Matala autonostin

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja MasterP, 4.12.2009.

  1. MasterP

    MasterP 1st gear

    Tarvis vinkkejä mistä sais hyvän ja halvan autonostimen, mielellään uuden.
    Talli on vain 2700mm korkea ja lattiassa on vesikierto, niin siihen ei voi propata mitään. Kai sellainen mitä maalaamot ja rengaspajat käyttää olis pätevä tähän hommaan? Kokemuksia ja vinkkejä ostopaikoista kiitos!
    Saa myös tarjota jos olet myymässä.
     
  2. pantera

    pantera Gearhead

    Itselleni aion hankkia talvenaikana ton
    http://www.ezcarlift.com/
    Ehkä jonkun mielestä on kallis ja tottahan tollarahalla saa jo käytetyn 2-pilarinostimen mutta toi sopi mun tarpeeseen hyvin.
     
  3. ursus2

    ursus2 3rd gear

  4. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Mulla kiertää tallin lattiassa sähkölämmityskaapeli, jonka pystyin paikallistamaan kotikonstein sentin tarkkuudella ennenkuin pulttasin pilarit kiinni lattiaan. Eiköhän sen vesiputkenkin saa tarkasti paikallistettua. Kerro, jos haluat ohjeita. Mietin itsekin ensin noita saksinostimia ton lattian takia, mutta alkoi kuitenkin arveluttamaan kaikki ne häkkyrät. Peltihommissa pilari saattaa tietty olla jonkun mielestä tiellä, mikäli ei ole tarpeeksi läpiajoleveyttä.
     
  5. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    tosta oikealta alin mainos ---------------------> näköjään muuttaa paikkaa
    löytyy nostureita ei vaan ole kokemusta tuollaisista
     
  6. A.J

    A.J 1st gear

    Joo eihän tuo vesikierto mikään ongelma ole. Meilläkin on työmaalla lattiassa vesikierto ja kaikki nosturit on propattu lattiaan. Viimeksi kun uusittiin nosturi niin kävivät Muntersilta kuvaamassa lämpökameralla putkien paikat niin tietää mihin tohtii porailla...
     
  7. Qjet

    Qjet 1st gear

    Just noin. Mulle lupasi putkien kartoituksen tulla tekemään lattialämmityksen asentanut liike, kunhan saan pähkittyä millaisen nosturin ja mihin kohtaan sen tallissa asennan.
     
  8. skrode

    skrode 1st gear

    Jos vaakatasossa on tilaa

    Pistin myyntipalstalle sekalaisiin äsken myyntiin trukin. Sillä voi nostaa auton ja vaikka moottorin jos vain vaakatasossa on tilaa.
     
  9. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Meillä sama sisäkorkeus ja vesikierto... nostimena metrin nostava saksi, 3t, ei tarvitse pultata lattiaan ollenkaan. Jolloin etuna myös siirrettävyys (riippuen ympäristöstä). Pyöräsarjoja ilmeisesti saatavana - en ole vielä tarvinnut - liikkuu muutenkin (bobcat).
    Esim Voyager nousee siten, että kattoon jää jokunen sentti... ei siis juuri korkeampaa tarvitsekaan.
    Henkilömalleja voisi nostaa vähän ylemmäs, pienellä kikkailulla saakin - jos tarvis.

    Etuna noihin linkeissäoleviin se, että välissä ei kulje mitään. "Sillat" vain pyörien välissä.

    Tuon näköinen, saman niminen, mutta eri värinen.
    http://www.mcrolls.fi/korjaamolaitteet/ ... l_panda_30

    Taisi olla farmilaitteen lehdessä hl 2.5t€.

    Edittiä vielä... tuolla
    http://www.pikkukeskinen.com/index.php? ... cts_id=211
    farmia halvemmalla.

    Käytettyinä ei juuri liiku.
     
  10. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

  11. Tuo vaikutti oikeasti monipuoliselta liikuteltavuutensa puolesta...

    Minkä hintainen? kun ei ainakaan pikavilkaisulla löytynyt stirwellin sivuilta.
     
  12. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    1400 sis alv ja voidaan toimittaa vaikka tänään..
     
  13. mikkox9x

    mikkox9x 1st gear

    http://www.fspec.fi/tuotteet.html?id=40/204

    Tai sitten tästä huomattavasti halvemmalla. Samaa kiinatavaraa eri nimellä mahtaa olla... Noita on vissiin myytykkin jo jonkin verran, ainakin ovat olleet jo hyvän aikaa myynnissä.
     
  14. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    seicar tehdään epsanjassa ja on ce- ja tuw-hyväksytty.

    tuosta punaisesta en tiedä onko.

    seicarin nostokyky on 1500 kg, mutta on nostettu yli 1700 kiloisiakin autoja.

    jos auto painaa enemmän, kuin vehje jaksaa nostaa, niin nosturi ei siihen hajoa, vaan se ei vain nouse.

    jos jotakuta kiinnostaa tulla livenä kokeilemaan, niin stirwellillä on omassa käytössä yksi nosturi.

    t. ripa
     
  15. Miki76

    Miki76 2nd gear

    Joo,ihan järetön hinta 1400e tuommosesta.Mulla oli joku tuommonen,valmistettu muistaakseni tsekeissä.Se oli siitä huono,et sillä tahto nousta aina auto vinossa.Pysty lukitsemaan tuon keinun vasta kun oli nostanu mieleiselleen korkeudelle.Ja välitys oli semmonen,et kammella käsin pyörittäessä ihan tolkuttoman hidasta.Se tuli ilmaseks yheltä automaalarilta,kun ei se(kään) siitä tykänny.Ja ilmaseks se meni kaverille,ja siellä se on 5 vuotta lojunu seinää vasten.
    Tämä vaan minun mielipide,joku varmaan kehuukin.
     
  16. No joo ,arvelin että tuommoisesta vois jonkun 500 maksaa jos se olis kehuja saanu , 1400 alkaa olla jo turhan lähellä "oikeeta" nosturia... tuo siirrettävyys on kyl plussaa.

    Mites to vinossa nostaminen on mahdollista , liekö eri puolten ruuvivälitys (?) synkronointi vaan pielessä?

    Kaikki omat autot kyl painaa lähemmäks 2 tonnia.... :oops:
     
  17. Miki76

    Miki76 2nd gear

    Siis siinä tsekkiläisessä nous aina keula tai perse edellä,silleen vinossa tarkotin.Se "keinun" lukitus esti nostamasta/laskemasta,oli silleen suuniteltu se vekotin.
    Eikä sekään ollu kun 1500kg max.
     
  18. mikkox9x

    mikkox9x 1st gear

    Näyttäs siltä, ettei tuo Seicar sen kummemmin nosta, kuin toinen reingas maassa. Eli ei nosta auton täyttä painoa. Oletettavasti siten se ei oikeasti jaksa nostaa tuota 1.5 tonnia, vai kuka uskaltaa mennä nostamaan tuommosella, jotain vajaan 3t pakettiautoa(jonka sen pitäis jaksaa nostaa jos 1.5t jaksaa nostaa) ja vielä porakoneella?

    Tuosta saa oikean hydraulikäyttösen reilulla 1400€.
    http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=638017
     
  19. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    ei vittu mitä porukkaa..

    aina pitää väkisin saada väännettyä joku idioottimainen ajatus ilmoille ja mollata kaikki kamat mihin itsellä ei ole rahaa taikka tarvetta.

    tällaisellekin nosturille on käyttäjäkuntansa, vaikka olisi käytössä 2- tai nelipilarinostureitakin.

    jos puhutaan auton painoista, niin ei se tarkoita samaa kuin akselipaino
    niinkuin mikko tossa jo viisasteli.
    ei sillä ole tarkoituskaan nostaa kolme tonnia painavia pakettiautoja vaan puoltoistatonnia painavia henkilöautoja, joissa voi etu ja takapäänmassat olla mitä hyvänsä, mutta yleensä vain sen verran että tolla vehkeellä nousee liki 1800 kiloinenkin paskaläjä.

    ja kyllä, sillä nostetaan ensin toinen pää ilmaan, aivan kumpi hyvänsä ja kippimekanismilla saadaan toinen pää autosta ilmaan.

    ja kun se on nostettu, niin kyllä se koko auton paino on sen nosturin päällä.
    saa tulla kokeilemaan ja ihmettelemään.
     
  20. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Kuten tuolla aiemmin kirjoitinkin - meillä on tuommoinen.
    Sillä on noussut 2.1t kuivapainoinen "paskaläjä" ja mm Grand Voyager... Ei ole vielä pumppu ahistunut.
    Etuna laskisin vielä senkin, että auto todellakin nousee sen mitä linkit antaa nostimessa myöden - ja uskaltaa vielä mennä (itse) allekin.

    Tuossa
    http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=638017
    on se vikana, että se on kai ns maalaamonostin?? Jos ei tarvitse könytä auton alla, niin mikä ettei. Myöskään tuon toisen, liikkuvan pään, liikkuminen lattiaa vasten ei oikein säväytä.

    Tuntuu tuo 2.8t kovalta lupaukselta. Rakenne on ainakin heikomman oloinen kuin esim tuossa pikkukeskisen mallissa.

    Kaikkihan näitä hommaa omiin tarpeisiin.
    Itse en tuollaista alle 2t laitetta edes harkinnut, kun kaikki käytännössä painaa reilusti yli - ja allakin pitäisi olla.
    Jotta se voi olla keskeltä auki (siis ilman välirautoja, jotta voi jotakin näprätä esim laatikolle) pitää saksi rakenteen olla edes tukevan näköinen...
     

Kerro tästä muillekin!