupään sekä renkaiden osalta. Eikä tankki kautta satulakaan ole solikan.
     
    malvasto tykkää tästä.
  4. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Juu ei täsmää runko mihinkään soliferiin. Voihan tää tietysti olla yhdistelmä useammasta mopostakin tai just muokattu itse tota runkoo. Toi takaiskareiden asento on ainakin kummallinen
     
    Muokattu: 22.12.2019
  5. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Omavalmiste minitrial-mopo?
     
    Gary Grand ja malvasto tykkäävät tästä.
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tankki taitaa olla -70-luvun Kreidlerista.. Saattais olla muutakin sellasesta.
     
    malvasto tykkää tästä.
  7. Weijari

    Weijari Gearhead

    Oiskohan vanha Italjet
     
    malvasto ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  8. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Taisi löytyä vastaus. Se on varmaan hieman muokattu vanha italjet kun vertailin kuvia. Paljon ainakin samaa etupää, renkaat/vanteet ja runkokin hyvin pitkälle ja tankki. Joku vaan iskenyt siihen tomoksen ja modifioinut vähä runkoa. Kiitos osallistuneille
     
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tä on varmaan liian helppo, mutta vääriä vastauksiakin tulee varmasti, jos ei tietäjät satu ekana paikalle.

    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Oisko tuo noin 1980 Riviera?
    Pikkasen poikkeaa 1979 jollaisella tuli ajeltua nuorena pariin otteeseen ollen jopa turbolla oleva kutonen pellin alla...valitettavasti taikasanalla ei ollut kulkupuoleen muuta merkitystä kuin turbovalon syttyminen kojetauluun mutta ei häävisti muuta....kunnossakin piti oleman kun virallisen GM myyjän huoltama turboa myöten ja hinta sanotaanko suolainen ollen suomiauto mutta hieno ja persoonallinen luksuskärryhän tuo toki oli(ja on) ascona,taunus ja karvalakki 316 tasoon tottuneille puhumattakaan mitä olisi nykyään tylsääkin tylsempiin nykykippoihin.
    Monte Carlokin liippaisi läheltä tai Grand Prix mutta jotenkin kallistun Rivieraan...onko?
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  11. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Onhan se. :) Vm.1982 Toi oli 5,0 V8
     
    Muokattu: 2.7.2023
  12. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Wau..10 pistettä lähestulkoot:)
    Suomeen tuli kait jonkinverran tuon korisia Rivieroita aikoinaan ja oisko ne olleet turbokutosilla kaikki "varastomallit",en tiedä?
    Nuo kaikki moiset GM sisarmallit on hienoja tyylikkäitä vehkeitä,näyttävätkin jenkkiautoilta,sopivan pieniä ahtaisiin suomitalleihin jos semmoista tuumii ,ei ahmi gasoa perikatoon ja teknisesti vielä jokamiestasoa jopa turbotutkin mallit mukaanlukien nykyautoihin verrattuna mikäli semmoinen optio pellin alta.
    Toinen kosketus noihin oli suurinpiirtein hinnat alkaen perusversio 1981 Monte Carlo kutosella jota tuli koeajeltua ja haaveiltua...ei vaan rahkeet riittäneet duunarilla...oli järkyttävän tyyris koska haluttu 2 ovisena ja harvinainen herkku silloisessa suomessa ollen muuttoautona tullut hieno nuukailtu yksilö vaan nythän moisen tappiinsa varustellunkin saisi muutamalla tonnilla tai tuoda valikoitu yksilö merkkimakunsa mukaan ulkomailta mutta eihän nämä viimeiset perinneraudat juuri ketään kiinnosta harrasteena missäänpäin...sääli sinänsä,enempi paalitavaraa ja väliinputoajia.
    Kolmas kohtaaminen ilman koeajoja oli viime kesänä kun erään jobbaritason autoliikkeen pihassa seisoi tuommoinen Riviera ja vieressä Eldoradoversio tuosta korista.
    Tuoreita tuonteja kilvittä ja täytyy myöntää että JOS ois nuorempi,harrasteautontarpessa ja läpäläpä niin mikseipä ja oli mielenkkintoista vertailla vierekkäin molempia kumpi vai kampi noista lähtisi mukaan jos yksilöiden lähtökohdat samat kunnossa ja hinnassa?
    Cadillac tietty merkkinä mutta ei Buick jäänyt hiustakaan näyttävyydessä jos muutenkaan;)ja voisin olettaa pintapuolisella tutkimisella molempien olleen max pikkuprojekteja eikä mitään työmaita koska valinnanvaraa piisannee tuoda ehjiäkin romujen sijaan...ja liekö rahti enempi kuin ostohinta USAssa eikä tuommoisia kohtuullisiakaan projekteja kukaan osta kun hyvänkin saa halvalla ja nekin tihkaisee taatusti myydä saati kympin pyyneillä.
    Johonkin hävisivät eteenpäin pihasta molemmat ilman mitään myynti-ilmoittelua hinta tms tietoja.
     
    Muokattu: 3.7.2023
    viikinki75 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!