Manuaali-laatikko SBC:n perään

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Bätmobiili, 5.8.2002.

  1. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Mitä eroja on GM:n manuaaleissa? Muncie ja Savinaw ovat ainakin valmistaneet GM:lle laatikoita. Mitä eroja niillä on esim. kestävyyden suhteen?
     
  2. KTM

    KTM Gearhead

    Periaatteessa Saginavit ja B&W:t on heikompia. Niitä laiteltiin tehtaalla ennen vuotta 1964 kaikkiin malleihin ja 1964-> Muncie korvasi paljolti ko. laatikot. M20=pitkä ykkönen M21=lyhty ykkönen M22=lyhyt ykkönen ja suoremmat hampaat.

    Pakka menee kuitenkin sekaisin muistaakseni 1978-79. Silloin Muncieta ei varsinaisesti saanut, mutta B&W oli kasattu samoilla osilla ja omaa saman kestävyyden! 1963 ja vanhemmat B&W:t ovat tunnettuja huonnommasta piiskaamisen kestosta. 1964-65 M21 laatikko ei ollut vielä markkinoilla, mutta yllättäen löytyy M20 lootaa lyhyellä ja pitkällä ykkösellä :smile:

    Jotkut viisaat väittävät 3.50 peränvälitystä hyvänä haamurajana pitkän ja lyhyen ykkösen valinalle. Alle 3.50 pitkä ja yli 3.50 lyhyt. Minulla on M21 ja 3.36 perä. Liikkeellelähtö vaatii totuttelua, mutta nykäisee ykkösellä liikkeella ja isompaa silmään. Ei ongelmaa. Toisaalta pitkäksi välitetyllä ensimmäisellä vaihteella tapahtuma olisi miellyttävämpi=pehmeämpi.
     

Kerro tästä muillekin!