Master löpölämmitin ei syty.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja mustang66, 24.12.2015.

  1. mustang66

    mustang66 2nd gear

    ............
     
    Muokattu: 4.7.2017
  2. voittol

    voittol 2nd gear

    Onko ikh:n myymä malli ?
     
  3. tapnie

    tapnie 2nd gear

    Tarkista polttoainesuodatin. Itsellä on joka vuosi sama homma kun suodatin täynnä roskaa ja suodattimen putkitus alkanut sulamaan yhteen ja blokkaa polttoaineen virtauksen.
     
  4. 2Smokie

    2Smokie 1st gear

    Mulla oli masterista kerran pumppu halki. Ei siis kuoret vaan pumpun sisältä se pyörivä runko missä on siiville hahlot. Pysyi ihan vaan epoksiliimalla koossa vuosikaudet mitä sitä vehettä käytin.

    Nykyinen mikälie halpis tuntuu olevan ylettömän tarkka just oikeasta löpön ja ilman suhteesta. Se muuten vaihtelee sen mukaan ryövääkö talon tankista vanhaa tupaöljyä vai hakeeko huoltikselta prodieseliä ja ennenkaikkia sen mukaan miten ko. laitetta huvittaa pullistella liitoksistaan. Liitoksetkaan ei saa olla täysin tiiviitä, muuten ei syty.

    Raivostuttava haisuli :(
     
  5. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    En epäile, etteikö voisi olla sytytystulpaton malli, mutta tällä sivulla http://www.lakeudenkone.fi/tuotteet.html?id=58/ vaan mainostavat, että kaikissa mastereissa olisi tulppa hmm. onkohan malli sitten ollut välillä erilainen :-?
     
  6. kuokka

    kuokka 2nd gear

    Meidän tallilla on tuollainen savupiipullinen malli ja se rupesi temppuilemaa. Putsasin putsarin...ei auttanut. Purin pumpun. Punpun sisällä oli toinen putsari. Tiheäsilmäinen verkko. Aivan tukossa. Sen kun putsasin niin taas pelaa. En tiiä, että onko pienemmissä vehkeissä samanlaista pumppua. Kuhan ehdottelen.

    Meidän lämmitin hieman savuttaa "pakoputkesta". Taitaa olla suutin kulunut. Syöttää liikaa.
     
  7. voittol

    voittol 2nd gear

    Voi olla liekkivahti , kokeile ohittaa , toimiiko ilman .
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Jos se lanka palaa ni kokeile huvikses kuumailtapuhaltimella antaa sinne lämmintä iltaa samalla kun pistät tulille, toimi joskus kun tallilla oli semmonen helvetiniso teollisuuslämmitin, aina piti ekalla startilla antaa lämpöstä ilmaa sinne et läks tulille, sit toimi aina hienosti.
     
  9. Tuputin

    Tuputin 3rd gear

    Kyllä vaikuttaa. Oma lämmitin puutui juurikin tuon muovipäädyn halkeamisen takia.
     
  10. username

    username Gearhead

    Mulla on tuommonen masteri jostain 80 luvulta ja vieläkin toimii eli aika
    pitkäikäisiä ovat.
    Siinä muovisessa päädyssä on muistaakseni seossäätö ruuvi eli jos on
    ylimääräisiä halkeamia niin saapi liikaa ilmaa sinne pummppuun ja antaa
    liian rikasta seosta teoriassa. Jotenkin kuitenkin on semmonen tuntuma
    että hankala tuota on niin rikkaalle saada, ettei palaisi/syttyisi.

    http://desatech.com/techDocs/DESA%20HSI ... MANUAL.pdf

    http://www.masterheaters.com/
     
  11. Tuputin

    Tuputin 3rd gear

    Pumpun toiminnan näkee parhaiten painemittarilla. Päätylätkässä on tulppa johon käy suoraan 1/4" kierteellä oleva painemittari. Pumpun paine karkaa noista halkeamista ja se ei jaksa puhaltaa kunnolla ainetta suuttimen läpi. Samalla paineella imetään polttoaine ejektoriperiaatteella suuttimelle eli koko toiminta oikeestaan tuosta lamellipumpun kunnosta kiinni.
     
  12. guru

    guru Gearhead

    tarjoon 50e
     
  13. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    CR on hieman erikoinen komponentti nimitys mutta sitä on käytetty ainakin diodista (joka siis yleisimmin D) ja tasasuuntaus silloista (4 diodia samassa paketissa) Olisko kuvaa piirilevystä? itse komponentin numeroita ei liene enää luettavissa jos kerran palakin on lähteny niiden mukaan löytyis varmasti oikea osa. Joka tapauksessa ei liene mitenkään harvinainen ossa ja ainakin korvaavan tuotteen löytänee varmasti, kunhan vain saa selville mikä se on.

    edit: myös varistorista on käytetty cr lyhennettä moista käytetään käytännössä ylijännite suojana.
     
  14. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Noo ei se ainakaan varistori eikä diodi sitten ole. Saattanee olla triac ja toisella niistä ohjataan sytytintä ja toisella moottoria.

    edit onkos siitä cr1 osasta luettavissa merkinnät? se saattaa olla jopa samanlainen.

    Jos se triakki on niin ei yleensä kovin tarkkaa ole minkä tilalle laittaa kunhan kestoltaan riittävä eikä aivan mahdottomati ylimitoita. joten vaikka http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=3202 vois olla kelvollinen.

    Toki sen alkuperäisen palaminen olisi syytä selvittää, eli onko esim moottori osittain oikosulussa vaikka vielä pyöriikin. Sulake nyt ainkin kannattaa laittaa takaisin.
     

Kerro tästä muillekin!