Maskin korjaamista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Galaxie500, 11.8.2007.

  1. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Elikkäs ongelmana on tuollainen alumiininen maski joka on murtunut parista kohtaa. Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä millä liittää kohdat uudestaan. Hitsaaminen ei varmaankaan tule kysymykseen kun on niin pirun ohkaista materiaalia...
     
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tämä mainittiin täällä joskus ja otin linkin talteen. En ole kokeillut toimiiko.
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    Uskallan väittää että toimii, iteltä korjattiin tuolla tökötillä öljyjäähdyttimen putki hätäkorjauksena koska uusia piti odottaa kaksi kuukautta, kyllä kapilloi ja levisi juote niin hienosti että tartunta onnistui satavarmasti, vaikkei perusaine varsinaisesti sulakaan.

    Tuo on aika kallista "tinaa" joten yksittäinen korjaus kannattanee teettää alan puljussa kuten jäähdytinkorjaamossa.

    Eloksointikin muuten saattaa kestää tuon käsittelyn lämmön puolesta. :p
     
  4. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Jaaha tarviipa sitten kokeilla mitä tuollaisella sais aikaan.
     
  5. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    pätevän oloosta ainetta kun ajatteloo kehittäjä maata :D pitää piruuttansa kokeella luulis että kilipa käytös varikolla olis aika pätevää ainetta ainaha siälä on sähköt poikki :lol:
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    kallista??? 33e kotiin toimitettuna... ei mun mielestä kovinkaan hinnakasta, tilasin tossa sitä äsken kun vaikutti hyvältä tavaralta.
     
  7. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Tiesitkö että anodisointi(entinen eloksointi) kestää lämpöä enemmän kun perusmateriaali alumiini? Ja tätä anodisoitumista tapahtuu alumiinissa ihan ilman käsittelyjä, sehän on vain materiaalin hapettumista. Tämä on yksi syy miksi alumiini tulisi hioa ennen hitsausta.

    Ja jos anodisoitaisiin terästä pintaan tulisi ruostetta. :rotfl:
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    Ai jaa, mua siis on kusetettu, jäähdytinkorjaamon sälli sanoi pienimmän kiepin tuota tavarata maksavan 100 €, tais olla 100g, niin onhan sekin mahdollista että häntä on kusetettu. :rotfl:

    Tiesin, mutta en mä voi varmasti sanoa eloksoinnin propaaniliekillä tuotettua juotoslämpöä ja juotteen happoja kestävän kun eloksoituun en ole itse nähnyt sitä käytettävän. :p
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    sua se kusetti.. pelkäs että tuut sen reviirille ja viet kaikki asiakkaat :wink:
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    no niin, techno weld on kokeiltu ja arvatkaas mitä...

    oli muuten ihan perkuleen hyvää ainetta. ite mokasin pikkasen mut viimeinen kappale mitä tein niin siitä tuli sit sitäkin parempi. sauma on nättiä kunhan tekee huolella. itse liitin lyhyet putken pätkät laippoihin et sain mopoon uudet imukurkut. suosittelen muillekin.
     

Kerro tästä muillekin!