MARINE

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja monster, 26.2.2011.

  1. monster

    monster Gearhead

    käykö 6.5 marine suutin kärki 6.2 suutin runkoon ja käykö 6.2 suutin runko 6.5 kanteen. :wink:
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Taas vähintään 5 piippuinen kyskä :rotfl: . Ihan ekoissa kuuskekkosissa oli joku outo jenka siittimissä. Sen jälkeen on tullu samoilla jenkoilla pitkää ja lyhyttä siitintä. Lyhkäsen ja pitkän rungon kärjet on erilaisii.
    Ja toi marine on pelkkä mainoskikka.
     
  3. Linc

    Linc 3rd gear

    Sanoisin että juu. Pienellä varauksella tosin, siis että onko ne pitkät vai lyhyet suuttimet ne 6.2:n suuttimet. Kun muistaakseni 6.5:en oli vaan enää niitä pitkiä suuttimia. Ja tosin oli kai niitä suuttimia eri kierteilläkin, 6.2d:ssä, 6.5:ssa ne taitaa kaikki olla jo samoilla kierteillä. Mut siis periaatteessa ne samat suuttimet kyllä passaa.

    Toivottavasti tuli tarpeeks epäselvästi ilmaistua, niin ettet vahingossakaan saa mitään tolkkua tosta... :wink:
     
  4. Linc

    Linc 3rd gear

    Mudraceri näköjään ehti jo saman kertomaankin, mun vaan kesti tovi tossa oman jargonin kirjoittelussa, oikolukemisesta puhumattakaan... :rotfl:

    Henk.koht. kokemuksesta voisin mainita, että suuttimien kanssa temppuiluun ei välttämättä kannata käyttää ihan hirveetä vaivaa. Rokkiautosta kierros kärkiä, öbaut 100 taalaa, muistaakseni.

    Ebaysta kierros peruskorjattuja suuttimia, prikkoineen, 150 taalaa. Sitä nyt en vielä pysty sanoon kuin hyvät tai huonot siittimet on. Mut sen nyt kuitenkin, että paremmat mitä noi vanhat boschin uusilla kärjillä, just tuolta rokkiautosta...
     
  5. monster

    monster Gearhead

    jaahas tää hän meni taasen vaikeeks, jäi tää suutin kikkailu sit vissiin lyhkäseks. mikäs niistä marinest tekee sit marinet.
     
  6. Panze

    Panze 3rd gear

    6.5 koneisissa ei oo ku lyhyttä hienokierteistä runkoa. Tämä tuntuu muutenkin olevan se yleisimmin käytetty suutinrunko.

    Mitä mä noita oon kunnostanut niin marinekärjessä on hieman ehkä kapeampi sumu kuin vakiossa.

    Noiden halpojen suuttimien kohdalla monesti pätee vanha sanonta "halvalla ei hyvää saa". Pahimmillaan käytettyjä pestyjä suuttimia.
    Ne boschin kärjet on ihan hyvät kunhan säätää ne kunnolla ja muistaa vaihtaa ne liekkirenkaat sinne suuttimeen samalla.. Kannattaa kuitenkin tilata 10kpl kärkiä jos niistä pari menee hylkyyn. Varsinkin kun rokkiauto myy bosch made in india kärkiä.
    Suuttimien kunnostaminen ei sitten onnistu vain vaihtamalla ne uudet kärjet sinne sisään.

    Jos tehoa haluaa saada gm,n disukkaan niin siihen on muitakin konsteja kuin marinekärjet :)
     
  7. Linc

    Linc 3rd gear

    Jaa, kai se oli sit niin päin et se lyhyt oli uudempi runko.

    Ei välttämättä halvalla tosiaan hyvää saa, mut niinku sanoin, mulla itsellä toimi noi uudet halvat paskat paremmin kuin vanhat uusilla boschin neuloilla. (Ja taitaa rockauto myydä myös made in brazil kärkiä :lol: )
    Vaikka oli noi vanhatkin ihan puljussa mistä penkki löytyy vaihdettavana/säädettävänä, ei ne silti oikein suihkinu, hyvin ainakaan.
    Samapa tuo, leimalle tarvis mennä koittaa. Ja jos noilla nyt saa pätevän päästölapun aikaseks, se on ihan riittävä hinta/laatu suhde mulle.
    Kunhan ei suuttimet paukkaa, ja putkista ei tuu kovin kitkerää käryä... :D
     
  8. monster

    monster Gearhead

    täytyylaittaa sitten ihka tavis käret
     
  9. monster

    monster Gearhead

    ainiin muistaakos kukaan sitä avautumis painetta
     

Kerro tästä muillekin!