Manuaalivaihteistonkorjausasiaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja falcon, 3.9.2011.

  1. falcon

    falcon 1st gear

    Eli hommasin -67 ford falconin, jossa on 3v manuaali. Loota hajos seuraavana päivänä kun sain auton, ja nyt on osoittautunu hieman hankalaksi löytää ehjää lootaa. Mutta en aio luovuttaa, enkä muuttaa sitä muuksi, koska auto on muuten alkuperäiskuntoinen, ja josko tuon sais museoitua. Eli kysymys on seuraavanlainen. Annoin itselleni kertoa tuossa menneelläviikolla, että jokamiesralliukot teettää vaihteistoihin välitysmuutoksia siten, että rattaasta sorvataan hampaat pois, sit ilmeisesti jyrsitään uudet hampaat, ja hitsataan vanhan rattaan kehälle. Jos näin on, niin kukahan mahtais noita suorittaa, ja mielellään etelä-pohojammaalla?
     
  2. -nikke-

    -nikke- Gearhead

  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tuolta saat varmaankin apuja. Tekee töikseen ralliautojen laatikoita. Mulle korjasi moparin A-833:n kytkinakselia ja toimii.

    KONEISTUS LAMPOLA
    YLINEN VIIPURINTIE 10
    16900 LAMMI , HÄMEENLINNA
    Puhelin : 0400-484596
     
  4. falcon

    falcon 1st gear

    Mulla on yhestä sivuakselin rattaasta kolome hammasta poikki, ja koska näyttää siltä(en oo vielä purkanu),että sivuakseli on ns. yhtä puuta, niin homma voi olla haasteelisempi. Tuo ssf-pyörä näyttää osaavalta puljulta, mutta on vähän kaukana. Kysellään ny vielä et olisko muita.

    Kiitti kuitenki jo näistä.
     
  5. linis51

    linis51 3rd gear

    Mä oon joskus kauan sitten teettäny ralliautoon lyhennetyt 3 ja 4 vaihteet.
    Ryhmäpyörään tuli uudet rattaat. Ne tais olla krymppaamalla kiinni ja sitten tiestysti 3 ja 4 rattaat. Vanhoista jäi keskustat synkkarenkaineen.

    Ei ne kyllä hitsaamalla ollu kiinni.

    Suorahampaisena ne oli pirun äänekkäät mutta ei se silloin haitannu.
    Siviiliautoon en voi kyllä suositella suoria hammasrattaita.
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

  7. Hai

    Hai Double Gearhead

    Eikö se nyt kannata ensin etsiä hyvä käytetty osa, kuin alkaa uutta tekemään. Ei kuitenkaan maailman viimeinen 3v laatikko.
    Veikkaisin, että esim ebaystä löytyy koko laatikko halvemmalla, kuin millä suomalainen paja edes käynnistää jyrsintä.
     
  8. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  9. falcon

    falcon 1st gear

    Joo, olihan noissa clustergeareissa samaa näköä, mut pakettien numerot ei kyl täsmää mun lootaan. Ja tosiaan en ole irrottanu vielä omasta et paha sanoo tarkkaan. Ja sit vielä se, että oon tän kompuutterin kans yhtä avuton, kuin jos albiino norsu laitettas korjaamaan digitaalikelloa, ala ny sit tilailee ebaystä :odroll: . Ja mitä näillä taidoilla ebaytä selasin, niin koko laatikkoa en löytäny.
    Jari Mäen pakeilla kävin kesällä, ja hänkin sanoi et edes ison veden takana niitä ei hirveesti näe. Liekkö menny roskiin sitämukaa kun hajoo.
     
  10. Ponytail

    Ponytail 3rd gear

    Tältäkin palstalta, myyntiosiosta, löytyy useampia 3v-Toploader'eita, alle kuukauden vanhoja ilmoituksia!
     
  11. lucky13

    lucky13 1st gear

    Erittäin paljon sitä mieltä, että päivität samanikäiseen toploaderiin. Se orgisloota ei oo vissiin alunperinkään kestänyt ees Falconin kutosen tehoja, siks niitä ei löydy...

    :(
     
  12. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  13. falcon

    falcon 1st gear

    Tuota top loader asiaa oon kyl miettiny, mut sitte pitäs varmaan hommata koko kytkin paketti, ja kardaani pitäs muuttaa, ja mitä kaikkia...
    Kestäs kyllä paremmin, vaik kyllä toi orggiskin rauhallista gruisailua kestää. Olis pitäny pysyä GM:läisissä...automaateissa :odroll:

    Mahtaako sopia tuohon alkuperäiseen vauhtipyörään sellaset kytkinhilut jotka käy toploaderin kytkinakseliin, sopiiko 2.77 lootan kytkinkoppa toploaderiin, ja onko vaihteet niin että rattikarahka toimii normaalisti?

    Ensimmäinen voorti mulla, joten homma vähän hakuses. :(
     
  14. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Mie pistin YV:tä. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!