Marine-kaasarin muuttaminen autokäyttöön

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Hyytiäinen, 3.6.2008.

  1. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Onko kellään kokemuksia venekaasuttimen muuttamisesta autoilukäyttöön. Kyseessä '73 Quadrajetti (7043282). Alun perin ollut ilmeisimminkin 455 venekoneessa, nyt autossa koneena mieto 454.

    Eli onko hirvee säätäminen vai kannattaisiko vaivan säästämiseksi hankkia uusi sekotin koneen päälle?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ainoa fyysinen ero on se että tossa marineversiossa ei ole virranjakajalle alipainelähtöä.
     
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Eli etsit käsiisi vaikka lainaan automallin q-jetin ja katsot mihin kohtaa se alipainelähtötulee. Mulla oli kaasarin rungossa valmis kanava ja paikka liitin-natsalle mutta ed mainitusta kanavasta ei ollut yhteyttä läppien alle; piti porata läppärunkoon kanavan kohdalle reikä....
    ...helppo homma, onnistui ihan harkkojärjellä :lol:
     
  4. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Meinasin enempi noita säätöjä, eli lienee venekäytössä koko kaasutin säädetty toimimaan vähän eri kierrosalueella jne kuin mitä autokäytössä. Jotta tuota jos rupean kaikki säätöpalikat uusimaan, menee jo sen verran rahaa ja vaivaa helposti, että sillä ostaa jonkun Holley rimpulan autoon. Vai onko näin?
     
  5. Itellä koko venemoottori alkuperäisellä kaasarilla ja jouduin nostamaan neuloja kun kone käy paljon kevyemmällä kuormalla autossa ,veneessä veden vastus vastaa jatkuvaa ylämäkeä ja pitää alipainetason alhaisempana ja tämä taas rikastaa seosta aukaisemalla neuloja. Autokäytössä alipainetta riittää yllinkyllin ja tämä pyrkii painamaan neuloja suuttimen reikiin laihentaen seoksen liian laihalle , näin ainakin kävi miulle , ja korjaantui tosiaan neulojen nostolla. Alipaineen jakajalle voi ottaa myös suoraan imusarjasta ellei halua läppien mukaan "ajastettua" alipaine säätöä.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    vaihda automallin läppärunko vene qjettiin
     
  7. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Juu se alipainelähtö ei ole ongelma, tässä yksilössä sellanen on jo viritettynä. Mutta noita herra von Gardanin kokemuksien kaltaisia juttuja kaipaisin.
     

Kerro tästä muillekin!