Massaa tai jotain tököttiä pohjaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Achti, 2.1.2007.

  1. Achti

    Achti Gearhead

    Niin elikkä mitäs vaihtoehtoja tuohon massaukseen ois? Ruisku on käytettävissä, kaveri ehotti et kotelomassalla vetäis kaikki :eek: Ja pohjamaalina käytin 3kerrosta ferrexin ruosteenestopohjamaalia, et tartteeko siihenki vetää viel päälle jotain maalia?
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Voisit vetää siihen pohjamaalin päälle vaikka kerroksen miranoolia ja sitten sudit massan päälle. (kun maalit on hyvin kuivunut).
     
  3. Achti

    Achti Gearhead

    mutta eikös ruiskumassa ole parempaa, ainakin näin olen käsittänyt :eek:
     
  4. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ruiskulla! Tectyl ML vuorokausi kuivumista ja sitten alustamassa ja viimeks jos haluaa kuivan pinnan niin ohut kerros helmamassaa, esim.
     
  5. make_110

    make_110 3rd gear

    Siihen ferrexin päälle ois hyvä vetää joku maali ku se on aika huokosta.
    Se massa on kyll jonkin verran helpompi levittää ruiskulla ku sudilla.
     
  6. Achti

    Achti Gearhead

    seeelvä, onko väliä kuinka monta kerrosta päälimaali?
     
  7. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Etkö teräketjuöljyä tai jäteöljyä meinannut laittaa? Se on kuulemma mitä parhainta ruosteenestoon?
     
  8. Achti

    Achti Gearhead

    massat on jo pohjassa, kiits vaan kaikille :p ei muuta kun kone keulille ja putkiston tekoon ja leimalle 8)
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    Finikorin edustaja antoi tämmöset ohjeet:
    -Ensin paskat/ruosteet veke.
    -ruosteenestopohjamaali, pintamaali.
    -koteloöljy nro 1 joka paikkaan, annetaan kuivua niin että tuntuu nahkealta (muutama tunti)
    -pehmeä ruiskutettava alustamassa päälle nro 3.
    Toi koteloöljy antaa sen varsinaisen ruostesuojan ja tartunnan sille massalle.
    Sutimassaa, elikkäs sitä sunnuntaipaskaa pirusti kiinteempää tavaraa, se ei suositellut käytettävän ollenkaan koska sillä on ajan kanssa taipumusta lohkeilla valmistajasta riippumatta.
     
  10. Achti

    Achti Gearhead

    jätin tuon 1massan pois :eek: mutta haitanneeko tuo :p
     
  11. pirnes

    pirnes 3rd gear

    hyvä ruostesuojaus käyttöautoon jos ei jaksa nysvätä kaikkee paskaa pois on kotelosuoja-aineen ja alustamassan sekoitus 1:1, ja tietenkin sit kotelosuoja koteloihin!
     
  12. gal3902d

    gal3902d 1st gear

  13. Achti

    Achti Gearhead

    kai sit tarttee ruiskia viel noi hemmetin kotelosuojat koteloihin, perkele mut vituttaa noi alusta hommat+rassaukset :mad:
     
  14. JousiT

    JousiT 1st gear

    Juurikin samat ohjeet sain...ja aineet.
    Tunkeutuu aika kiukulla toi nro. 1 joka paikkaan.
     
  15. HEPAC

    HEPAC 1st gear

    Elähän hehkuttele, sillä joku kansanperinteet omaava öljynkeittäjä kumoaa tuon ja kertoilee kuinka se kunnon öljysoppa omaa paremman kapilaarinousun kuin joku tarkoitukseen kehitetty stanukama :rotfl:

    No joo. Toi nro.1 on kyllä aivan loistavaa tavaraa. Hieman vielä lämmittämällä sitä ennen ruiskutusta niin avot -- jopa on joka kolo tilkitty.
     
  16. pirnes

    pirnes 3rd gear

    ei missään nimessä jäteöljyä, siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä :soosoo:
     
  17. pirnes

    pirnes 3rd gear

    ei missään nimessä jäteöljyä, siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä :soosoo:
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Parempi jäteöljy auton pohjassa kuin kanisterissa tallin nurkassa. (Vanha Suomalainen sananlasku)
     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    Nnonniii, aletaan vänköö :wink: , mulla vanha diisseli voitelee jäteöljyllä pohjaa oikein kunnolla. Pohja on kuin uusi taka-akselin syvennystä lukuunottamatta, jonne öljyä ei ole kertynyt. Muualle on vuosien mittaan kertynyt melko paksu öljy-hiekka suojakerros.
    TM vertaili joskus eri öljyjen suojauskykyä kirkkaaseen peltiin:
    - teräketjuöljy ei antanu merkittävää suojaa
    -moottoriöljy anto kohtuullisenhyvin, ei eroa suojauksessa uudella/jäteöljyllä
    -koteloöljy luonnollisesti paras
    Oli siellä jotain muitakin, nämä jääny mieleen.
    Moottoriöljyä käyttäisin jo vauhdissa olevaan ruostumiseen koska se ei jähmety, jos homman tekeminen kunnolla ei kiinnosta, niin ei tule taskuja ruosteen asuttavaksi.
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    Nnonniii, aletaan vänköö :wink: , mulla vanha diisseli voitelee jäteöljyllä pohjaa oikein kunnolla. Pohja on kuin uusi taka-akselin syvennystä lukuunottamatta, jonne öljyä ei ole kertynyt. Muualle on vuosien mittaan kertynyt melko paksu öljy-hiekka suojakerros.
    TM vertaili joskus eri öljyjen suojauskykyä kirkkaaseen peltiin:
    - teräketjuöljy ei antanu merkittävää suojaa
    -moottoriöljy anto kohtuullisenhyvin, ei eroa suojauksessa uudella/jäteöljyllä
    -koteloöljy luonnollisesti paras
    Oli siellä jotain muitakin, nämä jääny mieleen.
    Moottoriöljyä käyttäisin jo vauhdissa olevaan ruostumiseen koska se ei jähmety, jos homman tekeminen kunnolla ei kiinnosta, niin ei tule taskuja ruosteen asuttavaksi.
     

Kerro tästä muillekin!